CD-ROM drive bestanden van USB stick aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb een reclame USB stick. Deze heeft een CDROM drive waarop een programma staat dat automatisch opstart. Ik wil de autorun.inf aanpassen maar dit lukt niet aangezien het om een alleen lezen gedeelte gaat.
Het gaat om een USB Stick Twister dat men meestal van bedrijven uitdeelt.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen/kraken? Via de U3 tools lukt het me niet.

Sommige USB sticks hebben een stuk cd-rom met data op.
Ik denk echter niet dat het mogelijk is, heb me al suf gezocht.
Is eigenlijk een gadget USB dat sommige bedrijven geven. BIj het inpluggen start een reclamedeel van hun bedrijf op via het CD ROM gedeelte. Voor de rest kan je ook de stick als USB gebruiken.

http://www.flashbay.com/twister_usb_flash_drive.html

kan je de stick niet formatteren zodat de reclame eraf is en
dan zelf een autorun erop zetten?

Jawel.
Als ik de stick inbreng dan krijg ik volgende drives:
- H: Cd-rom-station (15,4MB) --> staat reclame op dat automatisch opstart, niet te formatteren. Waarschijnlijk beschrijft men dit bij een speciale firma.
- M: Verwisselbare schijf (960MB) --> kan perfect geformatteerd worden

ofwel doe je het met deze tool
ofwel via start-deze computer-rechtklikken-beheren-schijfbeheer daar zie je de drive met de vverschillende parities-rechts klikken op de drive en formatteren.

Ikzelf heb nog nooit geweten dat je een of andere drive of hd niet kan formatteren.
desnoods met killdisk(volledig leegmaken)

veel geluk

probeer eerst met de 2de methode

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb nog nooit geweten dat je een of andere drive of hd niet kan formatteren.
desnoods met killdisk(volledig leegmaken)

Bij een cd-rom heb je dit toch altijd :D.
Ik geef het op, zal waarschijnlijk met speciale hardware/software erop gezet worden.

een usb stick is geen cd-rom

een cd-rom kan je eenmaal beschrijven en daar blijft het bij een usb stick is een andere zaak:p

jammer dat je het opgeeft dit MOET lukken

H is een cd-rom station?
dit is gewoon de naam van de partitie

Laatst bewerkt:
Als het U3 is kan je het eraf gooien met een tool die vind onder punt 3 op deze site
dit is volledig safe .ik heb het ook al gebruikt en daarna kan je de stick formatteren en als een gewone stick gebruiken

er zijn nog andere mogelijkheden

via een boot cd de drive benaderen en formatteren........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan