slaapstandstoring??

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeri06

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Geachte lezer,als beginend PC eigenaar TOSHIBA Satellite met door Toshiba vooraf
geinstaleerde vista basic.heb ik het volgende probleem.
staat de laptop in de slaapstand,en ik wil verder gaan na een uurtje,bewweg ik mijn muis
en dan slaat de laptop op hol.d.w.z.een flikerend gestreept scherm,en de laptop start op
nieuw op.nadat de Pc weer is opgestart komt het bericht dat windows door een onverwacht
probleem is afgesloten,en gaat dan naar een oplossing??zoeken.zonder resultaat.
doe ik nou iets fout,of zit het in de PC?
ook valt vaak de internet explorer uit,weg brief waar je mee bezig bent.
graag Uw oplossing,tip,raad en daad.
joeri06

Duiden naar mijn idee op hardware problemen.
Is het een nieuwe laptop en heb je nog garantie?

dat denk ik wel aangezien de TS een beginnende eigenaar van een pc is,
dit soort problemen heb ik ook vaak gehad,

de laptop is oktober verleden jaar! gekocht.is diverse malen retour geweest,een maal de harde schijf vervangen.je kan een recovery disk kopen,maaar deze doet ook niets.
halverwege stopt de recovery.

dus de garantie is over.wat nu?

Ik zou toch maar bellen, zeker omdat hij al diverse malen terug is geweest willen zo nog wel eens coulant zijn !

Ik zou toch maar bellen, zeker omdat hij al diverse malen terug is geweest willen zo nog wel eens coulant zijn !

dat zal ik proberen,ik ben nu op zoek naar het adres van de toshiba ombudsman
daar heb ik al eerder contact mee gehad,ben het echter kwijt vanwege de storingen
op mijn laptop.Enig sugestie waar het te vinden is?
dank voor de reaktie
Joeri06

Naar Europees recht is je garantie echt niet verlopen, het minimale is 2 jaar.
Kan zo gauw geen artikel vinden, maar hamer er bij de leverancier op, dat hij dat hoort te weten, en maak je niet ongerust, hij weet dat echt wel.
Zoek even bij een consumenten progamma/garantie/ etc. bij google.
Print het uit en duw het de leverancier onder de neus.

Hier is het artikel.

Consuwijzer Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument Informatie bookmarken of delen Europese wettelijke garantietermijn
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft.
Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

Bron:

ConsuWijzer - Europese wettelijke garantietermijn 27-10-2009

Laatst bewerkt:
Naar Europees recht is je garantie echt niet verlopen, het minimale is 2 jaar.
Kan zo gauw geen artikel vinden, maar hamer er bij de leverancier op, dat hij dat hoort te weten, en maak je niet ongerust, hij weet dat echt wel.
Zoek even bij een consumenten progamma/garantie/ etc. bij google.
Print het uit en duw het de leverancier onder de neus.

Hier is het artikel.

Consuwijzer Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument Informatie bookmarken of delen Europese wettelijke garantietermijn
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft.
Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

Bron:

ConsuWijzer - Europese wettelijke garantietermijn 27-10-2009

Hartelijk dank voor de reaktie,
inderdaad wat de garantiebepaling betreft heb je gelijk,volkomen gelijk!ik heb dan ook inmiddels contact opgenomen met toshiba zelf,want via de verkoper de PC na laten kijken
heeft in het begin,vlak na aankoop,6 weken geduurd eerdat de laptop terug was.
via toshiba gaat dat vlugger,zij komen hem halen en brengen en binnen een week retour.
ik word straks terug gebeld door toshiba.ben benieuwd

Joeri06.

Slaapstand stoornis oplossing?

L.S, hierbij het antwoord op de vraag of de slaapstand stoornis is opgelost.

Zoals een van de panelleden al aangaf was de garantie nog niet verlopen(ik ging uit van een jaar na aankoop)echter de toshiba service dienst melde mij dat het twee jaar was.
als antwoord op mijn probleem werd ik gebeld door een vriendelijke mijnheer,en deze rade mij aan om zelf twee herstel dvd,s te maken,en vertelde mij hoe ik dat zelf met mijn laptop kon doen.Er werd mij ook verteld als dat niet lukte,er zeker een hardware probleem was,
(zou zijn)en dat de laptop zou worden opgehaald.
na vele pogingen lukte het mij deze dvd;s te produceren,nu moet ik enkel nog weten of ik er gebruik van maak,want na recovery ben je alles kwijt,en kan je opnieuw beginnen met het instaleren van je programma's.
inmiddels ben ik begonnen met de mappen op schijf te zetten,zodat ik niet alles kwijt
ben.
tot zover mijn ervaring met toshiba.
In elk geval hartelijk dank voor de belangstelling
joeri06

Alweer iemand gelukkig.
Fijn, dat het in orde is.:)

slaapstand storing

Alweer iemand gelukkig.

Fijn, dat het in orde is.:)

Nou Ja.........Gelukkig,maar de respons was perfect.
maar wat doe ik nou tegen het bericht dat de internet explorer niet meer werkt en dat de
boel afgesloten wordt?zou een recovery ook dit euvel verhelpen?
of een andere explorer?
joeri06

Zet hetgeen je niet kwijt wilt op een extern medium (usb stick, cd rom o.i.d.) en doe een complete recover.
Als dat niet werkt, alsnog Toshiba erbij halen.
Als je met Word werkt, kun je je getypte document automatisch om de zoveel tijd laten opslaan. B.v. 2 minuten, ben je nooit meer als 2 minuten werk kwijt.
Zie opties van Word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan