Speedtouch 780 upgraden probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrykvdmeulen

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo,

ik ben besig om het onze speedtouch 780 te upgraden alleen kom ik tot en bepaald scherm en dan vraag hij om een gebruikersnaam en wachtwoord.(zie bijlage)
Kan iemand mij vertellen hoe ik in hemelsnaam aan een gebruikersnaam en wachtwoord kom????

Gr Patryk vd meueln

Bijlagen

• speedtouch780.png
    speedtouch780.png
    98,6 KB · Weergaven: 65
Staat in de handleiding, hier of (indien versie 6.x) hier. Standaard schijnt te zijn:
Gebruikersnaam (let op hoofdletter A aan het begin): Administrator
Wachtwoord leeg laten.

Overigens kan XS4all zelf een ander standaardwachtwoord hebben ingesteld bij uitlevering. Je zult dan de documentatie van XS4all daarvoor moeten raadplegen.

Succes,

Tijs.

ik heb de handleiding gevolgt alleen zit ik met dat ene wachtwoord.
ik heb ''Administrator'' ingetypt, maar dan zegt ie ''acces dinied''
wat moet ik doen??
kan ik het wachtwoord van het modem wijzigen??

gr patryk vd meulen

[...]Overigens kan XS4all zelf een ander standaardwachtwoord hebben ingesteld bij uitlevering. Je zult dan de documentatie van XS4all daarvoor moeten raadplegen.
[...]

Als ik hier lees zou er geen gebruikersnaam + wachtwoord noodzakelijk zijn.

Een belangrijke vraag: Je bent toch hopelijk wel bedraad bezig nu hè? Want firmware en andere zaken aanpassen moet je altijd bedraad doen. Misschien zou dat ook een verklaring zijn waarom je geen identificatie informatie terugvindt (zie je schermafdruk).

Tevens is het van belang dat je ook echt een XS4all speedtouch hebt, en niet een generieke of eentje van een andere provider. XS4all heeft nl. aangepaste firmware op zijn Speedtouch's staan.

Tijs.

Nog zoiets: Als je hier kijkt zou het kunnen zijn dat bij de initiële inrichting van de Speedtouch de gebruikersnaam administrator (dus zonder hoofdletter a) standaard wordt aanbevolen om in te stellen.

Probeer het dus ook eens met administrator (zonder hoofdletter a) en geen wachtwoord.

Werkt dit allemaal niet, dan zou ík met de helpdesk van XS4all gaan bellen.

Succes,

Tijs.

heb ik ook al geprobeert..:(
lukt ook niet:(

hij krijgt GEEN toegang tot onze modem/router.

wat zou het probleem zijn?

Hmm.. Bedraad aangesloten, géén inloginformatie van XS4all, 'standaard' wachtwoorden werken niet. Is dat goed samengevat?

Ik zie nog 2 opties:
1. Het apparaat terugzetten naar fabriekswaarden en dan bedraad nog eens proberen met gebruikersnaam Administrator danwel administrator (zonder wachtwoord).
2. Als dat niet werkt, dan zou ik de helpdesk van XS4all gaan bellen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan