• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

tines13

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Ik zou graag met 1 klik op de knop een nieuw rapport willen maken.

Want als je dat allemaal 1 voor 1 moet invullen kan je het beter met de hand doen.

het idee wat ik tot nu toe heb zit in de bijlage.

hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt

zie bijlage

Bijlagen

Beste tines13 ;)

Wil je 1 blad nieuw maken of het gehele werkmap ?

Voor 1 blad, ga dan met de rechtermuis op het tabblad staan, klikken en daar kan je het werkblad kopiëren en op het einde plaatsen.

Wil je de ganse werkmap vernieuwen, dan zou ik aanraden deze op Alleen lezen te zetten.
Dan moet je deze telkens opslaan onder een andere naam en behoud je altijd het originele bestand.

Groetjes Danny. :thumb:

Het was eigenlijk de bedoeling om er steeds een nieuw werkblad of tabblad bij te maken dus bijv. rapport 1, rapport 2, rapport 3 enz.

en de cijfers die ik in periode 1, 2 en 3 heb staan kan ik dan ook als ik bijv. een nieuwe leerling er bij zou zetten dat dat dan in 1x in het nieuwe rapport komt te staan.

Ik zou graag met 1 klik op de knop een nieuw rapport willen maken.

Want als je dat allemaal 1 voor 1 moet invullen kan je het beter met de hand doen.

het idee wat ik tot nu toe heb zit in de bijlage.

hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt

zie bijlage

Mijn bijlage kan je al op weg helpen. In de werkbladen cijfers periode 1,2 en 3 zul je wel nog steeds al je cijfers moeten ingeven.

Als je het werkblad rapport wil maken per leerling kan je ofwel 1 werkblad gebruiken (hetgeen je nu hebt) en steeds de naam van de leerling invoeren om dit af te printen ofzo, ofwel (wat me beter lijkt) een werkblad per leerling te maken en het werkblad rapport kopieert (met de huidige formules) en enkel de naam nog moet veranderen van de leerling.

Hoe je een werkblad kopieert staat in de post hierboven ;)

Bijlagen

ok het ziet er al wel goed uit maar kunt u eens proberen om nou eens 1 nieuw rapport te maken met de leerling Frank. Maar dit kan dus eigenlijk als het ware niet automatisch dat je moet je eigenlijk nog wel handmatig veranderen?

Ik bedoel dus eigenlijk dat het automatisch al goed word ingevoerd in het nieuwe rapport

ok het ziet er al wel goed uit maar kunt u eens proberen om nou eens 1 nieuw rapport te maken met de leerling Frank. Maar dit kan dus eigenlijk als het ware niet automatisch dat je moet je eigenlijk nog wel handmatig veranderen?

Ik bedoel dus eigenlijk dat het automatisch al goed word ingevoerd in het nieuwe rapport

Hey

ik heb iets leuks gemaakt. Op het werkblad rapport vind je een knop terug om een nieuw rapport te maken. Er zal je gevraagd worden om de naam van de leerling in te voeren, dit wordt dan allemaal automatisch ingevuld en de naam van het werkblad wordt 'Rapport'+naam van de leerling.

Probeer het even uit met Frank zou ik zeggen ;)

Bijlagen

Of gebruik een knop van de werkset besturingselementen; noem deze knop_rapport en zet in de macro
Code:
Private Sub knop_rapport_Click()
  With ThisWorkbook
    .Sheets("rapport").Copy , .Sheets(.Sheets.Count)
    With .Sheets(.Sheets.Count)
        .Name = .Range("C4")
    End With
  End With
End Sub

Of gebruik een knop van de werkset besturingselementen; noem deze knop_rapport en zet in de macro
Code:
Private Sub knop_rapport_Click()
  With ThisWorkbook
    With .Sheets(.Sheets.Count)
        .Name = .Range("C4")
    End With
  End With
End Sub

Ervan uitgaande dat je eerst de naam van de leerling in cel C4 aanpast en dan pas deze macro laat lopen :)

Of nog spannender, zonder knop in werkblad 'rapport'

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  on error resume next
  if target.address="$C$4" then
    sheets(target).activate
    if err.number=0 then exit Sub
    With ThisWorkbook
      .Sheets(.Sheets.Count).Name = target
    End With
  End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan