Windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
sinds een paar dagen krijg ik elke keer als de computer opstart het bericht, om veiligheidsredenen heeft Windows het programma Explorer afgesloten en bij het afsluiten een fout melding van rundll32.exe Wat is dit en hoe krijg ik dat weg

je explorer is je bestuuring systeem zeg maar....

houd ctrl en alt even ingedrukt en druk daarna op del (delete)
je krijgt dan het taakbeheer te zien. Ga dan even naar het tabje processen.
en kijk even of explorer.exe er tussen staat.
zo niet druk dan op nieuwe taak...
en voer in: explorer.exe

explorer.exe moet altijd draaien anders kan je niks ;)

rundll32.exe is een programma wat ook moet draaien anders doet je systeem het gewoon niet.
ik weet niet of iemand een beter oplossing weet, maar naar mijn ervaring moet je je hele xp systeem opnieuw installeren.
rundll32.exe word soms door virus scanners wel eens gezien als virus. Waarom? Omdat er virussen zijn die de zelfde naam hebben.
en dus verwijdert zon virus scanner zon bestandje weleens. Gevolg, pc werkt niet meer naar behoren...
gemeen trucje maar het werkt elke keer weer...

laat even weten of het gelukt is en welke virus scanner je hebt.

Laatst bewerkt:
Windows explorer

Ik heb Panda als virusscanner. De boodschap is touwens, Windows verkenner word afgesloten om veiligheidsredenen. Afkomstig van DEP. Ik heb Firefox geinstalleerd en deze werkt sneller en doet ook niet moeilijk. Internet Explorer wel.

kijk dat is even iets anders...

je bedoelt gewoon dat windows internet explorer niet meer naar behoren werkt.
Tjah je hebt het probleem eigenlijk zelf al opgelost door firefox te downloaden.
ik raad ook iedereen aan dit te doen want firefox is gewoon 10X beter.
windows verkenner zit op je pc. dat heeft niks met je browser te maken tot dus ver dan.

panda is opzich een goeie virus scanner.
echter zal ik kiezen voor een iets bekendere software zoals avg, antivir. of als je ervoor wilt betalen is kaspersy wel een hele goeie.

Kan je misschien even goed uitleggen wat voor een problemen je ondekt?
tijdesn het spelen met je pc

Windows XP moeilijkheden

Ik heb voor Panda wel moeten betalen in de computerwinkel.
Panda geeft doorlopend de boodschap, virus gededecteerd eb onschadelijk gemaakt.
Heb malwarebytes' Anti Malware en Super AntiSpyware, eerder advies op helpmij.nl, laten draaien en nu lijkt het over. Bij het afsluiten nog steeds de boodschap, rundll32.exe reageert niet, programma nu afsluiten? Afsluiten en opstarten duurt ontzettend lang. Nu maar op de slaapstand gezet.

Bij het scannen met Panda, geen verdachte bestanden gevonden, maar toch de boodschap virus gedecteerd met internetten via Explorer, met Firefox niet.Nog nooit eerder last mee gehad.
Kan dit aan Frostwire of Vuze liggen?

Windows XP moeilijkheden

Ik krijg nu ineens het programma cyber security er door heen. Dit programma wil registratie en ik krijg het programma er niet af.

Ik heb voor Panda wel moeten betalen in de computerwinkel.
Panda geeft doorlopend de boodschap, virus gededecteerd eb onschadelijk gemaakt.
Heb malwarebytes' Anti Malware en Super AntiSpyware, eerder advies op helpmij.nl, laten draaien en nu lijkt het over. Bij het afsluiten nog steeds de boodschap, rundll32.exe reageert niet, programma nu afsluiten? Afsluiten en opstarten duurt ontzettend lang. Nu maar op de slaapstand gezet.

Bij het scannen met Panda, geen verdachte bestanden gevonden, maar toch de boodschap virus gedecteerd met internetten via Explorer, met Firefox niet.Nog nooit eerder last mee gehad.
Kan dit aan Frostwire of Vuze liggen?

zoals ik al zei, rundll32.exe word weleens gezien als virus. gevolgd systeem werkt niet meer naar behoren.

wat je zeker nooit moet doen is je pc in slaapstand zetten. Als ze zeggen dat dit beter voor je computer is dan hebben ze dit mis.
je pc kan namelijk vast lopen hierdoor

Even vraagje,
hoe oud is je pc? Heb je een windows cd mee gekregen of zit die cd op je hard schijf?
ikzelf raad je dan even aan om met de windos cd indien je die hebt even je systeem te herstellen?
Welke windows update heb je?

Laatst bewerkt:
rare boodschappen

Mijn PC is vier maanden oud. Ik heb er een cd bijgekregen met Windows XP, versie 2002.
Ik heb SuperSpyware laten draaien en ben nu dat cyber gedoe kwijt, voorlopig. Hoe herstel ik Windows met de cd, zonder iets kwijt te raken? Op dit gebied ben ik een leek. Alvast bedankt.

cd in je pc gooien.
pc opnieuw opstarten. cd draait dan een programma.
En even de herstel uitvoeren.
Ik zal zo even niet meer weten welke opties je hebt.
maar je kan windows wel zo herstellen zonder dat je je gegevens op je pc kwijt raakt.

als je het niet weet laat me de opties even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan