Asus GTX275 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik kennis van me heeft onlangs een Acer slimline X3200 gekocht.
Nu wilde hij ipv de standaard 9600GT een GTX275 erin doen.
Na hem erin gestopt te hebben wordt deze niet herkend.
Dus heb ik bij hem in de bios gekeken en de optie 'display first' op pci-e gezet.
Helaas zonder baat.
De GTX275 blaast op volle toeren (fan) maar in vista wordt ie niet herkend.
Waar kan dit aan liggen?

Het moederbord is een acermoederbord zonder manual o.i.d. dus dat werkt niet erg handig...

Laatst bewerkt:
Heb je wel eerst de driver van de oude videokaart verwijderd? Krijg je wel beeld via de nieuwe videokaart?

Hoe kan ik die driver verwijderen?
Momenteel draait ie op de onboardkaart 8200GT kaart.
Moet ik de hele softwarepakket van de 9600GT wat erop staat eraf gooien?

Je kan bij configuratiescherm > software de NVIDIA drivers verwijderen, je moet dan opnieuw opstarten, dus sluit je af en wisselt de videokaart om.

Ehm, de videokaart is er al uit.
Moet ik de oude er eerst insteken om de oude drivers te kunnen verwijderen?

Als het goed is staan die drivers nog steeds waar ik het aangaf. Je kan ze ook nu verwijderen.

Wat voor voeding zit er in die pc? De GTX vraagt namelijk nogal wat en zal direct op de voeding aangesloten moeten worden met twee 6pins PCI-e voedings stekkers.

Ja die zitten erop.
2x (1 van de voeding en 1 via molex-->pci-e).
Kan het zijn dat mijn pci-e slot niet snel genoeg is ofzo?
Ik heb net de drivers eraf gegooid en opnieuw opgestart, maar hij start gelijk bij het begin al op de onboard kaart op.

Kan het zijn dat de gtx275 niet herkent wordt?

Ik weet niet wat voor PCI-E sloten op dat moederbord zitten.

Het moederbord is een ACER da078l-boxer
Ik ben al op google aan het zoeken, maar kan zo snel geen specificaties vinden...:(

Zit er in het bios ja / nee een optie :

onboard video - enable / disabled?

Of een kreet met een dergelijke strekking zoals bijv.
Graphics onboard y / n ?

Laatst bewerkt:
Die staat op PCI-E first.
Hiervoor zat er een 9600GT PCI-e in en die werkte wel.
Toen heb ik deze bij hem erin gezet en aangesloten (eerst alleen 1 kabel, omdat ik er maar een had). Toen deed ie 't niet, dus ik gekeken wat dat kon zijn, dus toen 2 pci-e voedingskabels aangesloten, maar hij doet t nog niet.
De fan blaast op volvermogen maar er komt geen beeld...

Ik zal nog eens in zn bios kijken

Edit: Ik heb net nog even gekeken, maar alleen vga priority kan ingesteld worden. Wat ik ook doe (pcie-x of Onboard first), hij pakt altijd onboard. Dus het lijkt alsof mijn bios de kaart helemaal niet herkent.
Moet het SPID/f kabeltje ook aangesloten worden?

Laatst bewerkt:
Er zit een PCIEX16 PCI Express x16 slot op, gezien de Service manual;
http://tim.id.au/laptops/acer/aspire asx1200 asx3200.pdf
(acrobat reader nodig om de PDF te kunnen lezen)
(Chapter 5 pagina 70)

Jammer dat ze niet vermelden hoe zwaar de voeding is.

Ik heb alles voor hem naar een grotere (recom) Kast gezet met een 550W voeding erin.
Dat moet toch zwaar genoeg zijn? Voor de rest zit er geen extra's in.
4GB geheugen, Core2quatro 2,x ghz. Dat is alles.

Zou mijn videokaart stuk kunnen zijn?
Of hoe moet ik deze goed aansluiten?
Als mijn onboard nog aan staat en ik steek de nieuwe erin, moet ik dan eerst mijn nieuwe drivers installeren voordat de videokaart herkent wordt?

Tja, zonder de kaart, kast en kabels te zien, wordt het voor mij nét even te abstract. Hoe zit 't met je Windows updates, helemaal bij? Hoe zit 't met het bios?

Windows updates is alles bij. Mijn bios, hmm, hoe kom ik daar achter?
De kast is een half jaartje oud en standaard bios wat er op zat.
Maar er zat bij aankoop al een 9600GT pci-e op.
Als die werkt moet deze toch ook werken?
Ik heb nu via onboard gestart, ben nu de nieuwe drivers aan het installeren.
Kijken of ie t nu bij opnieuw opstarten wel doet...

Edit: Werkt nog steeds niet. Wordt totaal niet herkent...

Laatst bewerkt:
okey even een totalen rewind

wat heb je tot nu toe gedaan om het probleem te verhelpen meschien heb je wat gemist

wat ik ook altijd doe is een bios reset als ik een nieuwe video kaart installeer

Laatst bewerkt:
wat ik ook altijd doe is een bios reset als ik een nieuwe video kaart installeer
Uit nieuwsgierigheid, waar is dit goed voor? Dit heb ik nog nooit hoeven doen met een videokaart wisseling. Daarbij ben ik alle settings kwijt.:confused:

:shocked::shocked::shocked::shocked::shocked: een biosreset als je een nieuwe videokaart installeert? :shocked::shocked::shocked::shocked::shocked:

[edit] als ik 2x 2 smileys had gedaan ipv 2x 5 was ik Crash nét voor geweest. Damn, ik was nog aan het typen ;) :D [end edit]

Laatst bewerkt:
ik heb het wel eens gehad dat mijn mobo bij de ouwe video kaart bleef en ik dus een totale reset heb moeten doen om hem weer te laten herkennen :|

Ik geloof je, maar ik vergelijk het een beetje met: als mijn auto een onderhoudsbeurt nodig heeft, laat ik gelijk een andere motor inbouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan