• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verzamelstaat maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HondDolf

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Beste kenners,

Ik heb de volgende situatie.

Heb een excel bestand met meerdere tabbladen. Elk blad heeft dezelfde opbouw:
locatie - omschrijving - actie

Nu wil ik een verzamelblad maken. Daar moet je één van de acties kunnen selecteren en dan moet hij van elk blad alle regels weergeven van die actie (inclusief een kopje per blad).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Plaats eens en voorbeeldbestandje(zonder gevoelige info) zodat wij een meer doelgerichte oplossing kunnen bieden, en eventueel een hoop over en weer gepraat vermijden

Misschien een beetje een simpele oplossing maar ik heb met een filter gewerkt.

Als je het exact wil zoals jij wil, zou er een macro voor moeten geschreven worden. (voor zover ik weet) :)

Bijlagen

Dit lijkt er al behoorlijk op!!

Kun je uitleggen hoe je dit hebt gedaan???

van regel 9 tem 14 heb ik verwezen naar de cellen van pos1.

Dus bvb in cel B9 staat
Code:
=Pos1!A4
Dat kan je, zoals je wel weet, doortrekken naar andere regels en kolommen.

Vanaf regel 15 heb ik dit gedaan voor werkblad Pos2.

Dan selecteer je cel A8, ga je naar menu Data >> Filter >> Autofilter.
Nu kun je dus een overzicht maken per Pos of per locatie of zoals jij het wilt, per actie :thumb:

Het enige minpunt hieraan is, dat indien je meer acties en locaties op Pos1 hebt, dat je dan regels gaat moeten toevoegen om je formule door te trekken. (op zich geen groot werk eigenlijk).

Is dit een beetje duidelijk? :)

Ja, duidelijk.

Alleen de gegevens naar het eerste blad importeren zint mij nog niet helemaal. Stel dat ik meer dan 15 regels heb... dan komen die niet op het eerste blad. Is daar nog iets voor te bedenken?

Ja, duidelijk.

Alleen de gegevens naar het eerste blad importeren zint mij nog niet helemaal. Stel dat ik meer dan 15 regels heb... dan komen die niet op het eerste blad. Is daar nog iets voor te bedenken?

Dat is dus het enige minpunt zoals in mijn vorige post aangehaald.
Het enige dat je dan hoeft te doen is de formule doortrekken.
Ik zou op veilig spelen en bijvoorbeeld de verwijzing naar Pos1 doortrekken tot rij 500 en verwijzingen naar Pos 2 doortrekken tot rij 1000.

zoiets als in de bijlage. Dan krijg je wel heel veel rijen, maar je kan enkel de ingevulde rijen laten zien door bijvoorbeeld bij locatie enkel de 'niet-lege cellen' te laten zien.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk ook eens bij data/uitgebreid filter

kunt ge ook de stappen uitleggen hoe je hier aankomt?

Hallo,

Eerst worden de bladen Pos1 en Pos2 gekopieerd naar het werkblad "verzamelstaat", onder mekaar, zodat ze in een tabel terug te vinden zijn.
Dan met uitgebreide filter, en kopiëren naar een andere locatie.
Ik heb in de (verborgen) rij 2 de filter gegevens geplaatst, met een wildcard, zodat ook gedeelte van gegevens kunnen gevonden worden.
Telkens er een gegeven wordt veranderd in range A5 tot C5 wordt de macro uitgevoerd.

Joske :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan