vingerafdruk werkt niet onder Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap vd ham

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
HP Pavilion dv9595ed Laptop met AuthenTec Inc. AES2501 Fingerprint Sensor met driver versie 7.9.0.4 A

Onder Vista werkte dit goed. Soms iets te enthousiast maar oke.
Onder Windows 7, upgrade gedaan, wordt het uitgeschakeld en is het niet meer te installeren wegens compatibiliteitsproblemen.

HP lijkt niet van plan dit te ondersteunen want is al bijna 2,5 jaar oud.

Op de Authentec site is geen nieuwere driver te vinden.
Wat nu, want ik vond het wel handig.

Alvast bedankt
jaap

Sorry hoor, maar je hebt gemerkt dat je blijkbaar compatibiliteitsproblemen over jezelf afroept als je het toch gebruikt (in de huidige vorm/versie).

Nu meld je zelf dat er geen nieuwe versies te verwachten zijn (behalve misschien, op termijn op de site van AuthenTec).

Met alle respect, maar dan is je vraag toch onzinnig? Wat denk je dat wij hier op het forum eraan kunnen doen? Het programma ombouwen zodat het tóch geschikt is voor Windows 7?

Tijs.

Sorry hoor, maar je hebt gemerkt dat je blijkbaar compatibiliteitsproblemen over jezelf afroept als je het toch gebruikt (in de huidige vorm/versie).

Nu meld je zelf dat er geen nieuwe versies te verwachten zijn (behalve misschien, op termijn op de site van AuthenTec).

Met alle respect, maar dan is je vraag toch onzinnig? Wat denk je dat wij hier op het forum eraan kunnen doen? Het programma ombouwen zodat het tóch geschikt is voor Windows 7?

Tijs.

Dank u beleefd.
Eerst sorry zeggen en dan een woord als onzinnig gebruiken vind ik een tikkie onbeleefd.
Het kan toch gewoon heel goed zijn dat ergens iets over het hoofd zie of dat iemand een oplossing gevonden heeft.

Ik vind het wel een onvriendelijk antwoord Thijs!
Je had toch gewoon kunnen zeggen dat er voorlopig geen oplossing voor is??
Ik meen dat men hier op helpmij altijd zegt:
Er zijn geen domme vragen, wel domme antwoorden!

Dus als je de Vista driver erbij pakt kan je het niet installeren? Dan is er (Zoals Tijs op een andere manier al duidelijk wou maken) verder weinig aan te doen. Want ik heb hier een game die niet compatible is met Windows7, (iig de beveiliging niet). En daar is tot nu toe ook niks aan gedaan.

Bovendien, is vingerafdrukscanner (Wat een mond vol zeg) erg belangrijk?

Niet helemaal. Dat staat toevallig ergens in een handtekening. Marreh.. Hier word ook vaak zat aangeraden (Zie het Vista gedeelte) om eerst te kijken of er drivers en geen compatibiliteit problemen zijn met Windows7 (En de desbetreffende pc/laptop).

Laatst bewerkt:
@ Jaap vd Ham:

Al geprobeerd om gewoon de Vista drivers van de HP site te installeren voor de fingerprint reader?
Grote kans dat het gewoon werkt!

@ Jaap vd Ham:

Al geprobeerd om gewoon de Vista drivers van de HP site te installeren voor de fingerprint reader?
Grote kans dat het gewoon werkt!

Hehe, ik was je net iets voor. " Dus als je de Vista driver erbij pakt kan je het niet installeren? ".

Welliswaar een andere opbouw.. Maar 't staat er. :rolleyes: Maakt niet uit hoor !

vingerafdrukscanner

Ja, mond vol voor zo'n klein ding.

Nee, heel belangrijk is het natuurlijk niet behalve als je een lang wachtwoord hebt om in te loggen. Dan blijkt het na een poosje wel erg prettig.
De Vista driver, van HP, werkt idd niet. Zelfde melding. Anders afwachten maar.

Bedankt voor het meedenken.
Jaap

En wat zegt Windows update? Geeft die ook de melding dat het niet compatible is?

En wat gebeurt er als je die download en uitvoert? Dus niet via Windows update, maar gewoon het bestandje downloaden en de .exe file uitvoeren?

@sweetsugarbaby: Er zijn wél domme vragen. Je kunt er zelf geheid een paar bedenken.
Dat er voorlopig geen oplossing is stond er al in: Elke 'oplossing' die wij zouden aanraden kan (vanwege de compatibiliteitsissues) ertoe leiden dat het systeem niet (goed) meer werkt.

Tijs.

dan krijg ik ook de mededeling dat ie vanwege compatibiliteitsproblemen niet wordt ge-installeerd.

beste tijs

Je begrijpt vast wel dat ik niet op een schooljongenstoontje benaderd wil worden. Dat moet je maar in de klas doen, dit is anoniem en te makkelijk.
Dag tijs

Ik ben dan welliswaar geen mod.. Maar is het niet verstandig de discussie te eindigen?

Al geprobeerd 1x rechts te klikken op de exe en te kiezen voor Compatibilitietsproblemen?

Zojuist even geprobeerd. Windows7 start dan een testomgeving waarin het zich wel laat installeren. Na opnieuw opstarten staat het ook geinstalleerd maar bij het opstarten ervan om te mijn vingerafdrukken te registreren geeft íe toch de mededeling dat er een probleem is.
Ik hou er maar even mee op en wacht wel af.
Allemaal bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan