mailboxen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Celine 12

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
87
hallo iedereen,

wie dit leest zal me misschien wel kunnen helpen, mijn vorige vraag ging over 2 computers in een netwerk plaatsen en nu is mijn vraag kun je van 1 computer in de mailbox van de andere computer???

hopelijk kan me hier iemand bij helpen!!!!

groetjes
 
Ja, dat kan. Op beide computers het mailprogramma exact hetzelfde inrichten (zelfde account gegevens dus) en dan kunnen beide het zelfde mail account benaderen. Wat wel aan te raden is om op de twee computers dan in het mailpakket aan te geven dat de berichten op de server blijven staan. Let dan wel op hoeveel ruimte voor mail er op de server (bij de provider) is toegestaan, anders loopt die vol.
 
Ja, dat kan. Op beide computers het mailprogramma exact hetzelfde inrichten (zelfde account gegevens dus) en dan kunnen beide het zelfde mail account benaderen. Wat wel aan te raden is om op de twee computers dan in het mailpakket aan te geven dat de berichten op de server blijven staan. Let dan wel op hoeveel ruimte voor mail er op de server (bij de provider) is toegestaan, anders loopt die vol.

ah ok merci, maar gaat dat dan ook met telenet?
 
Nee, Telenet is de provider. Mailpakketten zijn bijvoorbeeld Outlook, Outlook Express en Eudora.

Het kan ook dat je via je browser (Interbnet Explorer bijv.) naar je mail gaat. Dat heet web mail en als je dat als mailfacilitiet gebruikt is het helemaal eenvoudig om je mail met een andere PC te delen. Dan is het een kwestie van met de browser op de andere PC gewoon naar diezelfde mail toe gaan.
 
Nee, Telenet is de provider. Mailpakketten zijn bijvoorbeeld Outlook, Outlook Express en Eudora.

Het kan ook dat je via je browser (Interbnet Explorer bijv.) naar je mail gaat. Dat heet web mail en als je dat als mailfacilitiet gebruikt is het helemaal eenvoudig om je mail met een andere PC te delen. Dan is het een kwestie van met de browser op de andere PC gewoon naar diezelfde mail toe gaan.

ah ok, ik heb outlook express
 
OK, Outlook Express (OE).
Dan moet je het volgende doen:
Ik ga er vanuit dat je nu op één PC OE gebruikt om je mail te bekijken en dat je op de andere PC precies dezelfde mail(account) wilt kunnen bekijken.

Zet dan OE op de PC waar dat nu al werkt aan.
Ga naar naar Extra – Accounts en daarbinnen het tagje E-mail
Daar wordt het e-mail account getoond waar je nu de mail mee afhandelt.
Rechts in dat schermpje staan een aantal knoppen.
Druk op Eigenschappen en ga dan naar Geavanceerd.
Onderin het schermpje dat je dan krijgt zie je de optie “een kopie van berichten op de server achterlaten” Vink dat aan. Druk op OK

Plaats nu een floppy of een USB-stick in de PC.
Druk nu op het knopje “Exporteren”. Als je daar op drukt verschijnt een schermpje met de mogelijkheid om deze account gegevens te exporteren. Geef de export file een zinvolle naam en geef aan dat deze export file op de floppy of USb-stick gezet moet worden.
Druk op OK en sluit OE af,

Verwijder de flop of USB-stick met de export-file en stop die in de andere PC waar deze mail account ook op moet komen.
Start op die PC Outlook Express.
Ga naar naar Extra – Accounts en daarbinnen het tagje E-mail
Druk nu op het knopje Importeren en haal de exported file op van de flop of USB-stick die je hebt gebruikt. Druk op OK en als alles goed is gegaan verschijnt nu je mailaccount ook in dez OE op deze PC. Herstart OE en ga nog even naar Extra – Accounts en daarbinnen het tagje E-mail om te zien of die daar echt staat. Check ook even of hier ook de optie “een kopie van berichten op de server achterlaten” aangevinkt staat. Zo niet doe dat dan alsnog.


Succes.
 
OK, Outlook Express (OE).
Dan moet je het volgende doen:
Ik ga er vanuit dat je nu op één PC OE gebruikt om je mail te bekijken en dat je op de andere PC precies dezelfde mail(account) wilt kunnen bekijken.

Zet dan OE op de PC waar dat nu al werkt aan.
Ga naar naar Extra – Accounts en daarbinnen het tagje E-mail
Daar wordt het e-mail account getoond waar je nu de mail mee afhandelt.
Rechts in dat schermpje staan een aantal knoppen.
Druk op Eigenschappen en ga dan naar Geavanceerd.
Onderin het schermpje dat je dan krijgt zie je de optie “een kopie van berichten op de server achterlaten” Vink dat aan. Druk op OK

Plaats nu een floppy of een USB-stick in de PC.
Druk nu op het knopje “Exporteren”. Als je daar op drukt verschijnt een schermpje met de mogelijkheid om deze account gegevens te exporteren. Geef de export file een zinvolle naam en geef aan dat deze export file op de floppy of USb-stick gezet moet worden.
Druk op OK en sluit OE af,

Verwijder de flop of USB-stick met de export-file en stop die in de andere PC waar deze mail account ook op moet komen.
Start op die PC Outlook Express.
Ga naar naar Extra – Accounts en daarbinnen het tagje E-mail
Druk nu op het knopje Importeren en haal de exported file op van de flop of USB-stick die je hebt gebruikt. Druk op OK en als alles goed is gegaan verschijnt nu je mailaccount ook in dez OE op deze PC. Herstart OE en ga nog even naar Extra – Accounts en daarbinnen het tagje E-mail om te zien of die daar echt staat. Check ook even of hier ook de optie “een kopie van berichten op de server achterlaten” aangevinkt staat. Zo niet doe dat dan alsnog.


Succes.



Nogmaals bedankt en je hebt me echt goed geholpen, ga het straks eens uitproberen en bedankt!!!

groetjes
 
Scanners en printers delen zou moeten kunnen, als beide PC's op een lokaal netwerkje zitten, maar ik heb dat nog nooit gedaan en weet ook niet precies hoe dat moet. Sorry. Misschien dat anderen hier op het forum daar wel ervaring mee hebben?
 
Scanners en printers delen zou moeten kunnen, als beide PC's op een lokaal netwerkje zitten, maar ik heb dat nog nooit gedaan en weet ook niet precies hoe dat moet. Sorry. Misschien dat anderen hier op het forum daar wel ervaring mee hebben?

ah ok, das niet erg hoor, je heb me immers goed geholpen met die mailbox delen, het lukt nu!

groetjes
 
Scanners en printers delen zou moeten kunnen, als beide PC's op een lokaal netwerkje zitten, maar ik heb dat nog nooit gedaan en weet ook niet precies hoe dat moet. Sorry. Misschien dat anderen hier op het forum daar wel ervaring mee hebben?

sorry, dat ik het misschien nog eens vraag, maar is dat normaal dat op de 'hoofdcomputer' de mails wel nog ontvang maar 3 maal, weet u misschien hoe dit komt?

met vriendelijke groetjes,
Céline
 
Nee, 3 maal is niet normaal. Gebeurt dat met alle mailtjes of alleen met wat grotere mailberichten? En met alle mailtjes of alleen van bepaalde personen?
 
Nee, 3 maal is niet normaal. Gebeurt dat met alle mailtjes of alleen met wat grotere mailberichten? En met alle mailtjes of alleen van bepaalde personen?[/QUOTE


het is met alle mailtjes.

met vriendelijke groetjes,
Céline
 
Het moet iets met de settings in OE te maken hebben. Wat opvallend is is dat niet beide computers dit verschijnsel hebben. Vergelijk des ettings op biede OE-instellingen van beide PC's met elkaar (is wel een rot klus, maar ja, volgens mij wel een manier om er achter te komen wat er aan de hand is.)

Oh, kijk ook gelijk even naar de setting in OE dat de mail op de server na 5 dagen verwijdert moet worden (zit op dezelfde plek als het aanzetten dat de mail op de server moet blijven staan). Een ander getal dan 5 mag natuurlijk ook, maar beter wel iets invullen anders loopt de mailbox vol).
 
Het moet iets met de settings in OE te maken hebben. Wat opvallend is is dat niet beide computers dit verschijnsel hebben. Vergelijk des ettings op biede OE-instellingen van beide PC's met elkaar (is wel een rot klus, maar ja, volgens mij wel een manier om er achter te komen wat er aan de hand is.)

Oh, kijk ook gelijk even naar de setting in OE dat de mail op de server na 5 dagen verwijdert moet worden (zit op dezelfde plek als het aanzetten dat de mail op de server moet blijven staan). Een ander getal dan 5 mag natuurlijk ook, maar beter wel iets invullen anders loopt de mailbox vol).

ik heb dus naar alle instellingen gekeken en ze zijn allemaal hetzelfde maar hij ontvangt nog altijd 3 mails van de zelfde persoon dan.

met vriendelijke groetjes,
Céline
 
Ik vrees dat ik even geen oplossing weet hiervoor. Mocht ik nog een idee krijgen dan zet ik dat hier alsnog.
 
Ik vrees dat ik even geen oplossing weet hiervoor. Mocht ik nog een idee krijgen dan zet ik dat hier alsnog.

ah ok das niet zo een probleem hoor, dan verwijderen we het gewoon 3 keer! maar ik zal wel verder zoeken en wie weet vind ik het wel, maar toch bedankt voor de moeite en je hebt me echt snel geholpen!

met vriendelijke groetjes,
Céline
 
Ik heb een vermoeden wat het zou kunnen zijn. Kijk eens op de PC die de berichten drie maal ophaalt bij OE-Extra-Accounts en dan het tabje "Alles".
Daar staan normaal meerdere regels met het type Adreslijstservice en één van het type E-mail. Als daar meerdere van het type E-mail staat, dan zorgen die ervoor dat er ook meerdere keren dezelfde mail opgehaald wordt, omdat in de eigenschappen staat dat de mail op de server moet blijven. (Althans, ik vermoed dat dat zo is, maar weet het niet zeker, controleer dat eens)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan