• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard twee decimalen zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faunstleroy

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Wanneer ik een formule invul (bijv. +10/3), dan verschijnt in mijn cel de uitkomt 0,33333.
Ik wil dat standaad in AL mijn excelsheets 0,33 zichtbaar is (waarbij ik weet dat er met 9cijfers achter de komma wordt gerekend).

Natuurlijk kan ik in elk bestand en elke sheet de celeigenschappen aanpassen, maar ik wil juist dat default 2 cijfers achter de komma zichtbaar zijn.

Is dit mogelijk? Ik kom er zelf niet uit.

Je zou het volgende kunnen doen:

open een nieuw excelbestand
selecteer alle werkbladen (standaard drie dus)
selecteer nu alle cellen in de werkmap (blokje klikken boven rij 1 en links van kolom A)
kies: opmaak > celeigenschappen > getal > OK (wordt dus standaard twee decimalen)
hef de 'groep' weer op en klik in Blad 1 op cel A1
sla nu het bestand (de werkmap) op als sjabloon met de naam Map en in de volgende map:
C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART
Als je excel afsluit en weer start krijg je dit sjabloon als 'standaard'

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt, werkt t:thumb:op!

.... Ok

Er zitten natuurlijk ook nadelen aan ...
- Alle cellen in de drie werkbladen hebben nu die opmaak, terwijl niet bekend is wat er uiteindelijk in die cellen komt (percentages, tekst, variabelen .... etc.)
- Wil je een nieuw werkblad maken, dan heeft die weer niet deze opmaak in iedere cel.

Dat kun je ook standaard vastleggen in Excel: menubalk/extra/opties/tabblad bewerken/vast aantal decimalen

of met deze macro:
Code:
Sub vast()
    With Application
        .FixedDecimal = True
        .FixedDecimalPlaces = 2
    End With
End Sub

Dat kun je ook standaard vastleggen in Excel: menubalk/extra/opties/tabblad bewerken/vast aantal decimalen

Hoi,

Dit is inderdaad de beste oplossing.
Ik had er ook al even naar gezocht, maar over het hoofd gezien.
Dus 'Faunstleroy' je kunt mijn omslachtige 'tip' naast je neerleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan