• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Somproduct tbv totaaltabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik heb een schema met opkomsten en wil hiervan een overzicht in aantallen hebben.
Volgens mij zou dit moeten met somproduct maar ik kom er niet uit. In de bijlage gaat het om het gele vlak en heb ik de eerste regels even handmatig geteld om duidelijk te maken wat de bedoeling is. Graag hulp voor de juiste formule. Mocht het zo zijn dat er een veel betere oplossing is voor deze tabel/overzicht is dit uiteraard zeer welkom.

Alvast bedankt,

Ricky

Bijlagen

Ik heb je tabel een klein beetje aangepast. (A staat nu bij AB)
Verder kan je gebruik maken van Aantal.Als. (zie bijlage)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dat is een antwoord met een snelheid om bang van te worden :)

Dit is wel wat ik bedoel maar ben op zoek naar een relatie tussen de discipline's A/B enz. Deze kunnen in de toekomst wijzigen en ik wil voorkomen dat ik telkens handmatige aanpassingen moet gaan doen.

In ieder geval bedankt voor de poging en ik heb nu wel een alternatief achter de hand.

Gr, Ricky

Dat is een antwoord met een snelheid om bang van te worden :)

Dit is wel wat ik bedoel maar ben op zoek naar een relatie tussen de discipline's A/B enz. Deze kunnen in de toekomst wijzigen en ik wil voorkomen dat ik telkens handmatige aanpassingen moet gaan doen.

In ieder geval bedankt voor de poging en ik heb nu wel een alternatief achter de hand.

Gr, Ricky

Het zou zo kunnen.
Het tabel van de gele cellen is nu ook een klein beetje aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Laatst bewerkt:
:love:
:thumb:

Super! Dat is hem helamaal en nog mooier, ik begrijp het ook.

Bedankt voor de oplossing en de snelheid waardoor ik meteen verder kan.

Gr, Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan