Touchpad blokkeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb een nieuw portable (Acer) met touchpad maar ik gebruik een muis.
Nu is dat touchpad waarschijnlijk uiterst gevoelig en raak ik het onbewust aan, het lijkt alsof ik niet meer kan typen, mijn cursor springt heel regelmatig plots naar een andere plek in mijn tekst :evil:.
Nu staat er wel een knopje op om het touchpad te blokkeren, maar dat moet je na elke start expliciet indrukken en dat vergeet je natuurlijk.
Is er een methode om dit automatisch te blokkeren?
Zoals je, voor zover ik dacht, de NumLock kunt blokkeren door een setting in de Windows Registry te wijzigen?

als je naar configuratiescherm gaat en software activeerd zie je ergens in de lijst programma van je touchpad haal die weg en probleem is over denk ik zo ?

Laatst bewerkt:
Hoi reneemettrie,

Ga naar je Configuratiescherm > Muis.
Ga hier naar het tabblad Apparaatinstellingen, selecteer hier onder apparaten je touchpad en klik op de knop Uitschakelen.

Succes :thumb:

Bedankt voor bovenstaande suggesties, maar ik vind het niet...

Ik heb een Acer Aspire met Windows 7

Zit nu al een hele tijd te googlen en nog geen oplossing gevonden, maar probleem wordt vaak gesteld.

Ik las dat je het in de Bios kunt wijzigen maar er staat nergens hoe je dat doet (ben hier niet mee vertrouwd).

Las ook dat het zou staan bij mouse pointers maar is bij mij niet het geval.

Verder las ik dat het beschouwd wordt als een PS2 muis en dat je die kunt uitschakelen.
Nu deed ik het volgende:
Control Panel-Hardware & Sounds-Devices and Printers-Device Manager-PS2 compatible mouse-Properties-Driver en daar staat een knop "Disable" maar die is grijs!
Je kan ook de driver de-installeren maar af en toe ga je natuurlijk op stap zonder USB muis dus dat is geen optie.

Heb je het ook al met de functie toetsen geprobeerd?
Dit verschilt per toetsenbord maar het is de fn toets (meestal met blauwe letters) en dan een f-toets (f8, f9 enz.)

Of een knopje vlak boven het touchpad waarmee u deze uit kunt zetten, dit verschilt ook per model..

Heb je het ook al met de functie toetsen geprobeerd?
Dit verschilt per toetsenbord maar het is de fn toets (meestal met blauwe letters) en dan een f-toets (f8, f9 enz.)

Of een knopje vlak boven het touchpad waarmee u deze uit kunt zetten, dit verschilt ook per model..

OK, er staat zo een knopje naast het touchpad, maar mijn vraag was hoe je het kunt uitschakelen zonder dat je er bij elke start aan moet denken. (maar niet permanent, af en toe ga je op stap zonder muis)

Kijk of je naast de systeemklok een rechthoekje ziet staan en wanneer je op het touchpad drukt zie je een groen bolletje (houdt je muis over de iconen naast de systeemklok tot dat je synaptics aanwijsapparaat ziet staan) klik hier met je rechtermuisknop op eigenschappen voor aanwijsapparaat, selecteer vervolgens het tabblad apparaatinstellingen kies nu voor uitschakelen bij de vermelding synaptics touchpad druk op toepassen en ok. Zo schakel je het touchpad permanent uit. Zo kan ik dit doen op mijn laptop buiten de speciale knop.

Laatst bewerkt:
Kijk of je naast de systeemklok een rechthoekje ziet staan en wanneer je op het touchpad drukt zie je een groen bolletje (houdt je muis over de iconen naast de systeemklok tot dat je synaptics aanwijsapparaat ziet staan) klik hier met je rechtermuisknop op eigenschappen voor aanwijsapparaat, selecteer vervolgens het tabblad apparaatinstellingen kies nu voor uitschakelen bij de vermelding synaptics touchpad druk op toepassen en ok. Zo schakel je het touchpad permanent uit. Zo kan ik dit doen op mijn laptop buiten de speciale knop.

Zie ik helemaal niet staan op die Acer met Windows 7!?

Kunt u de functie toets niet vinden? Deze is meestal permanent..

Antwoord gekregen van Acer. Volgens hen zou het Fn F7 zijn. Maar er gebeurt helemaal niets als ik dat probeer (andere functietoetsen werken wel, dus denk niet dat het aan mij ligt)

als je naar configuratiescherm gaat en software activeerd zie je ergens in de lijst programma van je touchpad haal die weg en probleem is over denk ik zo ?

Een touchpad word gewoon als een aanwijsapparaat herkent, dus je kan het niet uitschakelen in Windows.

Bij mijn laptop (HP) kan je het in de BIOS. Heb je daar al in gekeken?

Kijk ook eens in de handleiding van de laptop.

wat je zou kunnen doen is inderdaad gewoon de touchpad uitschakelen in apparaatbeheer.
hiervoor ga naar configuratiescherm, systeem, dan linksboven apparaatbeheer, en dan naar muizen en je touchpad uitschakelen..
die blijft dan ook uitgeschakeld totdat jij weer zegt dat die aanmoet. hiermee moet het lukken lijkt mij.

Delta Hawk

Een touchpad word gewoon als een aanwijsapparaat herkent, dus je kan het niet uitschakelen in Windows.

Bij mijn laptop (HP) kan je het in de BIOS. Heb je daar al in gekeken?

Kijk ook eens in de handleiding van de laptop.

Hoe doe je dat? Ken ik niet echt.

wat je zou kunnen doen is inderdaad gewoon de touchpad uitschakelen in apparaatbeheer.
hiervoor ga naar configuratiescherm, systeem, dan linksboven apparaatbeheer, en dan naar muizen en je touchpad uitschakelen..
die blijft dan ook uitgeschakeld totdat jij weer zegt dat die aanmoet. hiermee moet het lukken lijkt mij.

Delta Hawk

Niet te vinden, deze optie

ow ik ging ervan uit van vista/ windows 7. maar als je op xp draait dan is het start, configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer. dan zie je ongv in het midden muizen staan en daar moet je dan je touchpad uitschakelen.

Delta Hawk

Niets van bovenstaande suggesties, of die op het Internet, helpt of is beschikbaar.
Misschien wel de BIOS, maar ik weet niet hoe je dat moet doen.
Een week na mijn mail naar Acer dat hun suggestie Fn F7 het niet doet hebben ze geantwoord dat ik ze kan bellen, betalend :evil:
Dus ik probeer er nu maar aan te denkel telkens na opstarten het blokkeer knopje naast het touchpad in te drukken.

Zo'n drama is dat nou ook weer niet als je je laptop aanzet moet je toch ook steeds op een knopje drukken (aan-uit kopje) :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan