dag experts 
ik heb (weer maar eens- een probleempje..)
ik zoek een code te maken dit het volgende doet:
de code moet zoeken in een range genaamd "data" en per rij in de range "data" (met name manager toegevoegd)
moet de code zoeken naar:
1) de minimum waarde, 2) de maximum waarde, 3) de grootste absolute waarde uit die rij
er is ook een vrij te invullen cel C4 , de rol van die cel komt zo meteen
De keuze 1, 2 of 3 hangt van de gebruiker af.. ik heb al een cel (B1) waar de gebruiker in geeft met een keuzelijstje 1: "minimum waarde" , 2: "maximum waarde" , 3 "beiden".
Excel moet dus zoeken per rij naar ofwel 1) de minimum waarde, 2) de maximum in die rij of 3) de grootste absolute waarde. Nu komt de cel C4 parten spelen: cel C4 duidt aan vanaf welke waarde excel moet zoeken.. dus als de gebruiker 0 in geeft, dan verandert er niks,maar als de cel C4 10 aangeeft en keuze optie 1 (zoeken naar max),en in die rij staat enkel 9 als maximum, dan moet excel niets teruggeven en op de 2de rij beginnen zoeken.. (die keuzecel B1 is gelinkt aan B2, dus daar staat dan 1, 2, of 3 in)
ik zou natuurlijk met verschillende subs kunnen werken die dan zoekt naar Min, Max of de grootste absolute waarde per rij.. maar dit kan volgens mij eenvoudiger.. daarom vraag ik jullie raad
is het ongeveer duideiljk? anders geef je mr een reply!
in bijlage de voorbeeldfile , zonder de code aangezien mjn code toch langs geen kanten werkt
ik heb momenteel deze code, maar dat helpt me niet verder
iemand met tips?

ik heb (weer maar eens- een probleempje..)
ik zoek een code te maken dit het volgende doet:
de code moet zoeken in een range genaamd "data" en per rij in de range "data" (met name manager toegevoegd)
moet de code zoeken naar:
1) de minimum waarde, 2) de maximum waarde, 3) de grootste absolute waarde uit die rij
er is ook een vrij te invullen cel C4 , de rol van die cel komt zo meteen
De keuze 1, 2 of 3 hangt van de gebruiker af.. ik heb al een cel (B1) waar de gebruiker in geeft met een keuzelijstje 1: "minimum waarde" , 2: "maximum waarde" , 3 "beiden".
Excel moet dus zoeken per rij naar ofwel 1) de minimum waarde, 2) de maximum in die rij of 3) de grootste absolute waarde. Nu komt de cel C4 parten spelen: cel C4 duidt aan vanaf welke waarde excel moet zoeken.. dus als de gebruiker 0 in geeft, dan verandert er niks,maar als de cel C4 10 aangeeft en keuze optie 1 (zoeken naar max),en in die rij staat enkel 9 als maximum, dan moet excel niets teruggeven en op de 2de rij beginnen zoeken.. (die keuzecel B1 is gelinkt aan B2, dus daar staat dan 1, 2, of 3 in)
ik zou natuurlijk met verschillende subs kunnen werken die dan zoekt naar Min, Max of de grootste absolute waarde per rij.. maar dit kan volgens mij eenvoudiger.. daarom vraag ik jullie raad

is het ongeveer duideiljk? anders geef je mr een reply!
in bijlage de voorbeeldfile , zonder de code aangezien mjn code toch langs geen kanten werkt

ik heb momenteel deze code, maar dat helpt me niet verder

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D1:D4")) Is Nothing Then ' [COLOR="Red"]in D1: D4 staan enkeel paramaters die vn belang zijn later....[/COLOR]
Set DT = Range("data").Find([COLOR="red"] hier zou iets moeten komen dat zoekt naar een max, min of naar de grootste abs waarde
afhankelijk vn de cel B4 denk ik?[/COLOR]Range("D1").Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
[COLOR="red"]ik weet ook niet of hij nu rij per rij in deze range zoekt?[/COLOR]
vervolg code
Bijlagen
Laatst bewerkt: