Hulp bij het aansluiten van laptop aan de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjkruijs

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Hoi allen,

ik heb een laptop van sony ongeveer 2 jaar oud en een lcd tv van jvc ongeveer 3 jaar oud.
Nu wil ik mijn laptop aansluiten op mijn tv en heb ik op mijn laptop alleen avg aansluiting, op mijn tv heb ik die ook nu heb ik hem daarop aangesloten en heb ik ook beeld maar het beeld is super slecht heel donker en wazig wie weet wat het is en wat ik eraan kan doen.

Ik zit namenlijk een paar weekjes thuis met een gebroken arm en wil een paar filmpjes kijken via mijn laptop op de tv.

Alvast bedankt

- Heb je de goede resolutie ingesteld?

- Zit de stekker er goed in?
- Hoe lang is de kabel ( Hoe langer hoe lager het kwaliteit)
- Kleurinstellingen even aanpassen

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie....

Ik weet niet hoe ik de resolutie moet instellen
Stekker zit er goed in
Kabel is 1,5 meter
En hoe stel ik de kleuren dan in.

Heb echt geen verstand van computers hahahahahah

Ik heb even je onderwerp aangepast naar iets wat wat zegt over je probleem ;)

Wat als je de TV aansluit, en dan de TV als hoofdscherm gebruikt. (Dus je laptopscherm uitschakelen).

Probeer het eens op een resolutie van 1024x768. Jou laptop heeft een max van 1280x800.

Als ik het beeld alleen op mijn tv zet blijft hetzelfde maar nu ik de resolutie heb aangepast is het fantastisch.

Ik heb alleen geen geluid merk ik nu.......

Nee klopt. Daar moet je een aparte 3.5" jacket- kabeltje voor hebben.

Dat het nu wel werkt komt omdat de laptop geen resolutie ondersteunt die hoger is dan 1280x800. Dus als jij de TV aansluit, en beide schermen wilt gebruiken, dan heeft het een vele hogere resolutie wat dus de chip niet ondersteunt.

Hoe ziet zo een kabeltje eruit dan?
En wat kost die ongeveer?

En ik snap helemaal wat je bedoelt.

Zo'n kabel bedoel ik:

minijack_cable.jpg

Heb geen idee hoeveel het kost. Moet je even bij de lokale computerwinkel kijken. Weet vrij zeker dat ze daar zo'n kabeltje hebben.

Zo'n kabel bedoel ik:

minijack_cable.jpg

Heb geen idee hoeveel het kost. Moet je even bij de lokale computerwinkel kijken. Weet vrij zeker dat ze daar zo'n kabeltje hebben.

Kan je bij elke electronicazaak kopen, een prijsje van ongeveer 5 euro moet wel op rekenen.

Hey,

Heel erg bedankt Johan, ik had de pest er al over in dat het mij weer niet zou lukken.
Ik ga van de week even kijken voor zo een kabeltje.

Nogmaals bedankt voor je snelle en goede hulp.

Grt,

Geen probleem.

Vergeet je Jackall niet met z'n 5 euro electronicazaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan