vaak last van BSOD

• Onderwerp starter Onderwerp starter T-J
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

T-J

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Hallo helpmijers,

Ik heb vaak last van BSOD's. Ik krijg veel verschillende BSOD's en kan de oorzaak niet vinden. Heb vorige week mijn pc opnieuw geïnstalleerd met XP Pro en heb er nog steeds last van. Ik heb alle nieuwste drivers en updates van Windows.
In het register kan ik niks vinden over systeem fouten of wat dan ook.

Ik krijg de ene keer van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD en de andere keer iets van nvidia.sys of zo en andere keer weer iets heel anders. (Ik zal de aankomende keren proberen de BSOD meldingen op te schrijven. Of kan ik die ergens terug vinden?)

Heb memtest ook al eens laten draaien die niks kon vinden.

Hardware: Klik hier

Hopelijk heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn.

Verwijder de nvidia driver nogmaals VOLLEDIG, en installeer hem opnieuw.

Hallo,

Trek er eens 1 werkgeheugen stripje uit. Start de pc opnieuw op. Kijk of hij het blijft doen. Zet de PC weer uit en plaats het stripje terug. Als het goed is, is de PC dan weer goed. Bij mij heeft het iniedergeval geholpen. Heeft iets met de Drivers te maken.

Gr. Kevin

Hallo,

Trek er eens 1 werkgeheugen stripje uit. Start de pc opnieuw op. Kijk of hij het blijft doen. Zet de PC weer uit en plaats het stripje terug. Als het goed is, is de PC dan weer goed. Bij mij heeft het iniedergeval geholpen. Heeft iets met de Drivers te maken.

Gr. Kevin

Dat spreekt mekaar tegen; drivers en werkgeheugen. Ik zou eerst even kijken of de drivers in orde zijn.

Ja, het is idd vreemd, maar bij mij heeft het gewerkt. Als het met de Drivers installeren niet lukt, kun je het altijd nog proberen.

Gr. Kevin

Drivers zijn in orde. Heb de nieuwste versie geïnstalleerd.
Memtest liep goed door zijn processen heen. Dus het geheugen is verder goed. Dat is dus ook een reden om het geheugen lekker op zijn plek te laten zitten.
Ik ben er wel achter gekomen dat als ik WAMP uitschakel nadat ik het gebruikt heb/of niet meer nodig heb de kans op BSOD's verkleinde. Dit geldt volgens mij ook voor sabNZB+ (ben ik alleen niet 100% zeker van).
Ik kan de reden hiervoor totaal niet plaatsen aangezien het gewoon software is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan