Game-PC rond €850

Status
Niet open voor verdere reacties.
En al die problemen zijn ook weer opgelost dus is het volledig onterecht dat jij in deze tijd tegen iemand zegt dat vista slecht is. Je zegt ook dat vista door iedereen afgekraakt is en even later zeg je dat er ook mensen tevreden over zijn. Hier spreek je jezelf tegen.

Jij koos een ander moederbord vanwege CrossFireX . Daaruit kun je de conclusie trekken dat de Gigabyte dit niet ondersteund ( onvolledige informatie )

En ik zeg niet dat IK als een 10 jarige lees , maar dat JIJ als een 10 jarige schrijft.

Leer alsjeblieft lezen en schrijven want zo gaat het natuurlijk niet.

Conclusie : Jij geeft onvolledige infromatie , bent onduidelijk en kan slecht lezen.

Zoals ik al eerder zei , installeer een spellingscontrole en lees je reactie eens goed door. Overal missen woorden. Zoals al eerder gezegd is , het is allemaal half-half.

p.s. Vista is wel door iedereen afgekraakt en daarom heeft windows snel iets nieuws gemaakt wat veel beter is.
Windows is niet de fabrikant maar een merknaam. Iemand die verstand heeft van PC's zou wel weten dat Microsoft de fabrikant is en Windows de merknaam en Vista de versie.

Maken die 2 videokaarten veel verschil (HD 5770 en de HD 5850)?
En dat CrossFireX is toch helemaal niet nodig, want ik kan de videokaart dan toch ook gewoon vervangen door een betere?

Kan ik niet beter die ASRock nemen? Is 1 euro duurder, maar beter toch?

Laatst bewerkt:
Ze maken absoluut verschil.
Ik zelf zou ook eerder een hele nieuwe videokaart kopen in plaats van er een bij te plaatsen.
De ASrock is niet beter. Ik zou zelf voor systeem 1 kiezen , deze bevat een betere videokaart en een beter moederbord ( muv CrossFire , maar dat gebruik je dan toch niet )

Systeem 1 is een stukje duurder maar ook wel een stuk beter op de toekomst voorbereid. Met de HD5850 kun je de komende tijd absoluut de nieuwste games op hoge instellingen spelen. Ook bevat systeem 1 de mogelijkheid om USB 3.0 apparaten aan te sluiten. Dat is veel sneller.

Systeem 1 is naar mijn mening dus beter op de toekomst voorbereid.

Het verschil in prestaties tussen de HD 5850 en 5870 is iets meer dan 15%.

Maar het gaat om de 5770 en 5850.
De 5870 is nu nog niet te doen voor zo'n budget.

Maar ik ga mee met Mr. Skyline in zijn advies. Naast het feit dat SLI (nVidia) beter ontwikkeld is dan Crossfire en de beperkte prestatiewinst (gezien de kosten die je er voor maakt), ben ik zelf ook een type dat liever vervangt dan bijplaatst.

Alleen die opmerking van USB3.0 behoeft nog wat uitleg. Er zijn namelijk nog geen apparaten voor, wel kabels en aansluitingen... Lekker zinnig om op de markt te brengen, maar iemand moet de eerste stap nemen.
Een USB2.0 apparaat gaat echt niet sneller werken als je hem in een USB3.0 poort prikt, daar moet ook echt het apparaat op voorbereid zijn.

Laatst bewerkt:
Maken die 2 videokaarten veel verschil (HD 5770 en de HD 5850)?
En dat CrossFireX is toch helemaal niet nodig, want ik kan de videokaart dan toch ook gewoon vervangen door een betere?

Kan ik niet beter die ASRock nemen? Is 1 euro duurder, maar beter toch?

Hallo,

In de 2 videokaarten zit veel verschil, maar ik ben bang dat de levertijd van de 5850 nog steeds lang is. :confused:

Op de webshops waar ik op heb gekeken (Azerty, Alternate, 4launch, Salland) is het allemaal 10 dagen en soms zelfs meer.

Over wat moederbord beter is kan ik helaas niet zeggen. Het ligt er aan of je zeker weet of je er later een bij wil plaatsen, maar dan nog is het moederbord die Meer40 heeft uitgekozen wel wat duurder. Dus aan jou de keus.

P.S. Meer40, het probleem is dat jij ook slechte opmerkingen maakt over het systeem van iemand anders. Wanneer ze dat bij jou doen zeg je altijd dat die van jou beter is.

In een vorig draadje toen de winkel een amd systeem had samengesteld voor ongeveer €1000,- euro had je er gelijk zoveel commentaar op dat je zei dat het echt helemaal niets was vergeleken met het Intel systeem wat jij had samengesteld. Ik geef toe dat het systeem waar jij mee kwam beter was dan het amd systeem, maar ook weer niet zoveel als hoe jij dat omschreef.
Dat systeem waar zij mee op de proppen kwamen
of zoiets.

Je bent niet de enige hier die computers samensteld, dus hou alsjeblieft rekening met anderen. :rolleyes:

Jesper.

EDIT: Sorry, ik maakte dezelfde fout als Tythor. :P
EDIT 2: Er zit wel degelijk verschil in, maar aangezien de levertijd dus lang is voor de 5850, kun je het best voor de 5870 gaan en als die niet in je budget past de 5770. Als je wel genoeg hebt voor de 5850 en het niet erg vind lang te wachten kun je daar voor gaan. Als het goed is heb ik het nu goed gezegd. :P

Laatst bewerkt:
Hallo,

In de 2 videokaarten zit wel wat verschil, maar ik ben bang dat de levertijd van de 5850 nog steeds lang is. :confused:

Op de webshops waar ik op heb gekeken (Azerty, Alternate, 4launch, Salland) is het allemaal 10 dagen en soms zelfs meer. Het verschil is niet zo héél groot, dus ik zou voor de 5770 gaan.

Fout. De levertijd is lang, maar de 5850 doet het een stuk beter dan de 5770.
Zie http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGpuZGSa/ATI_Radeon_HD_5770__5750_test/7

Levertijd van HD5850 is al verbeterd hoor!
Kijk bij Alternate , gewoon op voorraad.
Bij azerty verbetert de situatie en ze verwachten daar een lading op 10 december.
Een woordvoerder van AMD heeft gezegd dat de leverbaarheid zou verbeteren in de eerste week van december ( bron : Guru3D )

@jesper : Ik heb in dit topic ook al weer meerdere keren gezien dat meer40 maar gewoon wat uitkraamt , onvolledige antwoorden geeft en ook dingen verdraait.
Dat zulke mensen überhaupt op helpmij zitten...
Op de webshops waar ik op heb gekeken (Azerty, Alternate, 4launch, Salland) is het allemaal 10 dagen en soms zelfs meer.

Dan heb je niet goed gekeken bij Alternate :P
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=jcxsv4&

@ronald89 : Aangezien Stephan W een aantal jaar wil gaan doen met de PC lijkt het mij verstandiger om nu al USB3.0 te nemen , dan ben je daar alvast op voorbereid.

Laatst bewerkt:
Levertijd van HD5850 is al verbeterd hoor!
Kijk bij Alternate , gewoon op voorraad.
Bij azerty verbetert de situatie en ze verwachten daar een lading op 10 december.
Een woordvoerder van AMD heeft gezegd dat de leverbaarheid zou verbeteren in de eerste week van december ( bron : Guru3D )

@jesper : Ik heb in dit topic ook al weer meerdere keren gezien dat meer40 maar gewoon wat uitkraamt , onvolledige antwoorden geeft en ook dingen verdraait.
Dat zulke mensen überhaupt op helpmij zitten...

Dan heb je niet goed gekeken bij Alternate :P
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=jcxsv4&

@ronald89 : Aangezien Stephan W een aantal jaar wil gaan doen met de PC lijkt het mij verstandiger om nu al USB3.0 te nemen , dan ben je daar alvast op voorbereid.

Mooi! Dan zou ik zeker voor de 5850 gaan ;) Niet te duur en toch heel wat beter dan de 5770. Ik zie ook dat degene die nog op voorraad is bij alternate van Sapphire is, niets mis mee.

EDIT: Je zou deze dus appart op alternate kunnen bestellen en de rest van de computer op azerty, omdat die zaak toch wat goedkoper is. Dit kan dus niet als je asseblage wilt en via azerty besteld, maar dan zou je voor de 5770 moeten kiezen of wachten op de nieuwe lading 5850's zoals Skyline zegt. Het assebleren van een computer is niet overdreven moeilijk en zou wel moeten lukken met een boekje erbij. Zie ook de handige tips van Marsmannetje: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=421512. Zie derde post voor een filmpje (Ook al vond ik dat hij in het filmpje een beetje veel koelpasta erop deed en drukt hij de cpu aan nadat hij al erin ligt en met het klemmetje vastzit).

Laatst bewerkt:
Het assembleren van een computer is inderdaad veel makkelijker dan het lijkt.
Als je maar gewoon rustig aan doet en het topic van marsmannetje ( link hierboven ) goed doorleest.

Ik was zelf een paar dagen geleden bijna vergeten die afstandhouders in de kast te zetten :o

Wat je ook kan doen : Videokaart bij Alternate.nl bestellen , bij azerty de rest bestellen en laten assembleren en gewoon zelf de videokaart erin zetten ( heel erg simpel )

Het assembleren van een computer is inderdaad veel makkelijker dan het lijkt.
Als je maar gewoon rustig aan doet en het topic van marsmannetje ( link hierboven ) goed doorleest.

Ik was zelf een paar dagen geleden bijna vergeten die afstandhouders in de kast te zetten :o

Wat je ook kan doen : Videokaart bij Alternate.nl bestellen , bij azerty de rest bestellen en laten assembleren en gewoon zelf de videokaart erin zetten ( heel erg simpel )

Goed idee. :D

Ik denk dat ik zelf ook maar de videokaart bij Alternate ga bestellen.
Eerst kreeg ik een mailtje dat Azerty de kaart 10 december verwacht.
Ik gister gemaild of het nog klopte , en nu kunnen ze weer niks zeggen.
Als ik de kaart 10 december nog niet heb dan ga ik gewoon bij Alternate bestellen.

Bij mij heeft het geen haast.

Maar ik snap er nu ff de balle van.. welk systeem is het beste, welke videokaart etc.??

Dit systeem : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...226356]=1&product[236294]=1&product[218606]=1

Hij is wat over je budget ( incl. monitor ) maar dan heb je wel videokaart die op de 4e plek staat in de lijst van videokaarten op dit moment.

Ik geloof dat de top 5 videokaarten ongeveer dit is :
HD5970
GTX295
HD5870
HD5850
GTX280

Heren,

Probeer in de toekomst iets minder fel op elkaar te reageren, dat is beter voor de sfeer op het forum. Probeer verder gewoon op- en aanmerkingen op andermans systemen te onderbouwen zodat er daarna gediscussieerd kan worden over de inhoud en niet over de manier waarop iemand iets zegt en over het in mijn ogen zinloos elkaar afmaken met zinnen als "mijn systeem is beter" of "praat onzin".

Over de PC, dat CrossFireX ga je de komende 3 jaar toch niet gebruiken, dus daar zou ik momenteel geen rekening mee houden. Ook vind ik het advies over de videokaart nog niet helemaal sluitend, we komen namelijk nu uit op een videokaart van ongeveer 225 euro, terwijl er een budget PC gevraagd wordt. Dit kan ik niet helemaal rijmen (al moet ik wel zeggen dat ik er vele malen minder verstand van heb), maar ik kijk er gewoon van een afstand tegenaan en kan het helemaal mis hebben.
Wel kan ik zeggen over het beeldschermadvies dat ik het er niet mee eens ben. Mijns inziens is het zeker waard om te kiezen voor een iets duurder beeldscherm incl. DVI/HDMI aansluiting, vooral omdat hij aangeeft het ook te gebruiken voor films kijken.

Maar goed, dat is een afweging die voornamelijk in het budget zal moeten plaatsvinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan