Advies besturingssysteem Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoelie

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Hallo,

Wat is het beste besturingssysteem voor mijn laptop Acer 7720G?

Windows XP (x86 of x64)
Windows Vista (x86 of x64)

En wat is x86 en x64??

dit zijn mijn gegevens van de laptop:

Acer Aspire 7720G

:: Processor
Intel Core 2 Duo T7300 2.00 GHz, 800MHz FSB, 4MB L2 Cache
:: Moederbord
Intel PM965 Express
:: Geheugen
2048 MB, DDR2 PC5300 667MHz, 2x1024MB
:: Grafische kaart
NVIDIA GeForce 8400M GS - 256 MB, Core: 400 MHz, Geheugen: 400 MHz, GDDR2
:: Beeldscherm
17 Zoll 16:10, 1440x900 Pixel, WXGA+ CrystalBrite TFT, glimmend: ja
:: Harde schijf
2x160 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm Dual HDD
:: Geluidskaart
Realtek ALC268 HD Audio - Sound Blaster Pro ▪ Dolby Digital Live ▪ Dolby Pro Logic II ▪ High Definition Audio
:: Verbindingen
1 Express Kaart 54mm, 4 USB, 1 Firewire, 1 VGA, 1 DVI, 1 S-Video, 56K V.92 Modem, 1 Infrared, 1 Kensington Lock, Audio Verbindingen: Microfoon, hoofdtelefoon (S/PDIF), Card Reader: 5in1,
:: Netwerken
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (10/100/1000MBit), Intel PRO/Wireless 3945ABG (abg)
:: Optische drive
Mat****a DVD-RAM UJ-850S

Wie kan me helpen :$?

btw x86 is voor een 32-bits systeem
x64 is voor een 64-bits systeem.

Te zien aan je systeeminfo heb je een 32-bits systeem nodig.

Ik zou dus kiezen voor Windows 7 x86(32-bits)

Laatst bewerkt:
Te zien aan je systeeminfo heb je een 32-bits systeem nodig.

Huh Nodig? Intel Core 2 Duo T7300 kan ook prima 64 bits aan
Dus het mag allebei

Maar wegens de 2 gb geheugen is het voordeel van 64bits niet echt heel veel groter.

Windows 7 ben ik het wel mee eens

windows 7 mee eens

let wel dat sommige programma's een anders soort stuurprogramma nodig hebben in windwos 7 dan wanneer je met windows xp werkt

ik heb dit al verscheidene keren gehad

maar zeker windows 7 in dit geval

Wat bedoel je hier nou mee???:o:o:o

let wel dat sommige programma's een anders soort stuurprogramma nodig hebben in windwos 7 dan wanneer je met windows xp werkt

Hallo,

Wat is het beste besturingssysteem voor mijn laptop Acer 7720G?

Windows XP (x86 of x64)
Windows Vista (x86 of x64)

En wat is x86 en x64??

dit zijn mijn gegevens van de laptop:

Acer Aspire 7720G

:: Processor
Intel Core 2 Duo T7300 2.00 GHz, 800MHz FSB, 4MB L2 Cache
:: Moederbord
Intel PM965 Express
:: Geheugen
2048 MB, DDR2 PC5300 667MHz, 2x1024MB
:: Grafische kaart
NVIDIA GeForce 8400M GS - 256 MB, Core: 400 MHz, Geheugen: 400 MHz, GDDR2
:: Beeldscherm
17 Zoll 16:10, 1440x900 Pixel, WXGA+ CrystalBrite TFT, glimmend: ja
:: Harde schijf
2x160 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm Dual HDD
:: Geluidskaart
Realtek ALC268 HD Audio - Sound Blaster Pro ▪ Dolby Digital Live ▪ Dolby Pro Logic II ▪ High Definition Audio
:: Verbindingen
1 Express Kaart 54mm, 4 USB, 1 Firewire, 1 VGA, 1 DVI, 1 S-Video, 56K V.92 Modem, 1 Infrared, 1 Kensington Lock, Audio Verbindingen: Microfoon, hoofdtelefoon (S/PDIF), Card Reader: 5in1,
:: Netwerken
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (10/100/1000MBit), Intel PRO/Wireless 3945ABG (abg)
:: Optische drive
Mat****a DVD-RAM UJ-850S

Wie kan me helpen :$?

tís maar net wat je er mee wilt doen, als je dat eerst eens neerzet, aan de hand daarvan krijg je vast wel een zinnig antwoord terug.

windows 7 mee eens

ik heb dit al verscheidene keren gehad

maar zeker windows 7 in dit geval

Je hebt dit probleem misschien gehad met vista.

Windows 7 is backwards compatible... Daarnaast vereist Windows 7 minder van je pc als vista.

Ik ben zelf net overgestapt van XP naar 7 en alle XP drivers en software werken ook gewoon onder windows 7.

Alle drivers zitten meteen bij de 1e windows update... dus je verhaal klopt niet...

Huh Nodig? Intel Core 2 Duo T7300 kan ook prima 64 bits aan
Dus het mag allebei

Maar wegens de 2 gb geheugen is het voordeel van 64bits niet echt heel veel groter.

Windows 7 ben ik het wel mee eens

Jah nodig was niet helemaal het juiste woord.

Ik adviseer Windows 7 32-bits... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:)

Waar heb jij het nou over????:o:o:o

lijkt me vrij duidelijk , wat wil je met je pc? in de zin van kies je voor een stabiel systeem/veilig systeem (drivers voor xp zijn makkelijker verkrijgbaar, dan voor vista, helemaal voor windows 7 zijn amper drivers te vinden)

daarnaast ga je gamen/video bewerking, of wordt t tekstverwerken...

windows vista is een stuk veiliger als windows xp. Ik denk dat zo iemand zelf het beste kan uitvogelen wat bij hem past.

ik zou zelf voor windows xp sp2-32 bit gaan, kan je bijna alles op installeren, snel.

lijkt me vrij duidelijk , wat wil je met je pc? in de zin van kies je voor een stabiel systeem/veilig systeem (drivers voor xp zijn makkelijker verkrijgbaar, dan voor vista, helemaal voor windows 7 zijn amper drivers te vinden)

daarnaast ga je gamen/video bewerking, of wordt t tekstverwerken...

windows vista is een stuk veiliger als windows xp. Ik denk dat zo iemand zelf het beste kan uitvogelen wat bij hem past.

ik zou zelf voor windows xp sp2-32 bit gaan, kan je bijna alles op installeren, snel.

Zoals ik net al zei... alle Windows XP drivers en software werken ook op windows 7...
Het is volledig backwards compatible...

Aanvulling...

Bovendien zit er in de ultimate versie een xp-modus. Dus driver problemen opgelost...

Klopt je kan alle software, drivers of installaties uitvoeren in compatabiliteit van verschillende windows versies zie hieronder:

attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• Knipsel1.PNG
    Knipsel1.PNG
    83,6 KB · Weergaven: 145
  • Knipsel2.PNG
    Knipsel2.PNG
    92,1 KB · Weergaven: 139
Zoals ik net al zei... alle Windows XP drivers en software werken ook op windows 7...
Het is volledig backwards compatible...

ze schakelen de compatibiliteit met windows xp in een van die service packs uit, dus dan heb je in één keer een groot probleem.

ze schakelen de compatibiliteit met windows xp in een van die service packs uit, dus dan heb je in één keer een groot probleem.
Waarom is de XP-mode dan uitgevonden en hoe kom je erbij dat de compatibiliteits modus uitgeschakeld gaat worden?

Laatst bewerkt:
Ho, XP-Mode is iets anders dan de compatibiliteitsmode.

XPM is een volledige XPSP3 Virtual PC die op een 7 machine draait.
Compatibiliteitsmode is de manier om 7 zoveelmogelijk als een andere windows versie te laten reageren/functioneren bij een specifieke applicatie

@Ellasar, dat bedacht ik me ook, dus was mijn bericht al aan het aanpassen.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan