Kan thuis niet bij mijn bestanden op het werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

andel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Thuis kan ik met mijn windows-xp computer, na het maken van een vpn-verbinding, mijn bestanden op het werk benaderen. Met mijn windows-vista computer lukt het maken van de vpn-verbinding nog wel maar kan ik mijn bestanden op het werk niet benaderen. Mijn gebruikersnaam/wachtwoord wordt (in windows-vista) bij het contact maken met de server waarop mijn werkbestanden staan niet geaccepteerd. Zowel op de XP als op de VISTA computer staat Kaspersky internet security geinstalleerd. Weet iemand wat ik (mogelijk) in VISTA moet aanpassen zodat ik weer mijn bestanden op het werk kan benaderen? Al vast bedankt voor het meedenken c.q. oplossen van dit probleem.

Met vriendelijke groet,
Andel

Bijlagen

• Andel Hoitsema (1).jpg
    Andel Hoitsema (1).jpg
    44 KB · Weergaven: 32
  • Andel Hoitsema (2).jpg
    Andel Hoitsema (2).jpg
    25 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Welke VPN client gebruik je? Kun je er wel bij als je Kasperky even uitschakelt?

Nog zo een paar andere vragen:
1. Welk besturingssysteem draait de 'server' waar de bestanden op gedeeld worden?
2. Is al getest dat die computer(s), lokaal aangesloten in hetzelfde netwerk als de 'server', wel bij de bestanden kunnen? Dus zónder gebruik te maken van een VPN, gewoon rechtstreeks in hetzelfde bedrade/draadloze netwerk.
3. EDIT, toevoeging: Is ook getest of ander Vista machines hetzij via VPN, hetzij lokaal op het netwerk bij de mappen van de 'server' kunnen komen?

EDIT, toevoeging: Doel van vraag 2 en 3 is of er niet een 'algemeen' probleem is met Vista client-computers om bij de bestanden van de 'server' te komen. Indien niet, dan kan daarbij kan ook vraag 1 relevant zijn, vandaar dat die ook vermeld is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Welke VPN client gebruik je? Kun je er wel bij als je Kasperky even uitschakelt?

Ik gebuik de VPN client van Cisco Systems (5.0.03.0560).

Ik ga het nu proberen met Kaspersky uitgeschakeld.

Heb het zojuist geprobeerd met Kaspersky uitgeschakeld maar helaas zonder succes.

Geef (op termijn) antwoord op mijn vragen, en kijk ook of je evt. beter resultaat hebt als je ook de ingebouwde Vista firewall afzet.

Succes,

Tijs.

Geef (op termijn) antwoord op mijn vragen, en kijk ook of je evt. beter resultaat hebt als je ook de ingebouwde Vista firewall afzet.

Succes,

Tijs.

Dag Tijs,

Zojuist twee schermafdrukken bij mijn vraag bijgevoegd. Je andere vragen neem ik morgen even mee naar het werk. Heb daar nu nog geen antwoord op.

Groet,
Andel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan