• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
geacht forum,

bij het zoeken naar een naam in een tabel waarin diverse cellen meerdere namen staan gescheiden door een komma, wil ik er 1 naam uithalen. er staat bv
,rotterdam, schiedam, vlaardingen, . nu wil ik dus via een string laten zoeken naar bv schiedam. nu wil ik dus laten zoeken met de komma's erbij maar hoe moet die vraag er nu uitzien , ik heb al iets maar die werkt dus niet zie voorbeeld

Selection.Find(What:="=*, strzkplaats ," * ", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas," _

er is iets met die * en die " , weet u hoe ik het precies moet doen met die strzkplaats , zodat ik dus de komma's erbij zoek maar die niet in de vraagstelling hoef te plaatsen ?

bij voorbaat dank

Beste Willem Blaas ;)

Probeer dit eens:

"*strzkplaats,*"

Groetjes Danny. :thumb:

nee danny zo doet ie t ook idd niet helaas

Bedoel je het zo?

Code:
Sub Zoeken()
Dim sPL As String
    sPL = "vlaardingen"
     Set P = Range("A1:A10").Find(", " & sPL, Range("A1"), LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
    MsgBox P
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
Sub tst()
    MsgBox Columns(2).Find("?schiedam?", , xlValues, xlPart).Value
End Sub
of
Code:
Sub tst()
  c0="schiedam"
  MsgBox Columns(2).Find("?"& c0 & "?", , xlValues, xlPart).Value
End Sub

Bedoel je het zo?

Code:
Sub Zoeken()
Dim sPL As String
    sPL = "vlaardingen"
     Set P = Range("A1:A10").Find(", " & sPL, Range("A1"), LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
    MsgBox P
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Selection.Find(what:=strzkgetal, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
lookat:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate

dit heb ik dus nu maar met jouw oplossing wil dat nog niet

Selection.Find(what:=strzkgetal, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
lookat:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate

dit heb ik dus nu maar met jouw oplossing wil dat nog niet

Wat wil er precies niet lukken?
Kun je een voorbeeldbestand plaatsen zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb het nu zo, dat er op plaats gezocht kan worden zonder komma´s maar dat wil je waarschijnlijk niet denk ik zo
of je dus op 0111 zoekt of op een plaatsnaam uit die rij het resultaat op tabblad kengetal 03 is dan precies hetzelfde Ik weet dus niet of dit de bedoeling is Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben
m.vr.gr.
wim

Ik heb het nu zo, dat er op plaats gezocht kan worden zonder komma´s maar dat wil je waarschijnlijk niet denk ik zo
of je dus op 0111 zoekt of op een plaatsnaam uit die rij het resultaat op tabblad kengetal 03 is dan precies hetzelfde Ik weet dus niet of dit de bedoeling is Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben
m.vr.gr.
wim
denk dat dat goed is, ik denk gewoon proberen maar, voorlopig bedankt wim

groet willem

alleen , hoe kom ik nu weer aan het veranderde bestand

Laatst bewerkt:
ik zal even proberen of ik het kan plaatsen

Helaas, mislukt deze keer
Ik probeer nog even mn wens op papier te zetten alhoewel dat niet meevalt
Wat je in je hoofd hebt om dat over te brengen
In een tabel komt bv in A4 het woord “medeblik” voor, in dezelfde cel staan nog meer plaatsnamen allen gescheiden door een komma, en in bv A12 staat het woord “ede” en nog andere plaatsnamen.
Ik zoek “ede” maar wanneer ik in het formulier “ede” invul stopt hij bij “medeblik”
Ik vul dus “ede” in op het formulier maar hij moet dus zoeken maar “,ede,” , dus in VBA moet er dus voor en achter “ede” een komma geplaatst worden zodat hij dus “medeblik” overslaat en stopt bij ede tussen komma’s .

Hopende de vraag zo juist geformuleerd te hebben wacht ik weer af en probeer zelf verder te komen.

Groet willem

Helaas, mislukt deze keer
Ik probeer nog even mn wens op papier te zetten alhoewel dat niet meevalt
Wat je in je hoofd hebt om dat over te brengen
In een tabel komt bv in A4 het woord “medeblik” voor, in dezelfde cel staan nog meer plaatsnamen allen gescheiden door een komma, en in bv A12 staat het woord “ede” en nog andere plaatsnamen.
Ik zoek “ede” maar wanneer ik in het formulier “ede” invul stopt hij bij “medeblik”
Ik vul dus “ede” in op het formulier maar hij moet dus zoeken maar “,ede,” , dus in VBA moet er dus voor en achter “ede” een komma geplaatst worden zodat hij dus “medeblik” overslaat en stopt bij ede tussen komma’s .

Hopende de vraag zo juist geformuleerd te hebben wacht ik weer af en probeer zelf verder te komen.

Groet willem

Aanpassing van mijn code:
Code:
Sub Zoeken()
     MsgBox Range("A1:A10").Find(Range("F1") & ", ", LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
End Sub
In cel F1 staat: ede

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
ga ik proberen ----> pr week-end
de juiste code heb ik nu gevonden om hem te laten zoeken naar wat ik wilde, perfect dus.
alleen nu, als die dat wil zoeken geeft hij de melding dat er een fout optreedt Zie bijlage, ik heb dus denk ik iet (nog) niet gedaan .
wie weet wat ik hieraan kan doen ?

groet willem

Laatst bewerkt:
de juiste code heb ik nu gevonden om hem te laten zoeken naar wat ik wilde, perfect dus.
alleen nu, als die dat wil zoeken geeft hij de melding dat er een fout optreedt Zie bijlage, ik heb dus denk ik iet (nog) niet gedaan .
wie weet wat ik hieraan kan doen ?

groet willem

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heel leuk zo'n schermfoto maar je kunt beter laten zien waar hij stopt in de code.
Zo kan men je nog niet helpen.

Dit volstaat om je zoekaktie te kopieëren naar je resultaatblad
Code:
With Sheets("kengetal_01").Columns(2).Find("?" & Txtzkplaats & "?", , xlValues, xlPart)
        .Copy [kengetal_03!B14]
        .Offset(, -1).Copy [kengetal_03!B9]
        .Offset(, 1).Copy [kengetal_03!B19]
    End With

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan