graphics device probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor spellen zoals Spore en The Sims is de door ons genoemde videokaart prima geschikt, geen probleem!

Punt is, dat dat soort onderdelen bij een webshop incl. verzendkosten, goedkoper zijn dan in de winkel.

In Enschede zit bijvoorbeeld Dynabyte, maar die kunnen je geen leuke videokaart leveren voor een normale prijs, heb al even gekeken voor je.

En wat dat Windows XP betreft: ik zou EERST die videokaart erin plaatsen en dan kijken of alles naar behoren werkt.
Dan pas eventueel overwegen XP te installeren

oke,ben even de naam kwijt van die winkel die ik in het oog had,maar dat zoek ik even op. dat is dus niet dynabyte.......

die link die je eerder deze ochtend gaf,was van die videokaart? heb er nog niet op geklikt,maar zal dat even doen.

het komt er dus kort op neer dat die videokaart het belangrijkst is om uberhaupt te kunnen spelen en dan komt het extra geheugen eventueel de voeding. en mocht het dan nog niet in orde zijn dat kan ik xp overwegen.

ik ga nu naar de pc van mijn zoontje en ga die voeding bekijken en zoek even het adresje op die ik in op het oog had.

Kijk even bij azerty, in Raalte. (of salland)
Heel goedkoop en dat is volgens mij wel aan te rijden vanuit enschede.

Kijk even bij azerty, in Raalte. (of salland)
Heel goedkoop en dat is volgens mij wel aan te rijden vanuit enschede.

is nog wel een 60 km......:confused:

ik bedoelde HG computers hier in enschede.

ik heb ook even de voeding nagekeken en pc ligt nu los.

er staat: switching power supply

model: SY-300 ATX

En dan staat er ook nog: +5V&+3.3v combined load 120W
+5V&3.3V&12V combined load 280W
total input is 300W max.

is dit voldoende?

Dat zou moeten werken met de kaart die wij aanbevelen.

En.... HG Computers had ik ook gekeken, is veeeeeeeeel te duur!

gelukkig is de voeding goed. toch nog iets goed.

ik heb hg net gebeld en die hebben een hd4650 van 512 mb voor 48 euro en een 1024 mb voor 56 euro. dat zijn toch ook prijzen waar jullie het over hebben?

hun raden de 512mb aan. is dat juist?

ze willen hem er ook even voor mijn zoontje inbouwen.

Dan zou ik beginnen met de hd4650 van 512 mb voor 48 euro en die er even in laten zetten. Grote kans dat het dan opgelost is!

dus de 48 euro is een prima bedrag?

dan gaan we dat straks maar even laten doen en ik ga heeeel hard duimen dat het inderdaad opgelost is.....pffff....

ik laat het jullie even weten natuurlijk straks,jullie zullen ook benieuwd zijn.

heeeeel hartelijk bedankt voor de hulp,ook namens mij zoontje.:)

tegelijk gepost......

die mevrouw had het ook over een pci express (of zoiets) en dat zie ik ook op die link. zij raadde ook de 512 mb aan en vroeg me om welke spellen het ging. dat vroegen jullie ook,dan geeft het en goed gevoel.

dan gaan we straks even heen met de pc kast onder de arm.

Je hebt een PCI-e slot in de pc, heb het nagekeken, dus geen probleem

gaat zeker helpen. Let op dat de drivers nog geinstalleerd worden.
Misschien dat de winkel het gelijk doet (zou helemaal netjes zijn), maar anders is het ook niet heel moeilijk.

Let op dat je je monitor straks op de nieuwe videokaart aansluit. (de oude aansluiting blijft namelijk zitten)
Heb je trouwens een vga of dvi-monitor?

DVI-VGA%20Adapter.jpg

De bovenste is vga.
Sommige videokaarten hebben geen standaard vga-aansluiting, maar volgens mij de HD4650 wel.
Mocht het er standaard niet opzitten, dan wordt er een verloopstekker meegeleverd.

gaat zeker helpen. Let op dat de drivers nog geinstalleerd worden.
Misschien dat de winkel het gelijk doet (zou helemaal netjes zijn), maar anders is het ook niet heel moeilijk.

Let op dat je je monitor straks op de nieuwe videokaart aansluit. (de oude aansluiting blijft namelijk zitten)
Heb je trouwens een vga of dvi-monitor?

DVI-VGA%20Adapter.jpg

De bovenste is vga.
Sommige videokaarten hebben geen standaard vga-aansluiting, maar volgens mij de HD4650 wel.
Mocht het er standaard niet opzitten, dan wordt er een verloopstekker meegeleverd.

We zijn goed bezig zo!:thumb:

heb even gekeken en het is een monitor met vga aansluiting. de monitor is wel een oudje hoor. en keek ook even op de achterkant van de pc en zo te zien heb ik wel een andere aansluiting (van de onderste) er op zitten.......maar dit gok ik.

de mevrouw had wel er over dat er een schijfje bij zat voor de nieuwe drivers,en ze bood zelf aan om het kosteloos er in te zetten,maar ik en zij hebben het niet gehad over dat ze ook de drivers installeren. ach....dan moet ik het zelf maar gaan doen dan en dan leer ik ook weer bij.

ik begrijp trouwens de zin niet dat ik de monitor ook op de nieuwe videokaart moet aansluiten? is dat een stekker?

ik schrijf alles op,zoadat ik straks goed ten ijs beslagen in de winkel sta.:)

heb even gekeken en het is een monitor met vga aansluiting. de monitor is wel een oudje hoor. en keek ook even op de achterkant van de pc en zo te zien heb ik wel een andere aansluiting (van de onderste) er op zitten.......maar dit gok ik.

de mevrouw had wel er over dat er een schijfje bij zat voor de nieuwe drivers,en ze bood zelf aan om het kosteloos er in te zetten,maar ik en zij hebben het niet gehad over dat ze ook de drivers installeren. ach....dan moet ik het zelf maar gaan doen dan en dan leer ik ook weer bij.

ik begrijp trouwens de zin niet dat ik de monitor ook op de nieuwe videokaart moet aansluiten? is dat een stekker?

ik schrijf alles op,zoadat ik straks goed ten ijs beslagen in de winkel sta.:)

Van je monitor lopen 2 snoeren, 1 naar stopkantakt en 1 met blauwe stekker in PC.
Die blauwe stekker gaat straks in de nieuwe videokaart

Van je monitor lopen 2 snoeren, 1 naar stopkantakt en 1 met blauwe stekker in PC.
Die blauwe stekker gaat straks in de nieuwe videokaart

oke,duidelijk.

we gaan nu op weg met de pc en mochten er straks dingen niet duidelijk zijn dan meld ik me hier.

heeeel erg bedankt!!!

Graag gedaan en laat het resultaat in ieder geval even weten

daar zijn we weer!:D

er is een nieuwe video kaart er in gezet en zij hebben ook de drivers geinstalleerd. wij konden even terug naar huis en hebben het spelletje ' spore' op gehaald en mijn zoontje kon hem ter plekke daar spelen. en het werkte dus.

super service zeg! je had mijn zoon zijn gezicht moeten zien,een mooie glimlach.

het geluid werkte trouwens ook niet en heb even gevraagd of ze er even naar konden kijken en er was geen driver geinstalleerd. dus dat hebben ze ook gedaan voor ons.

we waren 47.50 kwijt.....:thumb: voor alles!

ik ben ook blij. en ook met jullie hulp. nogmaals heel erg bedankt...:thumb::thumb:

Fijn om te horen dat het opgelost is, helemaal leuk voor je zoontje!!!

Veel succes verder met de pc en inderdaad prima service van die winkel, hulde!!

bedankt.:thumb:

moet ik hier verder nog wat doen omdat het probleem opgelost is? of kan ik het zo laten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan