Zeer vreemd Boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Goedemorgen,

Zit met een probleem, ik heb hier een 1,5 Ghz Intel machine staan die erg lanzaam opstart, om precies te zijn de machine start langzamer op dan mijn 700 Mhz Pentium III machine. Het vreemde is, dat ik wanneer de machine opstart ik een 'Bootfailure' krijg en de machine stil staat en niet verder doorstart. Dit is niet het gevolg van een Virus of wat voor rommel ook, want heb dit altijd gehad bij het installeren van besturingssystemen in totaal 3 stuks, WindowsXP Home, Windows XP Pro en Ubuntu. Ik moest elke keer CTRL-DEL geven na de melding van Bootfailure en dan startte de machine gewoon door en werkte perfect. Ook na schijfcontrole, Viruscontrole en het draaien van Malware bytes en Hijackthis bleek de machine geen narigheid te bevatten (zelfs na processcontrole en elke proces te hebben uitgeplozen bleek alles van Microsoft of java te zijn) De Bios heb ik vele malen na gekeken en daar staat alles zoals het moet staan, maar de machine blijft supertraag opstarten zo'n 4 minuten en 32 seconden voordat Windows in beeld komt, na uiteraard de eerste keer bij de Bootfaillure CTRL-DEL te geven op zowel Ubuntu, XP Pro en XP Home. Dit is in het totaal al 7 maanden het geval sinds dat ik de machine heb gekregen van een neef (die er ook al last van had met zijn XPHome).

Wie kan mij verder helpen, want dat zeer trage opstarten heeft volgens mij daar alles mee te maken.

P.S Bij elke installatie van de 3 OS'sen in het verleden zijn de schijven opnieuw gepartitioneerd en geformateerd, na brandschone installatie van het OS begon het Bootfaillure verhaal onmiddellijk na de eerste reset (hard of zacht)) maakt niet uit, na CTRL-DEL startte de machine iedere keer gewoon door en kwam de melding niet meer in zicht, ook niet als er een programma werd geinstalleerd (zoals virusscanners, Microsoft Update) die soms wel 2 tot 3 keer opnieuw gestart moeten worden.

GrTz

laat je harddisk eens testen met een tooltje dat je bij de fabrikant van je harddisk gratis kan downloaden

laat je harddisk eens testen met een tooltje dat je bij de fabrikant van je harddisk gratis kan downloaden
Zelfs dat is al een paar keer gedaan en het was prima in orde, dan wordt de spoeling dun en heb ik deze vraag hier gedumpt :D

Wat voor voeding zit er in die pc?

De voeding die er altijd al in zat bij aankoop, verder zit er gewoon een 14Gb harde schijf in, cd/dvd brander en een 2e fysieke harde schijf van wel 6 Gb :) Als videokaart zit er een GeForce 200/400 Mx in met 64 Mb (Ook standaard) de voeding die erin zit is 350 Watt, volgens Everest Pro zijn alle spanningen perfect stabiel en ruim binnen de tolerantienormen, net zoals alles goed is, nergens afwijkingen of suggesties om te updaten, hoogstens enkele nieuwe drivers (maar die zijn ook origineel en ik heb nooit drivers van buitenaf hoeven te gebruiken omdat de WindowsXp Pro en Home alles ondersteunde. Het is eigenlijk een standaard machine die ooit gekocht is en nog zo draait als uit de winkel, verder wordt de machine elke 3 maanden schoongemaakt en is meer stofvrij dan de slaapkamers in huis :D Ik heb wel eens temperaturen gemeten maar onder volle stress kwamen die niet boven de 38 graden uit, de hd's zelfs 32 graden.

Wat ik niet goed kan plaatsen is dat je bij álle installaties van je OS'sen een "bootfailure" kreeg.
Volgens mij,als ik zo naar je vraag/info kijk,zijn alle schijven die je gebruikt behoorlijk gedateerd.

Wat ik niet goed kan plaatsen is dat je bij álle installaties van je OS'sen een "bootfailure" kreeg.
Volgens mij,als ik zo naar je vraag/info kijk,zijn alle schijven die je gebruikt behoorlijk gedateerd.

Tsja, mijn oma is ook behoorlijk gedateerd maar doet het ook nog :D Maar even zonder dollen, deze schijven zijn 10 jaar oud en deze computer heeft 8 jaar ergens op zolder gestaan omdat de mensen waren geemigreerd, pas een maand of 8 geleden is hij omlaag gekomen en opgestart voor het eerst met een nieuw OS. De schijven zijn met een hardware fabrikant tooltje gecheckt (verleden maand) en de schijven mankeerde helemaal niets, geen bad sectors of andere ongerechtigheden bij wijze van spreken. Het is qua leeftijd een oud beestje maar ik doe het als persoon die vele tientallen jaren ouder is dan die computer 90% beroerder :D

Maar het is irritant steeds dezelfde melding na het opstarten, maar met een CTRL-DEL start hij dan weer opnieuw op en dendert dan gewoon door zonder meldingen en dat doet hij al sinds 6 maanden, dus de schade zal wel meevallen, maar ergens hikt er iets. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan