Internetverbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk ook na of alle normale XP-services wel gestart zijn/niet uitgeschakeld zijn.
Vermoedelijk niet dus...
Zo zag ik net al even dat de service Performance Logs and Alerts op handmatig stond.
Laat zich alleen op Automatisch zetten en zodra ik de Geheugenlek-logging wil starten stopt die weer en staat weer op handmatig.

Ik heb overigens niets bewust uitgezet of iets dergelijks...
Geen idee welke afhankelijkheden er allemaal bestaan om die logging aan het werk te krijgen.

Kijk anders even in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) wat mogelijk de werking van Prestaties tegenhoudt op het moment dat je het aanzet (kijk in sectie Toepassing en in sectie Systeem).

Ik kan namelijk van hieruit niet zien wat er wel en niet staat ingesteld.
Doe ook een paar schermafdrukken van hoe je de logging hebt ingesteld, zoals de schermafdrukken die ik heb laten zien.

Tijs.

Doe ook een paar schermafdrukken van hoe je de logging hebt ingesteld, zoals de schermafdrukken die ik heb laten zien.

Zoals ik al eerder heb gezegd, staat het precies zoals bij jou.
Maar ik ga hier zeker later even dieper op in, met screens van m'n services, etc. alleen vieren we momenteel de verjaardag van m''n zoon en ik heb weinig tijd achter de PC. ;)
Komende week vermoed ik veel meer tijd te hebben en dan ga ik ermee aan de slag.

En tot die tijd draait de radio momenteel op de zogenaamde "ondemand" wat betekent dat er op de hosterserver een beperkt aantal songs staan die nu draaien.
Lokaal wil ik nu eerst alles oplossen voordat ik site en database weer vrijgeef.

Als het precies hetzelfde staat als bij mij, dan moet er ook nog wat anders aan de hand zijn. Dus Logboeken nakijken etc. voor een beeld wat er misgaat momenteel.

Tijs.

Zo, daar gaan we dan. Aantal plaatjes gemaakt waarvan ik hoop dat het voor jou (of een ander natuurlijk) duidelijker wordt.
Het zijn er nogal wat (2x 3 van de log-tabbladen en dan nog 3 van de geheugenlek-log instellingen dus ik denk dat ik het even moet bekijken hoe ik ze allemaal in beeld kan brengen, mag er maar max 5 uploaden.
Misschien verdeeld over meer reacties.

Plaatje linken vanaf m'n site maakt dat ze allemaal hier supergroot in beeld komen zie ik, dus ik ga er maar steeds reacties met bijlagen van maken.

Eerst de log standaard.

Bijlagen

• log_standaard1.jpg
    log_standaard1.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 24
  • log_standaard2.jpg
    log_standaard2.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 14
  • log_standaard3.jpg
    log_standaard3.jpg
    104 KB · Weergaven: 16
Dan de log uitgebreid.

Bijlagen

• log_uitgebreid1.jpg
    log_uitgebreid1.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 20
  • log_uitgebreid2.jpg
    log_uitgebreid2.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 35
  • log_uitgebreid3.jpg
    log_uitgebreid3.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 20
Tenslotte de screens van de instellingen van de geheugenlek_logging.

Waarbij ik dus nogmaals wil aangeven dat die na starten meteen weer stopt zonder iets te doen...

Bijlagen

• geheugenlek_log1.JPG
    geheugenlek_log1.JPG
    96,4 KB · Weergaven: 14
  • geheugenlek_log2.JPG
    geheugenlek_log2.JPG
    93,6 KB · Weergaven: 19
  • geheugenlek_log3.JPG
    geheugenlek_log3.JPG
    96,9 KB · Weergaven: 19
Ik had het over Logboeken, niet over Services.
Dus Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe

Kijk daar wat er staat rond de tijd dat je een log wilt starten, om (hopelijk) uit te zoeken wat er misgaat / meldingen.

Tijs.

Ik had het over Logboeken, niet over Services.
Dus Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe

Kijk daar wat er staat rond de tijd dat je een log wilt starten, om (hopelijk) uit te zoeken wat er misgaat / meldingen.
Zucht... Ik wil niet negatief overkomen nu maar ik weet heus wel hoe ik de eventviewer bekijk, daar heb ik al meerdere citaten uit gemaakt dacht ik...
En ik heb ook al een paar keer gezegd dat er niet zichtbaar is waarom de logging niet wil starten alleen DAT die na starten meteen eindigt, dat zie ik in de eventviewer natuurlijk.
Maar dat wil ik nog wel even laten zien als je me niet vertrouwt:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7036
Datum: 1-11-2009
Tijd: 13:13:22
Gebruiker: n.v.t.
Computer: CROHRSERVER
Beschrijving:
De Performance Logs and Alerts-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
En binnen 1 seconde (direct dus):
Gebeurtenis-ID: 7036
Datum: 1-11-2009
Tijd: 13:13:22
Beschrijving:
De Performance Logs and Alerts-service heeft nu de status Beëindigd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Net voor deze meldingen komt alleen:
Gebeurtenis-ID: 7035
Datum: 3-11-2009
Tijd: 8:12:25
Gebruiker: CROHRSERVER\John
Beschrijving:
De Performance Logs and Alerts-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.

Maar verder helemaal niets anders had ik het wel vermeld!

Je vroeg in een eerder stadium ook of wel al mijn services zijn gestart en daarom leek het me logisch dat je wilde nakijken of alles wel draait zoals het moet draaien.

Misschien een idee om tzt. eens met je mee te kijken op die radio-server.

Klik hiervoor op mijn schuilnaam links van dit bericht, en kies voor Stuur e-mail naar dnties.

Zet daarin telefoonnummer, MSN-naam als je die hebt en een e-mail adres.

Overigens is mijn vraag of je misschien niet al weet welk programma voor die memory-leak verantwoordelijk is. Ik zou vermoeden dat het je radio-software is, gegeven dat je verder niet (veel) op die pc geïnstalleerd hebt.

Tijs.

Overigens is mijn vraag of je misschien niet al weet welk programma voor die memory-leak verantwoordelijk is. Ik zou vermoeden dat het je radio-software is, gegeven dat je verder niet (veel) op die pc geïnstalleerd hebt.

Dat het de radiosoftware zou zijn lijkt me sterk, mede omdat ik deze software nu al meerdere keren heb geinstalleerd zonder dergelijke problemen te hebben ervaren.
Daarnaast draait het op mijn tweede radio-server maanden achter elkaar voordat ik eens een herstart verricht omdat dit soms nodig is voor Windows-updates en omdat een schone start van MySQL ook wel eens handig is.
Ik blijf nu wel continu kijken of er 'gekke' dingen gebeuren in de eventlog.

Je eerste optie overweeg ik nog even, mede omdat dit voor mij misschien wat te lang gaat duren allemaal... Ik twijfel eraan om de PC nog maar eens een keer van scratch opnieuw te gaan installeren. Op dit moment draait die niet 'live' maar draait de ondemand.
Juist om even de ruimte te hebben dingen te doen die ik niet probeer als er luisteraars zijn.

Ik heb m'n MSN in m'n profiel gezet, het kan geen kwaad om via die snellere weg af en toe wat dingen even door te nemen, als dat verschil uitmaakt. ;)

Dank in ieder geval voor het geduld. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zal contact opnemen zodra ik weer in mijn normale woonplaats ben. Dat zal zo vanaf woensdag zijn.

Tijs.

Dank, dat is morgen al. ;)

Overigens heb ik toch nog iets ontdekt.
Ik ging even het nieuwe itemlogboek Geheugenlek opnieuw maken, hoewel het er goed uitziet kan er ergens een foutje zitten.
Als ik het opnieuw heb aangemaakt komt in de Toepassingslog:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: SysmonLog
Gebeurtenis-ID: 2029
Datum: 3-11-2009
Tijd: 14:49:17
Beschrijving:
De service kan geen items toevoegen aan logboek of signaal Geheugenlek. Dit logboek of signaal zal niet worden gestart.

Dit heb ik de eerste keer dus niet gezien...
Bij het aanmaken van het logboek gaat er iets mis. Maar wat?
Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar deze melding komt steeds dus kan die helemaal niet gestart worden...

Overigens is de ondemand van mijn radio er een paar uur geleden uitgeknald zag ik (leve de hsp...) waardoor de 'live' op deze computer het weer over heeft gepakt.
Geen probleem, de site houd ik voorlopig nog even uit de lucht zodat ik verder kan rommelen.

Maak even de hele map C:\Perflogs leeg (zodat er geen bestanden meer instaan), en probeer daarna opnieuw die logging te starten.

Tijs.

Maak even de hele map C:\Perflogs leeg (zodat er geen bestanden meer instaan), en probeer daarna opnieuw die logging te starten.
Er stonden geen bestanden in.
De standaard logging die erin staat (Systeemoverzicht) doet het trouwens wel en maakt bij opstarten netjes een log aan: System_Overview.blg

Zojuist rond 20.00 uur is deze PC weer op tilt geslagen.
Zonder enige melding in de eventviewers.
Kon weer niks doen, meldingen over te weinig quotum, en niet op internet.

Eigenlijk staat m'n Win-XP CD weer paraat om de C-schijf maar weer leeg te gaan maken en opnieuw te beginnen.
Maar zonder enige kennis wat er nu aan de hand is, blijf ik twijfelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan