• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel beginnersvraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brother bear

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Wanneer ik een tekstgedeelte kopieer van bijvoorbeeld ergens op het net...en het wil plakken op een exelblad...plakt die het gedeelte over verschillende bladen naar recht toe.:o
Terwijl ik het uiteraard maar alleen op het eerste blad wens te hebben...netjes onder elkaar. Hoe krijg ik het alleen op het eerste blad?
Aan men vraag te zien zie je dat je hier echt met een beginner te maken hebt ;)
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kopieer de tekst uit een site, plak hem in Kladblok om hem schoon te maken, kopieer die tekst en plak in de formulebalk.

Heb ik gedaan...
Ik kopiër hem eerst naar kladboek...vandaaruit terug kopiëren en dan plakken in exel in de formulebalk.
Het gevolg is dan dat het netjes onder elkaar staat...maar vanaf je klikt op een volgend vakje of je wilt het doc opslaan...het terug springt in een rechte lijn naar rechts op verschillende bladen :(

Ik snap niet precies hoe het er na het plakken en opslaan uitziet.
Post het xls (en evt txt) bestandje dan kunnen we er eens goed naar kijken.

Dan snap je dit ongetwijfeld:

Wat is het verschil tussen een dood vogeltje ? Inderdaad, zijn ene pootje is even lang.

Geen enkel moeilijk woord, en toch (pertang) ....

Brother bear , ik heb de algemene voorwaarden van het forum op een excel blad gekopieerd . de tekst selecteren , kopiëren , plakken , daarna tekstterugloop aanklikken en eventueel nog eens samenvoegen en centreren aanklikken en kijk eens het staat er in 1 cel op 1 blad , want de cel kan je kleiner of groter maken

Bijlagen

Brother bear , ik heb de algemene voorwaarden van het forum op een excel blad gekopieerd . de tekst selecteren , kopiëren , plakken , daarna tekstterugloop aanklikken en eventueel nog eens samenvoegen en centreren aanklikken en kijk eens het staat er in 1 cel op 1 blad , want de cel kan je kleiner of groter maken

Ik heb dus tekst geselecteerd , gekopieerd , geplakt , daarna teksterugloop aangeklikt...en dan komt het op het inderdaad op eerste blad te staan
Maar allemaal in de eerste cel onderelkaar...Hoe zorg ik er dan voor dat het de breedte van men eerste blad krijg?
Sorry zenne...maar ik ben echt een leek in dit programma :confused:

Dan snap je dit ongetwijfeld:

Wat is het verschil tussen een dood vogeltje ? Inderdaad, zijn ene pootje is even lang.

Geen enkel moeilijk woord, en toch (pertang) ....
Yihaaa...de moppentrommel is ook aanwezig!

Ik heb dus tekst geselecteerd , gekopieerd , geplakt , daarna teksterugloop aangeklikt...en dan komt het op het inderdaad op eerste blad te staan
Maar allemaal in de eerste cel onderelkaar...Hoe zorg ik er dan voor dat het de breedte van men eerste blad krijg?
Sorry zenne...maar ik ben echt een leek in dit programma :confused:

Door een voorbeeldje te posten , dat we kunnen kijken . Als je naar mijnvoorbeeldjes kikt kan je de kolom A verkleinen , vergroten m.a.w. aanpassen aan je breedte van je 1ste blad , vergeet ook niet te kijken maar " pagina indeling , marges , afdrukbestand enz. alle opties zijn aanwezig .
Yihaaa...de moppentrommel is ook aanwezig!
Tja ik zo zeggen " zorgen dat ze der U niet kunnen op attenderen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan