Windows activeren lijkt onmogelijk..

• Onderwerp starter Onderwerp starter DMCK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DMCK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Heey

Een paar dagen terug is mijn pc begonnen met zich continu te herstarten. Van zodra ik de windows xp laadbalk had gepasseerd, herstartte hij gewoon.
In het verleden is dit nog gebeurt, maar toen was het door het algemene probleem van AVG antivirus, er zijn een hoop problemen geweest (is nog op het nieuws gekomen). Maar dat terzijde, toen hebben we het probleem opgelost door hem (de pc) te formatteren.
Dus dit heb ik vandaag weer gedaan.

Toen ik de pc kocht zat er geen bootable CD-ROM of iets dergelijke bij, dus heb ik deze moeten downloaden. Vorige keer, heb ik het ook zo opgelost.
Ik heb dan misschien geen CD-ROM, maar ik heb wel zo'n welbepaald stickertje op mijn casing plakken met "Product key" op, en zijn gegevens.
Je weet wel, zo'n stickertje van dit soort:
A0D6C5E.gif

(het voorbeeld is van Vista, maar ik vind het niet van XP en je krijgt wel een idee van wat ik bedoel hierdoor...)
dus met deze product key zou ik normaal gezien toch mijn windows moeten kunnen activeren. Maar door het hele "1 CD - 1 PC' motto, kan dit zogezegd niet meer. En dat probleem hadden we vorige keer ook. Maar toen had ik aan iemand die we kenden, en goed met pc's overweg kan gevraagd of die dat kon oplossen. Die nam gewoon even zijn gsm en belde een bepaald nummer. En het duurde geen 3 minuten vooraleer dit allemaal weer netjes geregeld was!

Dit is wat ik ook wou doen vandaag, het nummer van Microsoft draaien met mijn gsm. Ik had het nummer gevonden via windows activeren via telefoon, zo heel die setup die je vindt bij bureau-accesoires.

Ik bel naar dit nummer, en ik krijg te horen dat het gedraaide nummer niet toegankelijk is voor mobiele telefoons, en ik krijg een nader nummer te horen.
Wanneer ik dit nummer draai (en ik ben er zeker van dat ik het juiste draai), krijg ik zo'n verschrikkelijk geluid te horen, zo die typische inbeltoon (die ik alleen maar ken van vroeger). En dan zeggen dat me dat het nummer niet bestaat...

Kan iemand me alsjeblieft vertellen met welke nummer ik nu mijn product key kan valideren? Of activeren.

P.S. Ik heb netjes weer de Home Edition geïnstalleerd, net zoals op het stickertje staat. Dus dit kan het probleem niet zijn...

Mijn eerste gok is dat ze op zondag dicht zijn, wellicht dat dat het is?

Probeer anders eens met een vaste lijn naar het eerste nummer te bellen (desnoods via de buren?)? Misschien dat het dan werkt.

Mijn eerste gok is dat ze op zondag dicht zijn, wellicht dat dat het is?

Probeer anders eens met een vaste lijn naar het eerste nummer te bellen (desnoods via de buren?)? Misschien dat het dan werkt.

Zou dat het probleem kunnen zijn? Want ik heb er ook al aan gedacht, maar ik dacht dat het via zo'n, goh hoe noemt zo iets, automatisch gesprek zou gaan? Zo'n interactief computergesprek? Dat soort dingen zijn normaal toch 24/24 - 7/7? Op internet heb ik ook al gelezen dat iemand het om 23u30 had gedaan, en dat het zo gebeurd was. Dit lijkt me ook buiten de kantooruren...

Oplossing

Heey,

Wat fijn dat ik eindelijk eens een oplossing heb! Je kunt je windows ook activeren via
een bepaald programmaatje van Microsoft (dit is ECHT legaal!), die converteert de code
op het stickertje naar een geldige key.

Hier is de link voor het activeren:
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/XPPkuinst.aspx

Doe gewoon wat daar staat, en dan zal het wel goedkomen!

mr32

P.s. Mijn computer is hiermee ook geregistreed! ;)

Heey,

Wat fijn dat ik eindelijk eens een oplossing heb! Je kunt je windows ook activeren via
een bepaald programmaatje van Microsoft (dit is ECHT legaal!), die converteert de code
op het stickertje naar een geldige key.

Hier is de link voor het activeren:
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/XPPkuinst.aspx

Doe gewoon wat daar staat, en dan zal het wel goedkomen!

mr32

P.s. Mijn computer is hiermee ook geregistreed! ;)

Hartelijk dank, echt waar!
Het lijkt nu allemaal in orde, zonder dat ik me moest bezighouden met die vervloekte Microsoft te bellen!

Bedankt voor deze simpele oplossing! ^^
Goh, ik ben blij, haha! Nu kan ik gaan beginnen aan al die kleine onbenulligeheden terug te gaan installeren en in te stellen!

Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan