• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvatting van gegevens uit diverse tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxijappie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen het volgende probleem op te lossen. Het is moeilijk te omschrijven dus ook maar even een voorbeeldje meegestuurd.

Ik maak voor elke maand een excel-sheet met opbrengsten etc uit ons taxibedrijf. De tabbladen zijn de dagen van de maand, dus 1,2,3,4,5 enz.
Er zijn ook tabbladen per chauffeur waarop de gegevens uit de dagtabbladen samengevat moeten worden. In eerste instantie nog niet opgeteld, dus gewoon een kopie van de betreffende cel.
Nu lukt mij dit wel als ik deze formule per chauffeur en per dag invoer, maar dit is veel te veel werk. Dit moet volgens mij makkelijker kunnen......

Groetjes
Jill

Bijlagen

Op blad "naam 1" in cel B3 kan het met de formule:
Code:
=INDIRECT(ADRES(3;KOLOM();;;$A3))
hierna kan je deze op dit werkblad doortrekken naar de overige cellen.

Op blad "naam 2" kan je deze ook gebruiken, dan zal je wel de 3 moeten veranderen in 4, aangezien naam 2 steeds op rij 4 staat.

Dit kan misschien ook automatisch (met 1 en dezelfde formule), dan krijg je zoiets:
Code:
=INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN($A$1;'1'!A3:A5;0)+2;KOLOM();;;$A3))

Bedankt!
Dit werkt in iedergeval in mijn voorbeeld.:thumb:

Nou heb ik de gegevens op het verzamelwerkblad in een andere kolom staan als waar ze vandaan komen.
Dus de formule die je mij hebt gegeven zet ik in cel B5, maar de gegevens wil ik halen uit cel O6. Is hier ook een oplossing voor?

Ik hoor het graag!

Bedankt!
Dit werkt in iedergeval in mijn voorbeeld.:thumb:

Nou heb ik de gegevens op het verzamelwerkblad in een andere kolom staan als waar ze vandaan komen.
Dus de formule die je mij hebt gegeven zet ik in cel B5, maar de gegevens wil ik halen uit cel O6. Is hier ook een oplossing voor?

Ik hoor het graag!

Code:
=INDIRECT(ADRES(6;KOLOM();;;$A3))

Dit? Meer kan ik er helaas niet van maken, hoewel ik me niet voor kan stellen dat dit jou vraag beantwoordt want schijnbaar ben je er ook uitgekomen met het toepassen van die formule op de andere werkbladen. Misschien kun je in een voorbeeld zetten waar je wat wilt hebben staan en als gevolg waarvan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan