PowerPoint bestand opent niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter tramp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tramp

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2001
Hallo

Ik heb een mailtje binnen gekregen met een bijlage,maar helaas kan ik die niet openen omdat ik geen Power Point heb.En ook geen Microsoft Office.

Mijn laptop draaid op Windows Vista Home Basic,
Weet iemand hoe ik die bijlage kan openen???
Of kan ik dit pr. ergens gratis downloaden.

BVD Jennie

Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Je download Microsoft powerpoint viewer, gratis en legaal. Hiermee kan je de powerpoint presentatie bekijken, maar NIET aanpassen!
2. Je download openoffice, de concurrent van Microsoft office, het is gratis legaal te downloaden. Hiermee kan je de powerpoint openen, en eveneens bewerken.

Edit: er is natuurlijk ook een derde mogelijkheid: MS office kopen, maar voor een presentatie lijkt me dat wat overbodig :P

Dat kan met het gratis powerpoint viewer

Mvg Leo

Edit Nou dat zijn twee snelle reacties en blijkbaar was Orian de snelste...

Laatst bewerkt:
Helaas snap ik er niks van ik heb het bij beide geprobeerd en ik kan helaas nog niet mijn bijlage daarmee openen..

Maar doe maar verder geen moeite ik verwijder dan gewoon die bijlage.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie advies...

Jennie

:confused::confused:
Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Je download Microsoft powerpoint viewer, gratis en legaal. Hiermee kan je de powerpoint presentatie bekijken, maar NIET aanpassen!
2. Je download openoffice, de concurrent van Microsoft office, het is gratis legaal te downloaden. Hiermee kan je de powerpoint openen, en eveneens bewerken.

Edit: er is natuurlijk ook een derde mogelijkheid: MS office kopen, maar voor een presentatie lijkt me dat wat overbodig :P

Hmm, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom het niet werkt :p

Weet je zeker dat het een powerpoint bestand was? Wat is de extensie (wat staat er na de naam, dus net als bij een (bijv: liedje.mp3), wat staat er dan in plaats van .mp3?

Of is het niet gelukt met de programma's installeren?

Wanneer je Outlook express gebruikt kan het ook daar aan liggen.
Dat maak je in orde met de pps fix (engels)

Wat ook wel wil helpen soms is het bestand van outlook (express) eerst opslaan en dan pas openen.

Dit alles voor als je in de toekomst nog eens een powerpoint wil openen.

mvg Leo

Werkt nog steeds niet!!

Wanneer je Outlook express gebruikt kan het ook daar aan liggen.
Dat maak je in orde met de pps fix (engels)

Wat ook wel wil helpen soms is het bestand van outlook (express) eerst opslaan en dan pas openen.

Dit alles voor als je in de toekomst nog eens een powerpoint wil openen.

mvg Leo

Nou ik heb het bij alle twee geprobeerd om dat te downloaden...maar die bijlage kreeg ik nog steeds daarmee niet geopend...apro po die bijlage staat in mijn live mail...en het is een pps bestand..

MVG Jennie.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is .pps geen powerpoint bestand. Ik dacht dat .ppt dat was. Dus ofwel is de extensie verkeerd (probeer hem eens met de hand in ppt te veranderen en hem dan te openen), ofwel is het een ander bestand. Ik zou alleen niet weten wat het dan wel is :confused:

pps of powerpoint show is een zelfstandig draaiende powerpoint voorstelling.
Normaal zou deze het moeten doen, ook zonder dat powerpoint of powerpoint viewer geinstalleerd is.
Kun je het bestand vanuit live mail wel gewoon opslaan?

opgelost

pps of powerpoint show is een zelfstandig draaiende powerpoint voorstelling.
Normaal zou deze het moeten doen, ook zonder dat powerpoint of powerpoint viewer geinstalleerd is.
Kun je het bestand vanuit live mail wel gewoon opslaan?

Hallo ...

Bedankt dat jullie mij geholpen helpen..het was een pps bestandje...

Groetjes Jennie....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan