• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij invoegen als nummer in kolomreeks ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Hallo forumers,

Is er een snelle manier (VBA) om in bijgaand bestand de rijen in te voegen als het nummer in kolom "source"(= kolom D) ontbreekt? Let wel op: omdat het geimporteerde data is, is het getal als tekst behandeld, dus staat er 001 ipv 1.
Ik heb in totaal 5 van dit soort bestanden, waarvan er 4 van 001 t/m 330 zouden moeten lopen en 1 van 001 t/m 520.
Bij voorkeur dan ook de ontbrekende 'nummers' ingevuld op de lege plekken in de juiste 'tekst'format.

Ik ben al een tijdje aan het invoegen geweest maar daar krijg je lamme vingers van...:)

Groetjes Gerald

Bijlagen

Hallo forumers,

Is er een snelle manier (VBA) om in bijgaand bestand de rijen in te voegen als het nummer in kolom "source"(= kolom D) ontbreekt? Let wel op: omdat het geimporteerde data is, is het getal als tekst behandeld, dus staat er 001 ipv 1.
Ik heb in totaal 5 van dit soort bestanden, waarvan er 4 van 001 t/m 330 zouden moeten lopen en 1 van 001 t/m 520.
Bij voorkeur dan ook de ontbrekende 'nummers' ingevuld op de lege plekken in de juiste 'tekst'format.

Ik ben al een tijdje aan het invoegen geweest maar daar krijg je lamme vingers van...:)

Groetjes Gerald

Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal.
Wil je "tray" vervangen door 330 en verder?
Of wil je ook de tussenliggende nummers vinden, want er ontbreken nog een aantal.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Ronancio,

Ik wil de ontbrekende nummers tussengevoegd hebben in hetzelfde format als de cijfers die er al staan. Tot maximaal 330.

Gerald

Hoi Ronancio,

Ik wil de ontbrekende nummers tussengevoegd hebben in hetzelfde format als de cijfers die er al staan. Tot maximaal 330.

Gerald

Maar er ontbreken een aantal getallen (1, 2, 11, 12, 14, etc).
Betekent dan dat de nummering aangepast moet worden?
Of dat er lege regels moeten worden tussengevoegd met de ontbrekende getallen?
De lijst loopt door tot regel 403. Dat zou betekenen dat meerdere cellen hetzelfde nummer zullen hebben als het maximum 330 is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ronancio,

Dat er lege regels moeten worden tussengevoegd met de ontbrekende getallen.
Alle regels met tray als 'nummering' kunnen weg, die had ik zelf weg kunnen halen, sorry.
Als het goed is hou je dus unieke nummers over van 001 t/m 330.
Deze regels kunnen (behalve de kolom Source) leeg zijn (als ze ingevoegd zijn).

Als je dit in VBA kunt maken, kan dat dan ook voor 'langere'' lijsten?
We hebben vandaag nl. net een nieuwe machine gekregen en die wordt met 520 zogenaamde cassettes gevuld ipv 330.
Dit aantal komt dan natuurlijk overeen met de kolom "source", aleen moet nog bepaald worden wat er in die cassettes komt.

Alvast hartelijk dank voor je inspanningen.

Gerald

In bijgevoegd bestand zit een macro die de regels met "Tray" verwijdert.
Vervolgens worden de ontbrekende tussenliggende getallen aan het werkblad toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Allereerst excuses voor eht verkeerd intikken van je forum naam :o

Je macrootjes werken prima, bedankt maar weer!

Groetjes

Gerald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan