Ethernet Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alischa

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Heb een HP pc gekregen van iemand met niks erbij, die ik heb geformatterd en windows XP op heb gezet.
Dat ging allemaal prima, totdat ik op internet wilde, dat weigerde die dus!
Ik mis dit dus: Ethernet Controller
Multimedia Audiocontroller
USB Controller
Video Controller (VGA compatibel)
Waar kan ik dit downloden?
Volgens mij hebben jullie gegevens nodig van de pc maar moet je me wel vertellen waar ik die kan vinden, want ik zou het echt niet weten :-(
Bij voorbaat alvast bedankt :-)

Alis

Het is normaal dat je na de installatie van een OS ook de drivers installeert. In dit geval van HP. Eerst de chipset drivers en dan de rest. Dus zal je op een of andere manier die drivers moeten downloaden van de HP-site.

Laatst bewerkt:
Vaak staat er op de pc wel wat voor hp het is.
hp media center etc. of gebruik het programma everest.

Wat soms helpt:
Deze computer > Beheren > Hardware> rechtermuisknop op bijv ethernet controller en dan Automatisch installeren (iets in die trand).

Anders raad ik ook aan op de site van HP te kijken, aangezien Acer ook drivers voor standaard Pc's hebben van 5+ jaar oud, zal HP zoiets dergelijks ook wel hebben.

Gr

Snap niet waar je het over hebt Mr. Friendly:confused::confused:
Typ hier gewoon het type van de pc. Zoeken wij de drivers even, en kan jij ze installeren. Simpeler kan het niet...

Laatst bewerkt:
Snap niet waar je het over hebt Mr. Friendly:confused::confused:
Typ hier gewoon het type van de pc. Zoeken wij de drivers even, en kan jij ze installeren. Simpeler kan het niet...

Hoi Jeff,

Volgens mij ben jij mijn redding :thumb: in nood.
Maar het type van mijn pc....:o
Ik heb dat ding gekregen zonder iets erbij, maar heb hem geformatteerd, zonder iets op te slaan........ ja ik weet het mijn fout ( aldoende leert men:o )
Heb me suf zitten zoeken op de HP site en met behulp van een afbeelding denk ik dat het een: HP Compaq D530 serie is (Small Form Desktop)
Op de pc zelf kan ik alleen maar HP Compaq vinden, heb alles nakekeken van buiten naar binnen maar vind geen serienummer of zo.
Dit vond ik wel ergens... d530S/p2.8/40bc/256E/4NL maar dit is meer wat er in de pc zit toch?

Maar nog ff iets.... toen ik xp erop had gezet kreeg ik een melding dat ik de gegevens moest invullen voor een inbelverbinding, dat snapte ik eigfenlijk niet, ik werk met een modum.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat er een verkeerde netwerkkaart inzit, of zeg ik nu iets heel geks?:o
Of is het echt drivers installeren en hoppa draaien met dat ding?

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt Jeff en dat je me verder kan helpen.
Alvast hartelijke dank, groetjes Alis;)

HP Link

Als 't werkelijk dat type pc is en je hebt de Home Edition van Xp dan is
hier de link voor je drivers.
Eerst de chipsetdriver installeren,dan de rest,ze staan er allemaal.

Was ff bezig met iets anders ga ff voor je kijken.
Hier is de nieuwe link.
Downloaden:
chipset
audio
graphics
network (maar moet je eerst kijken welke netwerkkaart je hebt)
zou je moeten kunnen zien in apparaatbeheer
rechtsklik op mijn computer-eigenschappen-hardware-apparaatbeheer
klik hier evt. op 't +-teken bij netwerkadapters,als 't goed is zie je nu wat voor 'n netwerkkaart je hebt,schrijf dat op en download de juiste driver hiervoor bij HP onder de link die ik je gaf.
Zet al je drivers bij elkaar in een nieuwe map b.v. HpDrivers en installeer ze,eerst de chipsetdriver,dan ff herstarten en de andere drivers kun je achter elkaar installeren en dan evt.herstarten.
Succes!

Laatst bewerkt:
Was ff bezig met iets anders ga ff voor je kijken.
Hier is de nieuwe link.
Downloaden:
chipset
audio
graphics
network (maar moet je eerst kijken welke netwerkkaart je hebt)
zou je moeten kunnen zien in apparaatbeheer
rechtsklik op mijn computer-eigenschappen-hardware-apparaatbeheer
klik hier evt. op 't +-teken bij netwerkadapters,als 't goed is zie je nu wat voor 'n netwerkkaart je hebt,schrijf dat op en download de juiste driver hiervoor bij HP onder de link die ik je gaf.
Zet al je drivers bij elkaar in een nieuwe map b.v. HpDrivers en installeer ze,eerst de chipsetdriver,dan ff herstarten en de andere drivers kun je achter elkaar installeren en dan evt.herstarten.
Succes!

Oke, klinkt allemaal heel logisch en ga er mee aan de slag, je hoort van me als het gelukt is :o
ben nu nog ff aan het vogelen voor me video controller op me andere pc pff
Ingewikkelde dingen hoor die pc's:confused:
Maar alvast mijn hartelijke dank!

Valt reuze mee als je je erin verdiept en 'n tijdje mee om gaat,zo is 't met alles.
Hoop voor je dat alles lukt,zoniet hoor ik 't wel.
Succes!

Valt reuze mee als je je erin verdiept en 'n tijdje mee om gaat,zo is 't met alles.
Hoop voor je dat alles lukt,zoniet hoor ik 't wel.
Succes!

Hoi Mik:)

Heb met behulp van de pc wizard het volgende gevonden....

Moederbord: HP d530 SFF (DC578AV)
Chipset: Intel i865GV
Processor: Intel Pentium4 2800 MHz
Netwerkkaart: BCM5705 NetXtreme Gigabit Ethernet
Audio Apparaat: 82801 EB/ER (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller

geld nog steeds de bovenstaande link ??

Groetjes en tot horens:thumb:, Alis

Ja, de link is correct dus je kunt alle drivers downloaden die je nodig hebt,je ethetrnet-driver staat er ook bij (de 2e) of die via de link van Jeffcoboy.
Succes.

Ja, de link is correct dus je kunt alle drivers downloaden die je nodig hebt,je ethetrnet-driver staat er ook bij (de 2e) of die via de link van Jeffcoboy.
Succes.

:oBestaat er ook een programma die automatisch opzoekt welke drivers je pcies nodig bent(liefst gratis:o)
Ik heb nu wel internet verbinding, maar............... kan er nog weinig mee, msn kon ik niet installeren bijv. java pakte niet, zag ergens dat ik dll bestanden miste pfff, valt niet mee voor een blondje om een pc draaiende te krijgen hoor haha.
Maar ben al een stuk verder als een paar dagen geleden.
Krijg er wel hoofdpijn van:o
Word je al moe van me Mik ??? Hahaha, sorry geintje hoor, ondertussen ben ik heel blij met je hulp.
Je praat teminste in duidelijke taal en neit van die moeilijke termen die ik niet begrijp.

Groetjes, Alis

Sorry dat ik wat later reageer,moest nog ff weg.
Hier is 'n gratis programma dat je kunt gebruiken,ken 't zelf niet (gebruik zelf Driver Genius Prof) maar heb er wel al veel over gehoord.
Ik zou zeggen probeer 't 's uit,is wel in 't Engels geloof ik,maar dat hoeft geen probleem te zijn toch?

En vooralleer je programma's installeert, alle drivers laten zoeken en installeren. Dan de Services Packs installeren en dan alle updates binnehalen. Pas vanaf dan kan je programma's correct installeren.

Succes!

Ben ff een paar daagjes uit de running geweest, maar ben er weer.

Heb de pc op internet nu, maar ik kan nog steeds geen windows-live messenger installeren.
Hij mist een ordinaal dll 266 bestand of zoiets dergelijks.

Moet ik trouwens servise pack 1, 2 en 3 installeren of heb ik alleen aan 3 genoeg?

Groetjes, Alis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan