cc cleaner : geavanceerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankt

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
mijn pc is een 4jaar oud en wordt een beetje heel traag (af en toe) nu dancht ik om dit te kunnen op lossen met cc cleaner (geavanceerd).

Onderaan kun je aanvinken om de vrije ruimte te wissen. Ik heb dat eens in gang gestoken en na 3uur was hij nog steeds bezig. Ik vertrouwde het zaakje niet meer en heb dan maar afgebroken

Is het normaal dat dit zo lang duurt ?
Is het nuttig dat ik dit zou doen ?

Is er iets anders dat ik kan doen ?

Een schone install doet wonderen.

Mag ook wel na 4 jaar.

Dat wat jij met CCleaner gedaan hebt kan inderdaad heel lang duren,
Zodra jij een bestand van je harde schijf verwijderd blijft die in feite gewoon staan, dus er staan allemaal nog binaire getallen op je HDD. maar je ziet het bestand niet meer,
CCleaner maakt dan van al die binaire getallen alleen maar nulletjes, zodat je ook met recoverytools niks weer kan vinden.
Met dit vrije ruimte wissen schiet je ook niks op op gebied van performance van je pc. inderdaad is een herinstallatie een goede oplossing.

bedankt,

dus cccleaner zal mijn pc niet vlugger laten werken ?

Verleden jaar heb ik een 100euro betaald om pc eens te laten herzetten.
Kan ik dit zelf en hoe doe ik dat dan ?

Vindt ik ergens een verstaanbare handleiding ?

tnkx

Er zijn twee aktiviteiten die ik wekelijks uitvoer en dat is defragmenteren en mijn registers schoonmaken met Register Mechanics, een super tool. Met Register Mechanics schoon je je registers op en is herinstallatie niet direct nodig.

Jaap

@jaap : dus zou je mij aanraden om cc cleaner eraf te gooien en Register Mechanics te instaleren ?

@jaap : dus zou je mij aanraden om cc cleaner eraf te gooien en Register Mechanics te instaleren ?

Ik heb CCleaner wel op mijn systeem staan en een enkele keer gedraaid maar was er niet tevreden over omdat ik meestal daarna systeem herstel moest uitvoeren.

Ik heb Windows XP en daar heeft Register Mechanics mij nog nooit in de kou laten staan. De eerste keer dat je RM gebruikt ontdekt het honderden fouten in de registers in vrijwel alle delen van het systeem.
Dat wil zeggen dat het register verwijst naar plaatsen waar onjuiste informatie staat. Daarom wordt het systeem zo traag. Je hoeft niet alle fouten in een keer te laten corrigeren, je kunt dat per type doen. Je kunt aangeven dat je een backup wilt maken en dat doe ik altijd. Je kunt dan met systeemherstel even terug gaan en een ander type fout corrigeren net zolang tot je alle fouten hebt gehad.

Mijn Windows XP heb ik in 5 jaar nooit opnieuw behoeven te installeren en het loopt nog als een trein.

Veel succes,

Jaap

ik heb een test scan laten lopen en op het eerste zicht heb ik hier een heel mooi resultaat mee.

Jaap, werkt u met de betalende versie ? op de gratis test ?
Best de betalende nemen zeker ? en kan ik deze dan op mijn 2 pc instaleren ? (met 1keer te betalen)
1pc heeft windows xp en de andere vista

Vreselijk bedankt voor de tips

ik heb een test scan laten lopen en op het eerste zicht heb ik hier een heel mooi resultaat mee.

Jaap, werkt u met de betalende versie ? op de gratis test ?
Best de betalende nemen zeker ? en kan ik deze dan op mijn 2 pc instaleren ? (met 1keer te betalen)
1pc heeft windows xp en de andere vista

Vreselijk bedankt voor de tips

Ik heb een betaalde versie anders is de functie te beperkt. Daar krijg je een code bij en hoe je die gebruikt is aan de eigenaar van die code.
Je betaalt ook voor een update service, maar dat houdt niet veel in. Na het eerste jaar heb ik die update service niet meer betaald. Ga je van Windows XP naar Windows Vista dan is het raadzaam een nieuwe versie aan te schaffen. Maar je kunt het natuurlijk even uit proberen.

Jaap

jaap : ik heb uw programma geinstalleerd (betaalde versie).
Als ik programma wil opstarten lukt dit enkel via de homepage van registre mechanic en dan terug downloaden. Dit lijkt mij niet logisch. Wat heb ik verkeerd gedaan ?

jaap : ik heb uw programma geinstalleerd (betaalde versie).
Als ik programma wil opstarten lukt dit enkel via de homepage van registre mechanic en dan terug downloaden. Dit lijkt mij niet logisch. Wat heb ik verkeerd gedaan ?

Dit is nieuw voor mij. Ik heb het programma eerst gedownload en toen geïnstalleerd. Daarna de code toegevoegd.

Ik ga dit uitzoeken. Lukt me alleen niet vanavond.

Jaap

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de 2008 versie nog even uitgeprobeerd maar die installeert gewoon. Er wordt wel contact gemaakt na het intoetsen van de code om de geïnstalleerde software eventueel bij te werken. Dat is het afgelopen jaar dus nooit gebeurd. Vandaar het niet vernieuwen van het onderhoudscontract.

Jaap

Laatst bewerkt:
bedankt, maar het probleem heeft zich vanzelf opgelost.
ttz ik heb alles geherinstaleerd en sindsdien scant het programma iedere keer dat ik opstart..

Welke acties raadt u aan om regelmatig te doen ?:thumb:

Settings

General
Create restore point before repair
Remove all problems automatically
Log scanning
Disable automatic startup (Ik start dus met de hand op elke vrijdagavond)

Custom scan
All sections

Additional scanning paths
All exept C:\

Register Monitor

Off

Zoals al eerder aangegeven laat ik Reg. Mech. elke vrijdag lopen als er geen andere zware taken bezig zijn.
Defragmenteren doe ik in principe ook wekelijks ook als het systeem zegt dat het niet nodig is. Wil het nog al eens overslaan als er in een week weinig met het systeem gewerkt is.

Succes,
Jaap

ccleaner is een prima programma om de boel op te schonen en het register schoon te houden. Geen enkele reden om het weg te doen. Het opschonen van de temporary internet files, vaak een paar gig, zeker na 4 jaar, maakt de boel vaak wel degelijk weer wat vlotter

Ron

ccleaner is een prima programma om de boel op te schonen en het register schoon te houden. Geen enkele reden om het weg te doen. Het opschonen van de temporary internet files, vaak een paar gig, zeker na 4 jaar, maakt de boel vaak wel degelijk weer wat vlotter

Ron

Ik ontraad met klem het gebruik van Ccleaner naast Reg. Mech. Het heeft mij heel wat problemen bezorgd. Vandaar dat ik het niet meer gebruik.

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan