Mijn computer of videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duallizer

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo,

Ik heb een dringende vraag want ik heb pas een nieuwe computer gekocht.
Intel celeron dual core 2.20 ghz 3 gb Vista home basic 64 bit sp2

Met een videokaart van NVIDIA Geforce 7050/ NVIDIA nForce 620i

Ik heb hier thuis ook nog een ATI Radeon 4350 liggen.

Als ik een game speel genaamd 'gunz' speel ik best wel een beetje traag. Tis hinderlijk.

Dus ik zou graag willen weten of het mijn computer is of mn videokaart. En als het mijn videokaart is zou ik dan die ATI in mijn computer zetten?
Of moet ik mn videokaart updaten ofzo?
Alvast bedankt

Doe die Ati er maar in want die NVidia die jij hebt is geen PCI-e en zelfs onboard.
Die Ati kan i.i.g geval iets maar wacht even: wat is je voeding?

Is die minder dan 300 watt dan kan je pc in de puinpoeier draaien.
Een 4350 heeft een 350 watt voeding nodig.

Computer is sowieso niet veel soeps, maar de HD4350 verbetert je pc zeker wel. Verwacht alleen geen wonderen.
Voeding zal het heus wel redden. Een HD4350 verbruikt niet veel

Die Intel Celeron is inderdaad niet geschikt om te gamen, maar een low budget Intel processor met niet al te beste prestaties

Kan alleen maar door de kast open te maken en te kijken wat er op de sticker op de voeding staat

mrmusic,

Je kan me wel afkraken maar ik kon mn spel op mn vorige computer met 256 mb vloeiend spelen (Windows XP). Dus ik weet niet wat je ***t want deze computer heeft 3 gig? Waarom zou ik dan zo sloom spelen? En die videokaart suckte van die vorige computer.

EN nog iets, Hoe kan ik ziet op hoeveel wat mn com draait =D

Hoezo afkraken.

Je vraagt wat het probleem met je pc kan zijn en hoe je kan zien wat voor voeding je hebt.

Ik geef als antwoord dat een Celeron en low budget processor is en dat je je kast moet open maken om te zien wat voor voeding je hebt.

Wat is je probleem???

Het kan dan wel een 'low budget'' zijn maar dan vind ik het vreemd dat dat spel wel normaal werkt op een xp met 256 mb en niet op een vista met 3 gig.

Het kan dan wel een 'low budget'' zijn maar dan vind ik het vreemd dat dat spel wel normaal werkt op een xp met 256 mb en niet op een vista met 3 gig.

- allereerst is XP lichter dan Vista
- alleen "256mb" zegt helemaal niets, dat bepaalt de snelheid niet
- wat voor processor en videokaart zaten er in je oude pc?

En belangrijkste: de Geforce 7050 is een ONBOARD videochip en GEEN ECHTE videokaart!!!

Dus een slechte processor en geen echte videokaart, dat is je probleem!

Laatst bewerkt:
ten 1ste. 256 mb zegt heel wat.
ten 2de de videokaart van die computer was een onbekende intel merk en was ook ONBOARD
ten 3de dan zie je nu zoeizo dan het dan moet werken.
Die computer was van intel celeron D, dat suckt.

Dus ik weet niet wat je praat maar dat spel moet het met dit vergeleken standaard op de vista doen. Het is niet eens een grote spel

Als je Stormbreaker, Marsmannetje en mij niet wilt geloven, dan kunnen we het ook niet helpen.

En eh... als je het zelf beter weet, waarom vraag je hier om hulp dan?:o

Het plaatsen van de HD4350 zal wat betering opleveren, maar daarvoor heb je wel de juiste voeding nodig. Hoe je dat kunt zien, heb ik je al verteld.

Ten eerste.

Stormbreaker en marsmannetje zeggen iets anders dan wat jij zegt.
En ik heb al gezien wat hun zeiden totdat jij kwam met je zogenaamde reactie.
En over die computer vergelijkingen. Het is zo, als je ze zouden vergelijken zou iedereen zeggen dat het op de vista makkelijk moet kunnen vergeleken te xp.

Doe die Ati er maar in want die NVidia die jij hebt is geen PCI-e en zelfs onboard.
Die Ati kan i.i.g geval iets maar wacht even: wat is je voeding?

Is die minder dan 300 watt dan kan je pc in de puinpoeier draaien.
Een 4350 heeft een 350 watt voeding nodig.

Computer is sowieso niet veel soeps, maar de HD4350 verbetert je pc zeker wel. Verwacht alleen geen wonderen.
Voeding zal het heus wel redden. Een HD4350 verbruikt niet veel

- allereerst is XP lichter dan Vista
- alleen "256mb" zegt helemaal niets, dat bepaalt de snelheid niet
- wat voor processor en videokaart zaten er in je oude pc?

En belangrijkste: de Geforce 7050 is een ONBOARD videochip en GEEN ECHTE videokaart!!!

Dus een slechte processor en geen echte videokaart, dat is je probleem!

Volgens mij zeggen we allemaal hetzelfde, maar goed...............

Je hoeft niet de hele computer uit elkaar te halen.....

Alleen de kast open maken en kijken wat er op je voeding staat, iets als dit:

PSU-1.jpg

psu2.jpg

Wat we nodig hebben is merk en wattage

ten 1ste. 256 mb zegt heel wat.
ten 2de de videokaart van die computer was een onbekende intel merk en was ook ONBOARD
ten 3de dan zie je nu zoeizo dan het dan moet werken.
Die computer was van intel celeron D, dat suckt.

Dus ik weet niet wat je praat maar dat spel moet het met dit vergeleken standaard op de vista doen. Het is niet eens een grote spel
Ik zal je dan even nog een verhaal vertellen over een oude PB van ons.

Dat ding deed het prima met een intel celeron processor, gemod geheugen naar 768 MB ram, 40 GB harddisk enz.

Alleen gamen Ho maar!
Ding had een onboard videokaart van SiS, maar met die onboard viel simpelweg niet te gamen.

En waarom denk je dat ik nu mijn PCI-e X1650 ga vervangen in mijn huidige pc?
Omdat het ding inmiddels ook zwaar verouderd is.
Mijn racegames die ik speel werken soms ook niet meer vloeiend.

Voeding kan zelfs ook nog problemen gaan leveren als hij 250 watt is.
Maar daar mee wil ik Dualizer even besparen.
Kijk eerst maar eens of die 4350 werkt voordat je een grote mond hebt.

Haha ik heb de oplossing al,

Mijn game stond op een verkeerde resolutie, ik heb het nu aangepast en gaat super snel.

In ieder geval dank jullie wel voor jullie hulp

Haha ik heb de oplossing al,

Mijn game stond op een verkeerde resolutie, ik heb het nu aangepast en gaat super snel.

In ieder geval dank jullie wel voor jullie hulp
Goede oplossing, wel simpel.

Maar als je bij zwaardere games nog meer problemen hebt dan gewoon een stapje verder gaan en die 4350 erin zetten.
Let wel op dat je jezelf even statisch ontlaadt tegen de cv!
En zorg dat je niet aan allerlei chips gaat zitten, misschien met rubber handschoenen werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan