Asus GTX275 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof je, maar ik vergelijk het een beetje met: als mijn auto een onderhoudsbeurt nodig heeft, laat ik gelijk een andere motor inbouwen.

hahaha jah maarjah als je tog niks in de bios doet waarom dan ook niet?

en deze motor is gratis te vervangen xD

Is er toch iets niet goed gegaan. Een Bios reset is niet nodig bij een videokaart wissel. Sterker nog iemand die nooit met het Bios gewerkt heeft, kan hierdoor in de problemen komen, dat de Boot sequence aangepast is en het systeem dus niet meer het besturingssysteem wil laden.:(
hahaha jah maarjah als je tog niks in de bios doet waarom dan ook niet?

Stel dat de fabrikant de instellingen al voor je hebt ingesteld en jij gaat resetten, heb je een probleem.;)

Laatst bewerkt:
Los van bijv. geheugentimings die -kleine-beestjes-verkracht- worden etc. etc. etc.

Is er toch iets niet goed gegaan. Een Bios reset is niet nodig bij een videokaart wissel. Sterker nog iemand die nooit met het Bios gewerkt heeft, kan hierdoor in de problemen komen, dat de Boot sequence aangepast is en het systeem dus niet meer het besturingssysteem wil laden.:(

Stel dat de fabrikant de instellingen al voor je hebt ingesteld en jij gaat resetten, heb je een probleem.;)

true u got me there

hmm, maar geen passende oplossingen meer?
Ik heb een biosupdate gedaan, die is van 9-10-2009
Maar ook dat biedt geen soelaas.
Wel heb ik het idee dat er iets meer gebeurd, af en toe gaat de koelfan van de 275 uit.
Ik heb zelfs het idee dat de videokaart niet helemaal in het slot schuift, of blijft er altijd wat koper over?
De schroeven zitten muurvast, dus dat is het probleem niet.
Niemand meer een idee?

Hoi !

Het probleem zit mogelijhk in het bios.

Nu zijn die OEM-biossen meestal nogal beperkt, maar je zou moeten kunnen instellen dat er EERST naar de PCI-express-kaart gezocht wordt VOOR de on-board kaart.

Ik lees tot m'n stomme verbazing dat de on-board kaart gewoon blijkt te werken als je er een PCI-express-kaart in steekt.

Normaliter is dat bijna nooit mogelijk (als de bios-instellingen correct zijn.)

Greetz,

Harry.

I'know. Maar toch is het zo. Ik heb net trouwens de originele 9600GT erin gestoken, stond onboard first nog in gesteld, dus hij starte eerst onboard op. Nu had ik daarna op PCI-E first gezet en deed ie t wel.
Op de 9600GT start ie wel op.

Waaorm wel op de 9600 en niet op de 275? Daar snap ik nu werkelijk niks van...
Dit is m, wat zit er fout:S:

Asus GeForce ENGTX275/HTDP 896MB DDR3 PCI-E 2xDVI
Specificaties:
- Graphics Engine NVIDIA GeForce GTX 275
- Bus Standard PCI Express 2.0
- Video Memory DDR3 896MB
- Engine Clock 633 MHz
- Shader Clock 1404 MHz
- Memory Clock 2.268 GHz ( 1.134 GHz DDR3 )
- Memory Interface 448-bit
- CRT Max Resolution 2048 x 1536
- DVI Max Resolution 2560 x 1600
- D-Sub Output Yes x 1 (via DVI to D-Sub adaptor x 1 )
- DVI Output Yes x 2 (DVI-I)
- HDMI Output Yes x 1 (via DVI to HDMI adaptor x 1 )
- HDTV Output (YPbPr) Yes
- HDCP Support Yes
- TV Output Yes (YPbPr to S-Video and Composite)
- Adapter/Cable Bundled:
1 x DVI to D-Sub adaptor
1 x DVI to HDMI adaptor
1 x HDTV-out cable
1 x Power cable
1 x S/PDIF cable
- Software Bundled ASUS Utilities & Driver
- Note The card size is 4.376 inches x 10.5 inches

Laatst bewerkt:
Hoi !

De kaart onder RMA retour brengen !

Hoe dan ook: als de 9600 GT wel beeld geeft en onder onveranderde omsatandig heden de 275 GTX niet, is de kaart kaduk.

Als je tenminste de 2 noodzakelijke voedingsstekkers hebt aangesloten.....

Greetz,

Harry.

Toch, was ik al bang voor.
Hij was nog wel zo verheugd te kunnen gaan spelen (na al een extra lange levertijd van een maand).
Naja, 't is niet anders.

Ik ga zo mijn eigen computer thuis even openbreken en m daar even in testen.
Dan weten we het gelijk, maar ja is 200KM verderop, dat fiets je niet even aan:p

Een ieder bedankt!
Je horen de uitkomst nog wel!

P.S.:
"Als je tenminste de 2 noodzakelijke voedingsstekkers hebt aangesloten....."
Hmm, kwam ik ook pas na 2x proberen achter:p Eerst deed ie helemaal niks (in de linkse connector, en in de rechtse connector blaast ie alleen. In beide doet ie t dus ook niet dan...) Zou dát de reden zijn geweest dat ie daarom kapot zou gegaan kunnen zijn? (Lijkt me stug, maar misschien...?)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kaart hoort voorzien te zijn van 2 x daarvoor bestemde voedingsstekkers !

Zonder die aansluitingen loopt de kaart absoluut niet !

Of " vergeten " de kaart beschadigd heeft ?

Ik zou er bij retourneren maar m'n mond over houden.

Enne.......lees volgende keer even de manual voordat je aan de inbouw van hardware begint, dat kan allerlei problemen voorkomen !

Greetz,

Harry.

Twee dingen snap ik idd niet:

- Er zat idd maar 1 stekker bij
- Er zat géén manual bij.

(Anders had ik deze post niet hoeven openen:p)

Overigens werkt ie nu. De kaart was iets te groot voor de kast en maakte daardoor aan het achterkant net geen contact. Ik kwam er achter toen ik daar wat koper zag.
Ik heb het moederbord iets verhoogt en nu werkt ie prima!

Topkwaliteit nu!

Thnx iedereen die geholpen heeft!

Ja maar, een video pci-e aansluiting heeft toch ook een soort van (hoe moet je het noemen) hendeltje dat je aanklikt als je de kaart plaatst. (Iets soortgelijks als een mem reepje) Dan is het toch onmogelijk dat er sprake was van een geplaatste kaart toen je deze posting startte? Ik vermoed zelfs dat al het koper van de kaart niet goed in het slot heeft gezeten? De kaart zal al die tijd onder een hoek van enkele graden hebben gezeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan