Grootte wisselbestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Het schijnt zo te zijn dat als men de minimale en maximale waarde van het wisselbestand op dezelfde grootte zet het OS een duwtje in de rug krijgt. Mijn vraag is nu op hoeveel je het beste de waardes kan instellen. Ik heb gehoord dat het iets van 1.5 maal het RAM moet zijn. Klopt dit?

Ik hoor graag,

Raymond

ik heb altijd 1,5X de ram die er inzit (3gb bij 32bits X 1,5 = 4,5 wisselgeheugen)

of het goed is weet ik echt niet

1.5 maal het RAM ,dat was onder windows 9x wel het geval

maar of 't onder xp,vista en 7 ook zo weer werkt heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd

1.5 maal het RAM ,dat was onder windows 9x wel het geval

maar of 't onder xp,vista en 7 ook zo weer werkt heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd

tja ik doe niet anders en heb nooit iets anders gehad dan xp of hoger :P

heb even op xp vista en 7 gekeken maar allen zeggen 1,5X is aangeraad

ik denk echter dat als je veel hoger gaat zitten en dus 2x ofsow gaat doen dat dit zeer weinig effect heeft

naamloosew.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zal eens wat gaan experimenteren.

Jullie horen nog wel.

Ik heb 6GB fysiek geheugen en het (nog) door Windows 7 laten beheren. Momenteel is er 6141MB door het systeem toegewezen, maar de aanbevolen grote is 9211MB.
attachment.php

Bijlagen

• Wisselbestand.jpg
    Wisselbestand.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 692
Ik heb 6GB fysiek geheugen en het (nog) door Windows 7 laten beheren. Momenteel is er 6141MB door het systeem toegewezen, maar de aanbevolen grote is 9211MB.

ja dat is ook 1,5x :D heb ik ook bij 7 :P

Ja weet ik, maar ook ik zal dit nog aan gaan passen, want erg overdreven is het wel.

Ik heb nu minimaal en maximaal op dezelfde waarde gezet en start zo even opnieuw op en dan zal ik gaan kijken of hij inderdaad een duwtje krijgt.

Zover als in mijn geheugen ligt, heb ik ergens gelezen dat het het best scoort bij 2 maal.

En bij de huidige HDD's, (grootte) "baat het niet, schaadt het niet"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan