• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hallo iedereen,

ik ben aan het proberen om een filter in te bouwen via VBA, maar om die een beetje "dynamisch" te maken, hiermee bedoel ik dat de gebruiker zelf kan kiezen hoe hij wil filteren (een en ander wordt zo meteen duidelijk)

Code:
Sub Macro2()
Dim criterium As String
criterium = "xlFilterAllDatesInPeriod"&[B1].value [COLOR="Red"]in B1 staat bv December, of Januari, etc.. [/COLOR]

On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.Names("datum").Delete
    Range("A1").Select
    Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
    ActiveWorkbook.Names.Add Name:="datum", RefersToR1C1:=Selection
    ActiveSheet.Range("datum").AutoFilter Field:=1, criteria1:=[COLOR="red"]criterium[/COLOR], Operator:=xlFilterDynamic
End Sub

de bedoeling is dus dat de filter wordt geactiveerd op basis van wat er in cel B1 staat.. ik dacht dat dat zou lukken, maar dit werkt niet.. als ik bv ingeef: Criterium= xlFilterAllDatesInPeriodDecember, dan werkt de code,maar de combinatie met &[B1].value werkt niet.. waarschijnlijk is het iets miniem, maar ik vind het niet..

bedankt!!

Beste nobody11 ;)

Is het niet .text ipv .value

december is tekst en geen waarde.

Groetjes Danny. :thumb:

Code:
Sub filter()
[Blad1!A1].CurrentRegion.AutoFilter 1, [Blad1!B1].Value
End Sub

En op deze manier?

Met vr gr
Jack

edit:

lukt toch niet..

hij filtert alles weg.. hij ziet het niet als een filter op datum..

in B1 staat in feite nu:

xlFilterAllDatesInPeriodDecember

(dit is gelinkt aan een inputcel, dus als gebruikers Januari ingeven, dan verandert B1in xlFilterAllDatesInPeriodJanuari

met jou methode kan ik wel al verder als ik nu voor de te filteren kolom een nieuwe kolom maak met de namen van de maanden.. en dan kan ik zo filteren op december..

ik kan hier dus wel al mee verder. is iets "omslachtiger", maar beter als niets! :)) bedankt!

Laatst bewerkt:
Code:
Sub filter()
[Blad1!A1].CurrentRegion.AutoFilter 1, [Blad1!B1].Value
End Sub

En op deze manier?

Met vr gr
Jack

ben preciees helemaal gek aan het worden.. als ik jou code nu laat lopen, dan krijg ik hele tijd een error "object required"..

Laatst bewerkt:
ben preciees helemaal gek aan het worden.. als ik jou code nu laat lopen, dan krijg ik hele tijd een error "object required"..

en op deze manier ??
Code:
Sub Filter()
   Sheets(1).Columns(1).SpecialCells(xlCellTypeConstants).AutoFilter 1, [Blad1!B1].Value
End Sub
Met vr gr
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan