Zal ik overklokken? + tools?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De koelpasta zit er al vanaf het begin tussen. Gebruikelijk is om deze te vernieuwen, als je het koelblok eraf gehad hebt.

Oke, ik draai nu een CPU heat test; deze staat op 60*C extra ventilator aangesloten (maakt hoop herrie); Systeem kast temperatuur is 29*C; hoeveel verschil kan het koelpasta maken?

Hangt van de gebruikte koelpasta af. Bij mijn vorige systeem scheeelde het 5 graden, ten opzichte van de standaard geleverde pasta, die ik vervangen had voor Arctic Silver 5.

Koelpasta moet er ook niet teveel tussen zitten, dan werktt het juist anders om en isoleert het.

5*C is altijd beter dan niets, ik neem aan, hoe kouder je systeem hoe langer deze mee gaat?

Hangt van de gebruikte koelpasta af. Bij mijn vorige systeem scheeelde het 5 graden, ten opzichte van de standaard geleverde pasta, die ik vervangen had voor Arctic Silver 5.

Koelpasta moet er ook niet teveel tussen zitten, dan werktt het juist anders om en isoleert het.

Wanneer er na het verwijderen van het koelblok geen koelpasta meer tussen gedaan is, kan het verwijderen van de oude resten en aanbrengen van nieuwe nog wel meer schelen.
Kans is groot bij een wat oudere pc dat er nu niets of bijna niets meer op zit

Ben ik volledig met je een Mrmusic, echter begreep ik dat de persoon er niet aan is geweest, dus de oude pasta is helaas nog aanwezig.

Mijn pc is niet oud, maar voor €5 kan ik dus gemakkelijk mijn temperatuur 5*C omlaag halen om mijn orginele doel te bereiken: overklokken naar 3GHz :P

EDIT: Nee ik heb er niet aangezeten, en de oude pasta is er dus nog

5 graden is niet van te voren aan te geven. Ik gaf de ervaring die ik hebt gehad in vergelijking met de standaard geleverde koelpasta aan.

Laatst bewerkt:
Snap ik, maar ik denk dat bij mij wel meer zal zijn...

EDIT: deze reactie was nog op crash; Ik zal even op die site kijken, bedankt alvast

Als jij het zelf niet hebt aangebracht zit er voldoende op. Tegenwoordig zit er een soort "sticker" met de juiste hoeveelheid. Echter omdat je de koeler van de CPU hebt gehaald, is het altijd aan te raden dit te vervangen.

Ik ga morgen langs bij een pc shop (denk ik); ik zal dan een extra ventilator kopen(een stille) en die koelpasta(een goedkope/goede)

EDIT: momenteel max 57*C tijdens stressen; me hele systeem heeft 34*C zonder die herrie makende ventilator, met die ventilator toch 5*C lager... daarom: een nieuwe goede ventilator. (die herriemakende ventilator is uit een OUDE pc.

Laatst bewerkt:
Goed schoonmaken en uiteraard zeer voorzichtig. Daarna een druppel nieuwe pasta opdoen, ter grote van een rijst korrel. deze in het midden van de CPU plaatsen. Het koelblok erop en die verspreid de pasta voldoende.

Ik doe dat zelf eerst met een droog zacht doekje. Daarna even met een heel klein beetje apothekers alcohol (70%) en een zacht doekje), deze laat geen sporen na. Even laten drogen, nieuwe pasta erop.

Oke, wat kost dat spul (dat je bij de apotheek kan kopen)?
Hoeft maar een ruig gokje te zijn hoor...

Kun je bij de drogist halen, maar het wordt ook zo wel genoemd. (isopropyl)
4005512.jpg

Kost dacht ik een paar euro.

Oke, ik vroeg net aan me moeder(ik ben pas 14 hoor) die zei ook iets van een paar euro maar wist niet zeker. Ik zal morgen wat spullen kopen om de temperatuur vijn mijn pc op zo min mogelijk te krijgen...

Owja, welke temperatuur raad je aan om te stoppen met overclocken (stel ik ga overclocken, de temperatuur stijgt dan natuurlijk, wat kan deze maximaal zijn zonder schadelijk te zijn voor de processor/moederboord? Zelf heb ik al 75*C gehaald toen er stof tussen zat, maar dat is vast niet erg goed...)

Continu op een hoge temperatuur zoals wat je aangeeft is niet goed. Met gamen (lees hard werken) mag de temperatuur best naar de 60 graden oplopen.

Laatst bewerkt:
660!?!? bedoel je niet 66? :P oke, ik heb nu op hoge prestaties 60 dus als ik morgen de koeling verbeter kan ik makkelijk een beetje overclocken; Bedankt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan