Venster groot, venster klein...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Goedemiddag,

Waar in windows 7 kan je de grootte aanpassen van een nieuw te openen venster. Nu opent een nieuw scherm steeds klein en moet dan handmatig worden vergroot.

Normaal gesproken helpt een punt pakken van het scherm en groter maken, dan afsluiten en als je dan opnieuw opent heeft het de gewenste grootte. Maar dit helpt dus niet, vandaar mijn vraag

Alvast bedankt.

ps: ik heb zelf nu windows 7 waar bovenstaande truc wel helpt, maar op de nieuwe laptop van mijn schoonzus, ook windows 7, lukt dit dus niet.

Hoi !

Quote: Windows onthoudt altijd het laatste geopende venster. Is het laatste venster een 'popup-achtig' venster van 100*100 pixels, dan zal de volgende keer dat de browser opgestart wordt het venster geopend worden op dit formaat. einde Quote

Als ze verder geen foutmelding heeft zou ik dit even aan je schoonzus sturen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Quote: Windows onthoudt altijd het laatste geopende venster. Is het laatste venster een 'popup-achtig' venster van 100*100 pixels, dan zal de volgende keer dat de browser opgestart wordt het venster geopend worden op dit formaat. einde Quote

Goedemiddag,

Helaas werkt dit niet bij schoonzus. Ik vind het ook vreemd want alle bovengenoemde oplossingen werken wel op mijn pc met windows7. maar niet bij haar laptop:confused:

Hoi !

Onbegrijpelijk, maar zonder rechtstreekse verbinding met je schoonzuster blijft het gissen.'

Bijv.: Is dit verschijnsel direct na de installatie van Win 7 ontstaan ?

Betreft het een legale, gekochte Win 7 versie ?

Wat is de Win 7 -rating van de graka ? (Bij minder dan 3 kiest Win 7 zelf z'n instellingen).

Zo via-via is het lastig communiceren.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Rechtsklikken Computer - eigenschappen - Windows Prestatie-Index

Greetz,

Harry.

de Win Rating is 4,6

groet,reinier

ps: wat betekent dit nu concreet, deze rating, voor de schermgrootte van een venster.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Bij een graka-rating van minder dan 3 schakelt Win 7 automatisch terug naar de basic-mode.

D.w.z. dat een aantal instellingen niet meer automatisch worden gecorrigeerd.

Maar met 4.6 is daar dus geen sprake van.

Andere oplossing heb ik niet voorhanden, en heb je probleem hier nog niet voorbij zien komen.

Ook op internet is er weinig anders te vinden dan de hier aangereikte oplossingen.

Greetz,

Harry.

Hoi !
Ook op internet is er weinig anders te vinden dan de hier aangereikte oplossingen.
Harry.

Ben ik met je eens, ik begrijp het ook niet. Ik heb zojuist nog een Windows 7 for dummies gedownload. Ook daarin komen o.a. bovenstaande oplossingen ter sprake.

We zullen het (voorlopig) op een eigenwijze laptop houden:D

groeten,reinier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan