Gmail verandert inhoud Word document?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombee

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Hallo.

Ik heb iemand vanuit outlook een email gestuurd (met Word attachment) die vervolgens in Gmail is ontvangen.

Nu beweert de ontvanger echter dat hij een totaal andere inhoud heeft ontvangen. Wel dus het Word document dat ik zou hebben verstuurd, maar op een of andere reden inhoudelijk veranderd (lees: de tekst bevat ineens onwaarheden).

Ik ben nog in afwachting van de versie die hij zou hebben ontvangen, maar ben benieuwd of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt al dan niet in combinatie met Gmail.

Hoor het graag.

Groet.

Tom

Nee, voor zo ver ik weet hoort er niks te veranderen. Tenzij er iets fout is gegaan bij het downloaden van het document bij de andere persoon.

Ik heb er zelf overigens nooit problemen mee gehad.

Hoi,

Inderdaad een zéér onwaarschijnlijk verhaal.
In wélk mailprogramma je bericht ook wordt ontvangen, de bijlage wordt in Word geopend en met de inhoud wijzigt door het mailprogramma helemaal niks, ook niet al je het via Webmail binnenhaalt.

Kortom: kans is groter dat er dus NA het ophalen van de mail incl. attachment iets gebeurt op de computer van de betreffende persoon?

Kortom: kans is groter dat er dus NA het ophalen van de mail incl. attachment iets gebeurt op de computer van de betreffende persoon?

Nee, die kans is er niet.
Als iemand beweert dat er aan de inhoud van een Word-document - nota bene zelfs dat de tekst gewijzigd zou zijn in 'onwaarheden' - door toedoen van de overdracht van het medium (Gmail versus weet ik wat) dan spreekt die 'iemand' onwaarheden.
Mogelijk dat er aan zijn/haar kant - welicht door iemand anders - met de inhoud van het document is geknoeid, maar de bewering dat dat aan de overdracht en het opzich openen van het document, direct als bijlage in een mailbericht, zou liggen is onmogelijk !!
Wat mij betreft ben je dus 'verschoond' en moet degene die dit beweert maar eens controleren of zijn document, als bijlage in de mail wordt afgevangen (bedrijfsnetwerk) of eerder door een ander wordt geopend.

Laatst bewerkt:
@Tombee

Ok, hier heb je je antwoord: @ronnie1 heeft 'ervaring' dat word-documenten inhoudelijk (en kennelijk dus ook tekstueel, want daar heb je het over) worden veranderd ......
Tja, aan zoveel 'wijsheid' heb ik niets toe te voegen.
Ik meld me dus maar af voor deze topic en ronnie1 lost het probleem helemaal voor jou op .... :thumb:

Aldus... Ronnie1... kun je dit wat specifieker toelichten? Praten we nog over hetzelfde, d.w.z.: jij hebt iets verstuurd en de ontvanger heeft (inhoudelijk) iets anders gekregen?

Het klinkt mij allemaal natuurlijk ook een beetje onwaarschijnlijk in de oren, maar gezien de 'ernst' van de zaak wil ik het toch proberen te achterhalen cq. te ontkrachten.

Tom

@Tombee

Ok, hier heb je je antwoord: @ronnie1 heeft 'ervaring' dat word-documenten inhoudelijk (en kennelijk dus ook tekstueel, want daar heb je het over) worden veranderd ......
Ik meld me dus maar af voor deze topic en ronnie1 lost het probleem helemaal voor jou op .... :thumb:

Heb Word documenten toegestuurd gekregen, waarbij ik zonder probleem - knipperende cursor - de tekst kon veranderen en deze gecorrigeerd kon terugsturen.
Stuur eens een Word document aan een vriend/kennis en vraag hem/haar of er iets kan worden veranderd.

Aldus... Ronnie1... kun je dit wat specifieker toelichten? Praten we nog over hetzelfde, d.w.z.: jij hebt iets verstuurd en de ontvanger heeft (inhoudelijk) iets anders gekregen?

Het klinkt mij allemaal natuurlijk ook een beetje onwaarschijnlijk in de oren, maar gezien de 'ernst' van de zaak wil ik het toch proberen te achterhalen cq. te ontkrachten.

Tom

Iets specifieker: M'n broer stuurde mij ter beoordeling een concept Word document toe.
Het betrof een belangrijk bericht.
Ik moest hem er op wijzen, dat ik, zo ik wilde, de tekst zou kunnen veranderen.

Dat veranderen van de tekst zou ook gelden voor de geadresseerde , zo hij kwaad wilde.

Het bericht is daarna als PDF verstuurd.

Maar, jij hebt toch in je Verzonden Berichten het origineel ? Een kopie daarvan zou als voldoende bewijs kunnen dienen.

Ronnie,

Jij hebt het er nu over dat je een document kan veranderen maar dit is niet de vraag.

Het probleem is dat er een document verstuurd is en dat er een document met andere inhoud ontvangen is.

@Tombee

Nog even dit aan TeuGem :

Dit vermeld je in bericht #5 : "Mogelijk dat er aan zijn/haar kant - welicht door iemand anders - met de inhoud van het document is geknoeid".

M.a.w. : die mogelijkheid bestaat ?!

Waarom trek je dan mijn reactie in twijfel ?

Over and out.

Ronnie,

Jij hebt het er nu over dat je een document kan veranderen maar dit is niet de vraag.

Het probleem is dat er een document verstuurd is en dat er een document met andere inhoud ontvangen is.

Dat is wat de ontvanger beweert!

Zowel afzender als ontvanger zullen een kopie van het originele bericht moeten kunnen overleggen en daarmee het probleem uit de wereld kunnen helpen. Lijkt mij.

Ben jij het er wél mee eens, dat een verstuurd document kan worden veranderd ?

Ja het kan na het ontvangen veranderdworden en nee ik geloof niet dat tijdens het verzenden het document aangepast wordt.

Ja het kan na het ontvangen veranderdworden en nee ik geloof niet dat tijdens het verzenden het document aangepast wordt.

Het is niet de bedoeling, dat ik de vraagstelling verdraai.

Ook ík geloof niet, dat een bericht tijdens het verzenden en ontvangen zou kunnen worden aangepast, maar ik geloof zéér zeker, dat TS Tombee het slachtoffer zou kunnen zijn geworden,of gaan worden, van gemanipuleerde berichten ná ontvangst.

Verzender heeft een origineel van het oorspronkelijke Verzonden Bericht en Ontvanger zou een origineel van het Ontvangen Bericht moeten hebben.

What more is there to say ?

Nu Tombee weer.

Ben ik even offline, wordt het ineens een levendige discussie... :thumb:

Nee zonder dollen, dit is echt een vervelende situatie kan ik jullie verzekeren.
De tegenpartij overweegt zelfs juridische stappen.

Hoe dan ook zullen we het verzonden bericht en het daadwerkelijk ontvangen bericht naast elkaar moeten leggen om te zien wat er nou werkelijk aan de hand is.

Dat een bericht na ontvangst aangepast kan worden valt niet te betwisten.
Dat dat bericht vervolgens in het originele ontvangen bericht teruggeplaatst kan worden lijkt mij onmogelijk. Nu ben ik niet zo'n bits&bytes kenner, maar op de een of andere manier moet je toch in het document cq. het bericht kunnen achterhalen of iets achteraf is gemanipuleerd of niet.

Gr.

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan