Router blokkeert Ipod Touch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Screamsofterror

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Ik heb sinds kort een Ipod touch.
Hiermee zou ik normaal gezien op het draadloos netwerk bij mij thuis kunnen surfen.

Mijn ipod ziet het netwerk, maar als ik het wachtwoord geef krijg ik
"Geen verbinding mogelijk met netwerk x"
Bij de log van mijn router vindt ik dan dit:

Tuesday November 10, 2009 20:46:55 Unrecognized attempt blocked from xxxxxxx to xxxxxxxxxx UDP:xxxx
Tuesday November 10, 2009 20:46:56 Unrecognized attempt blocked from xxxxxxxx to xxxxxxx UDP:xxxx

Hoe zorg ik ervoor dat mijn router mijn Ipod Touch niet blockt?

Kijk in je router na (pak de handleiding erbij) of er misschien een zgn. MAC-filter is ingesteld. Met een MAC-filter kunnen alleen pc's/laptops etc die een netwerkkaart hebben met een MAC-adres dat in de lijst van het MAC-filter voorkomen een ip-adres krijgen.

Kom je inderdaad een ingesteld MAC-filter tegen in de instellingen van je router, schakel dat MAC-filter dan uit.

Tijs.

Hoi,

Nou .... het lijkt me dat MAC-filtering niet voor niets wordt toegepast. Het is een wezenlijk onderdeel van beveiliging, naast encryptie.
Ik denk dat ts inderdaad eerst moet controleren of MAC-filtering aan staat en deze in eerste instantie uitschakelen.
Is er dan wél verbinding, dan is het zaak, het MAC-adres van de iPod te achterhalen en vervolgens toe te voegen aan de lijst met apparaten die de router toestaat. Waarna de MAC-filtering weer kan worden ingeschakeld.

Kijk in je router na (pak de handleiding erbij) of er misschien een zgn. MAC-filter is ingesteld. Met een MAC-filter kunnen alleen pc's/laptops etc die een netwerkkaart hebben met een MAC-adres dat in de lijst van het MAC-filter voorkomen een ip-adres krijgen.

Kom je inderdaad een ingesteld MAC-filter tegen in de instellingen van je router, schakel dat MAC-filter dan uit.

Tijs.

Ik denk niet dat de MAC-filter is ingesteld. wat moet ik dan doen? :s

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    9 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan