TV software voor Vista 64bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ik heb een TV kaart, de SAA7134, Hybrid Capture Device, die volgens Windows Apparaatbeheer goed werkt. Ik heb vanachter de distrubutiekabel in de kaart gestoken, en nu wil ik dus via de distrubutiekabel TV kijken op mijn PC.
Kennen jullie daar goede software voor?
Liefst enkel TV, voor films, afbeeldingen en muziek heb ik al andere programma's.

Ik draai Windows Vista 64bit.

Mvg

Hallo Satangel,

Als ik het goed begrijp is dit een tv-kaart met een Philips saa7134 chipset. Die heeft de Pinnacle PCTV Stereo ook. Deze werkte bij mij zo in Windows Media Center (na zenders zoeken natuurlijk). Dus als je Vista Ultimate hebt, kun je dat eens proberen.

Heb je geen Ultimate, dan schijnt Mediaportal ook mooi te zijn.
Zie hier een lijst van zulk soort programma's: http://en.wikipedia.org/wiki/Media_center#Stand-alone_software

Succes

Hallo Satangel,

Als ik het goed begrijp is dit een tv-kaart met een Philips saa7134 chipset. Die heeft de Pinnacle PCTV Stereo ook. Deze werkte bij mij zo in Windows Media Center (na zenders zoeken natuurlijk). Dus als je Vista Ultimate hebt, kun je dat eens proberen.

Heb je geen Ultimate, dan schijnt Mediaportal ook mooi te zijn.
Zie hier een lijst van zulk soort programma's: http://en.wikipedia.org/wiki/Media_center#Stand-alone_software

Succes

Ja, die heeft idd die chipset.

Ik heb Vista Business 64bit, dus geen Windows Media Center.
Mediaportal werkte niet goed, en was lelijk, dus ligt eraf.

Nog suggesties? Ik zal die link eens checken, bedankt!

In elk programma dat ik al geprobeerd heb, vindt hij wel channels, maar is het gewoon sneeuwbeeld en ruisgeluid.
Dus mijn TV kaart kan nog niet goed werken, of ik stel iets verkeerd in.

Vanachter zit de distrubutiekabel in het juiste gaatje. Ik denk dus dat ik analoog moet pakken (als ze mij daarvoor vragen?)

Laatst bewerkt:
Analoog lijkt mij, als je analoge (geen digitaal) tv hebt. Heb je er een versterker tussen zitten? Misschien is je signaal niet sterk genoeg. Dat had ik eerst ook met een splitter op een splitter :)

http://www.gbpvr.com/ - deze is misschien wat voor je, maar ik weet niet of er wel vervangers zijn voor WMC die ook net zo goed zijn.

Mediaportal kun je vele skins voor installeren en heel veel tweaken, maar ik kan me voorstellen dat je daar geen tijd/zin in hebt, dat had ik ook niet.

Analoog lijkt mij, als je analoge (geen digitaal) tv hebt. Heb je er een versterker tussen zitten? Misschien is je signaal niet sterk genoeg. Dat had ik eerst ook met een splitter op een splitter :)

http://www.gbpvr.com/ - deze is misschien wat voor je, maar ik weet niet of er wel vervangers zijn voor WMC die ook net zo goed zijn.

Mediaportal kun je vele skins voor installeren en heel veel tweaken, maar ik kan me voorstellen dat je daar geen tijd/zin in hebt, dat had ik ook niet.

Geen versterker tussen, en het is een splitter op de kabel, dus zou wel moeten lukken.
Zal dat programma eens checken, bedankt!

NOg suggesties?

Geen versterker tussen, en het is een splitter op de kabel, dus zou wel moeten lukken.
Zal dat programma eens checken, bedankt!

NOg suggesties?

Ik heb ondertussen Windows 7 op mijn PC gezet ipv Vista. Nog altijd 64bit.
Wat een verademing, 7 is veel beter dan Vista.

En op 7 staat Windows Media Center dus wel, dus ik heb het geprobeerd en het werkte nog niet. Ik heb dan maar eens vanachter gekeken, of het allemaal in orde was, en ik had blijkbaar gewoon de verkeerde kabel vanachter in mijn PC gestoken :o
Nu dus de goede erin, en nu werkt het perfect! Windows Media Center is trouwens een schitterend programma, zeer goed gedaan van MS!

Maar nog 1 vraagje:
Is er mss een programma waardoor mijn beeld klaarder wordt ofzo? Nu is er namelijk nog veel ruis en het beeld is niet klaar.
De distrubutiekabel is nochtans maar 1 maal gesplit, wordt enkel gebruikt voor onze ene TV en dit.

Ik heb ondertussen Windows 7 op mijn PC gezet ipv Vista. Nog altijd 64bit.
Wat een verademing, 7 is veel beter dan Vista.

En op 7 staat Windows Media Center dus wel, dus ik heb het geprobeerd en het werkte nog niet. Ik heb dan maar eens vanachter gekeken, of het allemaal in orde was, en ik had blijkbaar gewoon de verkeerde kabel vanachter in mijn PC gestoken :o
Nu dus de goede erin, en nu werkt het perfect! Windows Media Center is trouwens een schitterend programma, zeer goed gedaan van MS!

Maar nog 1 vraagje:
Is er mss een programma waardoor mijn beeld klaarder wordt ofzo? Nu is er namelijk nog veel ruis en het beeld is niet klaar.
De distrubutiekabel is nochtans maar 1 maal gesplit, wordt enkel gebruikt voor onze ene TV en dit.

Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan