TV geluid afspelen over surround-system

• Onderwerp starter Onderwerp starter LHC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LHC

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hallo forumleden,

Ik ben nieuw hier (aangenaam!) en heb meteen een vraag.

Ik heb een LCD-TV van LG gekocht (type 32LG2100) en wil het geluid via het surroundsystem (een wat oudere Panasonic) afspelen, maar dat lukt niet helemaal. Via de koptelefoonuitgang lukt het wel (met een kleine adapter jack>contra tulp stereo), maar het geluidniveau is nogal laag, althans het volume.

Ik heb het rechtstreeks geprobeerd met tulpstekkertje (rood en wit) achter uit de TV (er vanuit gaande dat dit de audio-uitgang is) naar de ingang van de surround, maar dat werkt niet. Gek genoeg werkte hetzelfde bij mijn oude TV-toestel wel.

Wat kan er aan de hand zijn?

Alvast bedankt voor de suggestie(s)!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Weet je zeker dat het uitgang is op de tv waar je op hebt aangesloten?

Modag

volgens mij zit er geen audio out op ... alleen Digital out
probeer het is met een scartverloop (scart naar geel,rood,wit) sluit dan alleen de wit en rood aan op je surround ingang

probeer het is met een scartverloop (scart naar geel,rood,wit) sluit dan alleen de wit en rood aan op je surround ingang

Hoi,
Dat is een ingang en geen uitgang.
Modag

Ik zal beschrijven wat er achterop de TV te zien is.

Midden achterop zitten 5 contra-tulpjes: 2 x AUDIO (rood/wit) en 3 x VIDEO, daarboven staat IN.

Aan de zijkant (ook achterkant vd TV) zitten 3 contra-tulpjes en er staat bij: VIDEO (geel), AV IN 3 en AUDIO L/R MONO (rood/wit). Daaronder zit de koptelefoonaansluiting.

Ik vraag me nu dus af of er wel een audio-uitgang op zit. Maar dat kán toch niet bij een splinternieuw LCD-toestel???

Waar zou ik die scart dan in moeten stoppen? In AV 2 van de TV?

Hoi,

Ik heb even in je gebruiksaanwijzing gekeken en je hebt geen audio uitgang maar je koptelefoon uitgang is ergens in het menu toch wel harder te zetten en volgens mij gaat dat echt niet werken via de scart.

Modag

Waar zou ik die scart dan in moeten stoppen? In AV 2 van de TV?

als je 2 uitgangen met scart achterop je tv heb zitten ken je met de afstandsbed. de scartuitgang kiezen dus maakt het niet uit in welke die zit..

en als dat geen effect heeft op je surround... moet je het toch via de koptelefoon doen en meestal gaat het geluid dat via de speakers gaat uit als je de jackplug van de koptelefoonuitgang benut

en niet het tv volume te hard zetten i.v.m overbelasting

Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken en informatie! Heb het nog even geprobeerd en het niveau van het volume valt achteraf eigenlijk wel mee, dus ik doe het ermee.

Nogmaals geweldig dank!

Hoi,

niets te danken en veel luister plezier gewenst :thumb:

Modag

Toch nog een vraag. Hebben jullie een idee wat de reden is dat een nieuwe LCD-TV geen audio-uitgang heeft? Dit zou er toch standaard op moeten zitten?!

Groet.

omdat je nu HDMI uit/ingangen heb dan loop alles via 1 kabeltje min punt is dat je dan ook nieuw audio nodig heb... dus meer omzet voor de fabrikant

Goedemorgen ,

En dan is het nog maar hopen dat de hdmi een uitgang is want meestal zijn het ingangen.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan