• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken en data kleuren mbv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobYol

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Beste Forum leden,

Ben druk bezig met een planningsrooster. Daarbij heb ik twee vragen:

D.m.v. vert.zoeken zoek ik in de kolom FE naar data die geplaatst moeten worden in de roosters (zie bovenin sheet 1 en 2). Nou plaatst hij het eerst gevonden gegeven en niet een tweede hoe krijg ik dat voor elkaar.

Daarnaast wil ik de gegevens van kolom EB (vakanties) gebruiken om de data in de roosters van de desbetreffende werknemer rood te kleuren. Dit wil ik in VBA hebben en niet in formule.

Wie kan en wil mij helpen alvast bedankt :thumb::thumb::thumb:

Gr RobYo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vba

waarom moet dit in VBA?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Ik heb daar wel een oplossing voor, maar niet 1,2,3 voor jouw layout (je hebt meerdere werkbladen en veel samengevoegde cellen).
Zie de oplossing in de groene cellen in tabblad 1 en gedefiniëerde namen (formule1, formule2 en formule3).
Misschien kun je het met wat aanpassingen aan de praat krijgen.

Bijlagen

Dank je Harry

Ik heb daar wel een oplossing voor, maar niet 1,2,3 voor jouw layout (je hebt meerdere werkbladen en veel samengevoegde cellen).
Zie de oplossing in de groene cellen in tabblad 1 en gedefiniëerde namen (formule1, formule2 en formule3).

We gaan even puzzelen mbt dit probleem. :thumb::thumb:

Beste HSV heb geprobeerd je formule te gebruiken maar krijg telkens getal fout of waarde fout wat doe ik fout?

Bijlagen

Zie #4 van je vraag.

Zie de oplossing in de groene cellen in tabblad 1 en
gedefiniëerde namen
(formule1, formule2 en formule3).

Beste HSV

Beste HSV,

Ga het wederom proberen, maar even om de formule te begrijpen. Je hebt drie gedefineerde namen nl formule 1, 2 en 3. Houdt dit in dat hij maximaal drie gegevens uit de opsomming van data haalt?

Gr RobYol :thumb:

Beste HSV,

Ga het wederom proberen, maar even om de formule te begrijpen. Je hebt drie gedefineerde namen nl formule 1, 2 en 3. Houdt dit in dat hij maximaal drie gegevens uit de opsomming van data haalt?

Gr RobYol :thumb:

Yep!

Vast wel in VBA, maar dat laat ik graag aan anderen over.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan