Mailen met outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Ik heb volgend vraagje:
normaal kan een document, opgemaakt met word2007, niet gelezen worden in een lagere versie.
Kan daarentegen een mail, opgesteld in outlook2007, door alle bestemmelingen worden gelezen, ook al werken dezen niet met office2007?
Indien ja, waarom is dat dan zo voor mails en niet voor de rest van office2007?

Jeff

Ik heb volgend vraagje:
normaal kan een document, opgemaakt met word2007, niet gelezen worden in een lagere versie.
Kan daarentegen een mail, opgesteld in outlook2007, door alle bestemmelingen worden gelezen, ook al werken dezen niet met office2007?
Indien ja, waarom is dat dan zo voor mails en niet voor de rest van office2007?

Jeff

Omdat het nou eenmaal zo gemaakt is door Microsoft.....

Tsja, er is geen probleem als de ontvanger van de documenten de moeite neemt om hier het "Het compatibiliteitspakket van Microsoft Office" te downloaden en installeren.

En verder zou het niet mogen uitmaken in welke versie van Outlook de berichten worden gemaakt. Bedenk hierbij wel dat voor het opstellen van HTML mail Word wordt gebruikt als 'engine', en dat het dus kan zijn dat HTML mail er niet bij elke ontvanger hetzelfde eruit ziet.
Overigens was dit al het geval bij Office2003 (als ik me goed herinner).

Succes,

Tijs.

word 2007 = docx = nieuw bestandsformaat. In Word 2007 kunnen allerlei dingen die in vorige versies niet konden en Word 2007 gebruikt totaal andere scripts. Dus niet downward-compatible. Simpel.
Zo verwonderlijk is het trouwens niet.... een cd past ook niet op een platenspeler, ook al zijn beide apparaten van Philips. Je hebt het gewoon over 2 heel verschillende dingen, ook al spelen ze uiteindelijk allebei dezelfde muziek.

Outlook (ongeacht welke versie) = .msg In outlook doe je doorgaans niets meer dan tekst typen, hooguit dat er nog een bijzonder lettertype aanhangt of een afbeelding bijvoegt. Dat is dus gewoon gemaakt in een ordinaire RTF of HTML omgeving. Weinig poespas, geen bijzondere scipts. Dat werkt dus vrijwel altijd, zolang het bestandsformaat maar uitwisselbaar is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan