overstap windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordwillo

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
hallo,

ik heb momenteel een dell xps met windows xp pro draaien, ik geloof de 32bit versie.
Nu wil ik overstappen naar windows 7 en graag optimaal gebruik maken van mijn 4gb aan ram geheugen en zo weinig mogelijk compatibiliteitsproblemen hebben. volgens de systeeminfo in xp beschik ik over 3.5GB en is er slechts 2gb en een beetje beschikbaar.Volgens sommige bronnen kan de 32bit van windows 7 overweg met 4gb aan gehegen, volgens andere heb je de x64 of x86 versie nodig.
Voor welke versie zou ik dan het beste gaan? Zou een intel T8100 de x64 ondersteunen?

alvast bedankt

Jord

Als je meer dan 3.25 GB RAM ondersteunt wil hebben moet je een 64 Bits versie nemen ander houd het gewoon op.
Ook W7 32 Bits ondersteunt niet meer dus waar je dat vandaan hebt weet ik niet.

met 64-bit kun je geloof ik max 128GB aan werkgeheugen (niet dat je meer nodig hebt maargoed)

Het enige dat jammer is voor de 64-bit is dat je sommige drivers niet kunt installeren en de 64-bit heeft ook nog steeds geen ondersteuning van flash player?!

Dus bijv is het niet mogelijk om met 64 bit youtube filmpjes te bekijken ik raad je het dan echt af om 64-bit te gebruiken

let op!
x64 = 32 bit
x86 = 64 bit

let op!
x64 = 32 bit
x86 = 64 bit

X86 is de 32 Bits en X64 is de 64 Bits.
Misschien verwarrend maar het is wel zo.

Voor de rest is het ook een onzin verhaal wat je verteld, sorry maar we zien graag juiste info op het forum !

Laatst bewerkt:
met 64-bit kun je geloof ik max 128GB aan werkgeheugen (niet dat je meer nodig hebt maargoed)

Het enige dat jammer is voor de 64-bit is dat je sommige drivers niet kunt installeren en de 64-bit heeft ook nog steeds geen ondersteuning van flash player?!

Dus bijv is het niet mogelijk om met 64 bit youtube filmpjes te bekijken ik raad je het dan echt af om 64-bit te gebruiken

let op!
x64 = 32 bit
x86 = 64 bit

Complete onzin, de hele post!!!!

drivers voor 64-bits zijn er ook gewoon
flashplayer op 64 bits werkt ook zoals het hoort
youtube filmpjes werken ook gewoon op 64 bits

En Raymond heeft ook nog eens gelijk!

Laatst bewerkt:
Direcht geplakt van sevenforums com;

V: Does anyone know if it is possible to install flash player somehow on IE 64bit?

A: Not yet. Adobe says they are working on a 64 bit flash player. For the time being you must use the 32 bit.

Misschien heb ik het verkeerd maar ik wil hierbij zeggen dat het niet gebasseerd is op niks :)

PS Dat sommige drivers nog niet toegankelijk is voor 64-bit is, is wel waar.

Laatst bewerkt:
Direcht geplakt van sevenforums com;

V: Does anyone know if it is possible to install flash player somehow on IE 64bit?

A: Not yet. Adobe says they are working on a 64 bit flash player. For the time being you must use the 32 bit.

Misschien heb ik het verkeerd maar ik wil hierbij zeggen dat het niet gebasseerd is op niks :)

PS Dat sommige drivers nog niet toegankelijk is voor 64-bit is, is wel waar.

Dus je neemt dan zomaar aan dat iets wat je leest of hoort wel de waarheid zal zijn....
Schieten we niet veel mee op!:evil:

Daarnaast ook niet goed vertaald, want er staat dat de 32 bits versie wel gewoon werkt op 64 bits!

Laatst bewerkt:
Hij vroeg info

Ik gaf 'm info

Oké misschien zou ik het verkeerd hebben, waarom reageer je dan zo? Ik zie het nut er niet van in..

Hij vroeg info

Ik gaf 'm info

Oké misschien zou ik het verkeerd hebben, waarom reageer je dan zo? Ik zie het nut er niet van in..

Omdat je iemand die advies vraagt verkeerd voorlicht!

En je raadt af om Win 7 64-bits te installeren, zonder dat je weet hoe en wat!

Beste Dherder,

Hij vroeg info en jij gaf hem info zeg je.
Daar zeg je bij "misschien wel de verkeerde".....
Natuurlijk ben je van harte welkom om mensen te helpen met hun problemen en te voorzien van informatie maar je zal begrijpen dat wij graag zien dat deze informatie ook klopt anders heeft een vraagsteller er nog niks aan.

Je zegt bijvoorbeeld expliciet X64 = 32 Bits en X86 = 64 Bits terwijl dit geheel niet klopt.
Op deze manier kan je een vraagsteller totaal op het verkeerde been zetten en misschien wel het verkeerde laten kopen.
Snap je dat ?
Ik stel voor nu verder met de vraag te gaan.
Dank jullie wel.

Laatst bewerkt:
Beste Dherder,

Hij vroeg info en jij gaf hem info zeg je.
Daar zeg je bij "misschien wel de verkeerde".....
Natuurlijk ben je van harte welkom om mensen te helpen met hun problemen en te voorzien van informatie maar je zal begrijpen dat wij graag zien dat deze informatie ook klopt anders heeft een vraagsteller er nog niks aan.

Je zegt bijvoorbeeld expliciet X64 = 32 Bits en X86 = 64 Bits terwijl dit geheel niet klopt.
Op deze manier kan je een vraagsteller totaal op het verkeerde been zetten en misschien wel het verkeerde laten kopen.
Snap je dat ?
Ik stel voor nu verder met de vraag te gaan.
Dank jullie wel.

****, klopt heb ik omgedraaid ;-)

Ik wil graag even terugkomen op de vraag van Jordwillo. Ik heb even gezocht en de Intel T8100 dual core is een 64 architectuur, dus kan een 64bits OS aan. v.w.b. Die Adobe Flashplayer, de 64bits uitvoering is er inderdaad nog niet. Maar dat is geen probleem want als je IE8 instaleerd wordt zowel de x86 als de x64 versie geinstaleerd. Dus tot Adobe zijn spulletje op orde is gebruik je gewoon IE8x86. Dus de 32bits versie. Probleem??? Ik zie het niet. Dus Jordwillo, als jij een x64 OS instaleren wil, gewoon lekker doen. x86 programma's draaien er ook prima op en worden in een speciale programmamap geinstaleerd.;)

ps. dan kun je tenminste profiteren van die 4 Gig geheugen. Of er meer in kan moet je bij de fabrikant van je PC c.q. Laptop informeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan