Welke externe HDD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een externe harde schijf voor op mijn laptop. Nu lees ik hier en daar wel wat reviews, maar uiteindelijk loop ik steeds tegen een aantal problemen aan waardoor ik niet tot kopen overga. Zo zag ik bijvoorbeeld DEZE hdd op Bol.com, maar die heeft een externe voeding, wat ik niet wil.

Ik heb daarom een aantal punten:

Budget: € 50 - € 70
Geheugen: 750GB - 1TB
Aansluiting: GEEN voeding, dus enkel via USB

Is er iemand die mij een mooi product kan aanraden? Je zou me er heel goed me helpen!

Ik wil liever wel 750 GB minimaal.. Ik kwam dit net tegen:

http://www.onedayonly.nl/

Maar deze is wel 100 euro.. en je hebt dan ook maar 500 GB. Ik wil echt graag 750+ want ik zit met 500 zo weer met te weinig, en ik heb liever gelijk een grote, dan dat ik volgend jaar weer een nieuwe moet hebben.

Dat lukt dus niet voor dat budget en dan een 2,5 inch disk zonder voeding

"Aansluiting: GEEN voeding, dus enkel via USB"

Wat ben je met de externe HDD van plan ?
Je moet je realiseren, dat bij zware programma's de energie tekort kan schieten.

Een vriend heeft me daar net het e.a. over verteld, dat (omdat ik hem toch niet veel verslepen ga, en hij in principe toch op m'n bureau staat) ik beter wel met voeding kan kiezen, maar wanneer ik hem versleep, kan ik dan ook zonder voeding bestanden overzetten? want ik hoop niet dat die voeding altijd mee moet?

Iniedergeval, misschien moet ik wat flexibeler zijn en inderdaad toch gewoon een voeding erbij nemen, in hoeverre zijn mijn mogelijkheden nu?

Een vriend heeft me daar net het e.a. over verteld, dat (omdat ik hem toch niet veel verslepen ga, en hij in principe toch op m'n bureau staat) ik beter wel met voeding kan kiezen, maar wanneer ik hem versleep, kan ik dan ook zonder voeding bestanden overzetten? want ik hoop niet dat die voeding altijd mee moet?

Iniedergeval, misschien moet ik wat flexibeler zijn en inderdaad toch gewoon een voeding erbij nemen, in hoeverre zijn mijn mogelijkheden nu?

Zonder voeding zal de externe HDD niet functioneren.

Wat bedoel je met "mijn mogelijkheden nu ?''

Dit misschien? http://www.alternate.nl/html/produc...9/?showTecData=true&cmd=showTecData#tabberBox

Laatst bewerkt:
Wanneer de HDD zichtbaar is, is de vormgeving niet onbelangrijk. Het oog wil ook wat.

Qua specificaties zit er niet veel verschil in, dacht ik, behalve dan, dat de WD Windows 7 compatibel is.

De Samsung heeft dan wel weer 3 jaar garantie, i.p.v. 2 jaar voor WD.

It's up to you.

Laatst bewerkt:
Iniedergeval bedankt voor het meedenken allen!

Ik heb de WD gekozen, dit omdat ik die mooier vind en er goede recensies over lees op het web. Ik heb ook Windows 7, dus dat komt goed uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan