Onderdeel van programma als trojaan en wordt verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert J

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hey

ik heb voor mijn opleiding het programma Maxsurf nodig, deze heb ik dan ook gedownload.
als ik het programma wil openen meld mijn virus scanner (mcafee) dat een bestand een trojaanspaard bevat en dit bestand is verwijderd.
dus heb ik het bestand weer opnieuw moeten uitpakken en weer in de maxsurf map moeten zetten (tijdens dat ik de de virusbescherming uit had gezet)
het gaat hier op het Nslms324 bestand maar dit is geen trojaanspaard, want ik heb het nodig om het programma te openen :mad:
dus heb ik mijn virusbescherming even uit gezet en maxsurf proberen te openen en ja hoor het draait perfect.
hoe krijg ik nu wel maxsurf ten alle tijden geopend maar zonder dat ik steeds mijn virus scan hoef uit te zetten

alvast bedankt!

Nou ik weet niet veel van dat antivirus van jouw maar volgens mij heeft elke antivirus wel een exceptions list (een lijst met programma's die hij toelaat). Ik zal nog wel ff kijken hoe dat met jouw antivirus kan.:thumb:

Laatst bewerkt:
1. klik Start, Programs, Network Associates, VirusScan Console(8.0i)
Voor 8.5i, klik Start, Programs, McAfee, VirusScan Console

2. Rechter-Klik Op-Access Scanner en selecteer Properties.

3. Klik All Processes, Detection, Exclusions.

4. Browse naar de folder C:/Programs/Maxsurf (Denk ik anders is het miss op een andere plek)
voeg deze folder toe als exception

dat dacht ik dus ook maar ik heb net al ziten zoeken in het programma maar ik kan zo'n lijst niet vinden of niet goed gezocht

ps ik heb vista home premium

Laatst bewerkt:
1. klik Start, Programs, Network Associates, VirusScan Console(8.0i)
Voor 8.5i, klik Start, Programs, McAfee, VirusScan Console

2. Rechter-Klik Op-Access Scanner en selecteer Properties.

3. Klik All Processes, Detection, Exclusions.

4. Browse naar de folder C:/Programs/Maxsurf (Denk ik anders is het miss op een andere plek)
voeg deze folder toe als exception

thanks wat bedoel je met 8.0i en 8.5i
want als ik naa start, alle programma's ga dan zie ik geen netwerk associates en ik zie ook netgens Virus Scan 8.0i of 8.5i :confused:

uhm

van McAfee securitycentre 9.15
van McAfee virusScan 13.15
van McAfee personal firewall 10.15
van McAfee site advisor 2.8
van McAfee Easynetwork 3.15
ik heb de mcafee die je gratis kan downloaden bij een xs4all abbonnement

en als ik naar start ga dan alle programma's en dan de map mcafee aan klik dan staat er allen mcafe easy network en mcafee security centre.

Gr. RJ

Ga naar de map mcafee en klik dan is mcafee security centre. En wat zie je dan?

hoe ik heb nog een beetje zitten zoeken en ineens kwam ik bij een lijst met vertrouwde items in het programma Mcafee.
maar nu het volgende probleem ik kan geen programma of bestand toevoegen ook niet met slepen :(
ik heb er even een PrtSc bij gedaan

Bijlagen

• mcafee lijst.jpg
    mcafee lijst.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 116
Daar zit je al goed. Maar volgens mij kan je een programma toevoegen (of folder) als je op het pijltje rechts in dat vak waar staat: Vertrouwde Programma's klikt en dan de folder selecteerd van maxsurf in (waarschijnlijk) Program files in je /:c schijf

nee dan kan je naar een ander onderdeel van mcafee zoals systeen guards enz.
en dan pijltje naast programma werkt ook niet maar dat is ook volgens mij om de programmas te sorteren (als er programma's of bestanden staan)

moet toch een manier zijn wel omslachtig allemaal plaats dat ze nou gewoon een groot vak zetten met selecteer uw bestanden ofsow ;)

Verplaatst Overige software -->> Geïnfecteerd?

Ok ik weet het. Email de folder (programma) naar virus_research@avertlabs.com maar de folder moet in een .ZIP file verpakt worden eerst en mag niet groter zijn dan 3mb en niet meer dan 30 files. Is het groter dan 3mb stuur het dan in stukken. Dus meerdere mails. Je zal dan snel een response krijgen check ook je junk mail. De folder (programma) Zou dan moeten aangepast zijn zodat het niet meer als virus word herkent.

Veel moeite maar tja mcafee is niet het beste antivirus. Maar het zou toch gwn met een exception list moeten denk ik maar daar ben ik nog niet achter dus die mail kan je altijd wel is proberen.

en een ander beter virus programma wat gratis is en waar je wel zo'n lijst kan aanmaken??
en niet een heel zwaar programma

ik heb AVG gedownload + hitman pro en mcafee eraf gegooid
en het werkt :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan