Pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eveliena

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Hallo, ik heb een pc die spontaan uitvalt. Geen virus aangetroffen en als ik de pc in de veilige modus opstart valt hij niet uit. Wie kan mij helpen?????? Alvast bedankt.

Apparaatbeheer geeft uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin?

Als apparaatbeheer niets fouts aangeeft zou het ook kunnen zijn dat je voeding het niet aankan. Denk eraan dat in 'normale' modus er hogere grafische resoluties worden gebruikt (+ extra systeemsoftware) die het energieverbruik verhogen. In Veilige modus wordt een uiterst lage resolutie gebruikt en een hoop systeemsoftware wordt dan niet gestart, dus is het energieverbruik lager.

Tijs.

Sinds wanneer heb je het?

Is het een nieuwe computer? Heb je iets proberen te updaten? Valt ie constant uit, of alleen af en toe?
In het geval van 'Nee - nee en af en toe' : Kijk eens of er veel stof in de computer zit. Dan zou het een temperatuursprobleem kunnen zijn.

- Start op in veilige modus

- druk de toetscombinatie: ''windows-toets'' + ''R'' in.

- type in het venster dat opent: ''msconfig''

- ga naar het tablad ''Opstarten''

- kijk of daar rare/onbekende software tussen staat en vink deze uit.

Dan is dit in ieder geval uitgesloten.

Gulf

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer heb je het?

Is het een nieuwe computer? Heb je iets proberen te updaten? Valt ie constant uit, of alleen af en toe?
In het geval van 'Nee - nee en af en toe' : Kijk eens of er veel stof in de computer zit. Dan zou het een temperatuursprobleem kunnen zijn.

De computer is een half jaar oud, Hij valt in het begin na ongeveer 3 kwartier uit, daarna steeds sneller. we hebben hem verplaatst ivm. temperatuur en dat leek te helpen, nu nog maar even kijken of er veel stof in zit. Bedankt.

- Start op in veilige modus

- druk de toetscombinatie: ''windows-toets'' + ''R'' in.

- type in het venster dat opent: ''msconfig''

- ga naar het tablad ''Opstarten''

- kijk of daar rare/onbekende software tussen staat en vink deze uit.

Dan is dit in ieder geval uitgesloten.

Gulf

Bedankt voor je reactie, helaas is dit niet het probleem.

Om het e.e.a. uit te sluiten zou het best wel handig zijn als je ook even mijn vraag beantwoordt.....................

Niet gezien, sorry. In dat geval ga ik mee met marmannetje v.w.b. de meest voor de hand liggende oorzaak. (warmte)
Al is een half jaar wel érg snel, dan moet TS roken, een harde vloer hebben, honden, katten en parkieten houden én daarnaast nooit stofzuigen.

Laatst bewerkt:
kijk eens bij logboeken of daar ook fouten tussen staan, kun je vinden bij start, configuratiescherm, systeembeheerder, logboeken. dan moet je even kijken bij systeem en applicaties of daar ook rode kruisjes staan, zo ja welke?

Delta Hawk

Niet gezien, sorry. In dat geval ga ik mee met marmannetje v.w.b. de meest voor de hand liggende oorzaak. (warmte)
Al is een half jaar wel érg snel, dan moet TS roken, een harde vloer hebben, honden, katten en parkieten houden én daarnaast nooit stofzuigen.

Hoi gast0225 en Marsmannetje, ik dacht zelf ook aan een temperatuurprobleem, de pc stond iets te dicht tegen wand met de kant waar juist de luchtgaten zitten, lekker slim..... stof viel mee, geen huisdieren (of vallen de kinderen daar ook onder???) , geen rokers in die ruimte enz..... Maar ik zag net nog iets wat ik na ga kijken als ik weer thuis ben. Als ik daar ook niet verder mee komt maar even terug naar de winkel lijkt mij, garantietermijn is nog niet verlopen. In elk geval heel erg bedankt.

kijk eens bij logboeken of daar ook fouten tussen staan, kun je vinden bij start, configuratiescherm, systeembeheerder, logboeken. dan moet je even kijken bij systeem en applicaties of daar ook rode kruisjes staan, zo ja welke?

Delta Hawk
Dank je wel, ga ik zo snel mogelijk doen en houd je op de hoogte.

In het bios de temperaturen checken kan ook en levert veelal een nét even betrouwbaarder resultaat op dan met software van derden.

In het bios de temperaturen checken kan ook en levert veelal een nét even betrouwbaarder resultaat op dan met software van derden.

Oke, ga ik de stoute schoenen aan trekken straks, ik houd er niet zo van om in de bios te gaan. maar kan het ook zijn dat een online spel het probleem veroorzaakt? Gisteren avond hebben ze de hele avond de computer online gebruikt zonder problemen, maar ook dat spel niet gedaan. Als dat te veel energie en geheugen vreet........ maar aan de andere kant, deze computer was het neusje van de zalm toen we hem kochten.

Groetjes,

Evelien

Je kan zonder enig risico het bios bekijken, zolang je maar niets verandert. Als je het bios verlaat doe dit dan met de Esc toets. Elke wijziging die je onbedoeld hebt aangebracht wordt dan niet bewaard. Verlaat je met de F10 toets het bios dan worden eventuele wijzigingen wél bewaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan