Snelkoppelingen werken niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloravelli

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik heb sinds vandaag een probleempje, en wel dat mijn snelkoppelingen nu allemaal naar firefox gaan, het zit namelijk zo:
Vanmorgen wou ik firefox openen maar ik kreeg een foutmelding dat het bestand firefox.lnk (een snelkoppeling?) niet werkte en dat ik het uitvoerende bestand moest zoeken. Nu dacht ik dat dit gewoon firefox was dus heb ik dit geselecteerd. Dit ging dus fout en nu openen alle snelkoppelingen firefox. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb al RegistryBooster geprobeerd maar dat heeft niets veranderd.

Ik werk met Windows Vista Home Premium

Ga naar Start ---> Standaardprogramma's ---> Een bestandstype of -protocol aan een programma koppelen. Daar kan je dit instellen en veranderen.

Daar ben ik inmiddels achter gekomen, maar wat doe ik hierna? Het bestandstype .lnk is aan firefox gekoppeld en ik heb geen idee wat ik eraan moet wijzigen. Alle snelkoppelingen zijn dus blanko pagina's met het firefox logo erop.

Ga naar de regel met .lnk en selecteer deze. Onder huidig standaardprogramma moet dan staan 'ContextMenu'. Verander dit zonodig. Dit werkt onder Windows 7, maar ik verwacht dat het onder Vista hetzelfde zal zijn.

Er staat nu Firefox, en ik moet dit dus naar ContextMenu wijzigen? Zal ik proberen

Edit: Kan geen bestanden met die naam vinden, wel 1 map maar die is leeg.

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd weet ik het verder ook niet. Mss FF verwijderen en dan kijken wat er gebeurt? Of via Google zoeken op 'ContextMenu'.

Eerlijk gezegd weet ik het verder ook niet. Mss FF verwijderen en dan kijken wat er gebeurt? Of via Google zoeken op 'ContextMenu'.

Er is geneens een rechtermuisknop mogelijkheid, en selecteren en Del werkt ook niet. Ik zal eens zoeken.
In ieder geval bedankt voor de hulp

Alleen type aanklikken, wordt blauw. Dan staat er rechtsboven een knop 'Ander programma'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan