Game pc Budget +/- 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik had het idd. niet over je topic van vorige maand, ik had het wél over een topic waarin je de allerduurste kaart ambieerde die er maar op de markt te verkrijgen was, daar waar jij in het topic waarin we nú zitten dit glashard ontkent.

Maarre, topicstarter heeft de pc inmiddels gekocht. Alles wat wij er nu nog over schrijven is minder zinvol.
Je kunt wel zeggen dat ik iets glashard ontken, maar je weet zelf ook dat ik niet wist dat je het over de thread had van meer dan een jaar geleden. Ik zei net dat ik een week geleden een soortgelijke thread heb geopend, dus ik dacht dat jij het daar over had. Ik bedacht me toen natuurlijk niet dat ik vorig jaar ook zo'n thread had.

@aroylo, mogelijk amuseer je je kostelijk over onze discussie? Wees happy met je pc en koop desgewenst over een jaar een videokaart die op dát moment bij de eisen past die jij aan het systeem stelt.

Als hij het niet heeft gedaan,

Ik heb wel kostelijk genoten van het volgen van de discussie. Het kende een paar keiharde feiten en sterke uitspraken, maar toch bleef het taalgebruik (aardig) netjes, en fatsoenlijk ABN. Ik kijk uit naar de volgende videokaart van Tythor Zeth!! :)

Het leukste is nog, waar ik tevens nét achter kom, dat Tythor hier ook in Houten woont :)

@gast0225
Hahha jah, heb me wel vermaakt ermee hoor :P, en ook nog eens antwoord gekregen op de vraag die ik nog wilde stellen; 'is het mogelijk om in dit systeem een betere videokaart te plaatsen?'.
Zal eerst eens afwachten (en ga zowiezo de pc morgen of zaterdag instaleren).

heb er in ieder geval wel goed vetrouwen in dat de games het goed zullen doen, aangezien ik nu op de Nvidea geforce 7300 speelde, en dat is natuurlijk hellemaaal een zwakke kaart.

maar wie weet zien jullie me binnenkort terug met de vraag welke betere videokaart te nemen.

Nogmaals dank voor de reacties.
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja hoor, je kunt gewoon een andere kaart kopen in dit systeem, geen enkel probleem. (PCI-E)
Die behoefte ontstaat denk ik op het moment dat je games wilt gaan spelen die nu actueel zijn. Dáárvoor is de 240 niet bestemd.

Ik heb wel kostelijk genoten van het volgen van de discussie. Het kende een paar keiharde feiten en sterke uitspraken, maar toch bleef het taalgebruik (aardig) netjes, en fatsoenlijk ABN. Ik kijk uit naar de volgende videokaart van Tythor Zeth!! :)

Het leukste is nog, waar ik tevens nét achter kom, dat Tythor hier ook in Houten woont :)
Voor mijn vorige systeem, die dus naar mijn broertje gaat, is dat de HD 4770 en ik heb nu een HD 5870.
Edit: Dan zal je wel op de Heemlanden zitten is het niet? ;)

Laatst bewerkt:
Gelet op meningen die geventileerd zijn over de 240 lijkt het mij een goed idee om een hierarchielinkje van videokaarten te plaatsen. Klik

Het betreffen weliswaar GPU's voor notebooks maar de kaarten zijn dezelfde als in de desktops.
Kijk voor de grap eens naar de 7300 : bijna onderaan in de classe 3 kaarten en kijk ook eens naar de 240 : bijna bovenaan in de classe 2.
aroylo: trek je eigen conclusie over de kwaliteiten van deze kaart (kwaliteiten die je ook zal merken als je de machine in gebruik hebt genomen)

Daarnaast zijn er óók erg positieve testers te vinden: Klik
Om een kreet aan te halen die ik ergens in dit topic las "vuilnisbak.........." ? Lees alle 6 de pagina's van de test eens door en trek de conclusie dat de 240 gewoon een heel leuk kaartje is. Zo krijgt de (alom geprezen) Raedon 4670 in de benchmark 'billenkoek' van de Nvidia 240.

Laatst bewerkt:

Ik heb wel kostelijk genoten van het volgen van de discussie. Het kende een paar keiharde feiten en sterke uitspraken, maar toch bleef het taalgebruik (aardig) netjes, en fatsoenlijk ABN.

@gast0225
Hahha jah, heb me wel vermaakt ermee hoor :thumb:

:D
Best wel grappig om te volgen hoe 2 mensen allebij denken gelijk te hebben.
En het ook allebij voor een deel hebben.
Maar de argumenten van Tythor Zeth vind ik toch beter.
En de opmerkingen van gast0225 over iets van meer dan een jaar geleden onzin. Hij stelde namelijk een vraag over iets dat hij zelf niet wist toen der tijd. Daarmee kan je hem nu niet zwart gaan maken. In een paar maanden je zooooveeel kunt leren over hardware, dat hij misschien nu weer beter op de hoogte is van dingen dan jij en jij weer van andere dingen beter af weet.
En dat jullie allebij in het belang van de TS schrijven klopt ook:
Tythor geeft meer om het toekomst beeld: nu iets meer uitgeven, waardoor je later bespaar.
En gast0225: gaan voor wat je nu nodig heb en later zien we dan wel weer(want de wereld vergaat toch in 2012 :P)

Suc6 met het debat verder,
en aroylo : veel game plezier ;)

Laatst bewerkt:
@dirkie00, er is één klein geitje dat jij mogelijk over het hoofd ziet (jij kent mij niet........................):
als ik 'vreemde' mensen opeens dingen hoor beweren hier op de Helpmij, dan ga ik altijd eens uitgebreid postings van ze doorlezen en Ja, óók van wat langer geleden. Ik heb al zóveel onzin voorbij zien komen dat ik daar min of meer een gewoonte van heb gemaakt -> eerst een klein beetje research doen en dán pas wat roepen.

Samengevat? Je bericht voegt helaas weinig nieuws toe (voor TS), alles is eigenlijk al geschreven en mogelijk is mijn modus operandi aan te bevelen?

Laatst bewerkt:
@dirkie00, er is één klein geitje dat jij mogelijk over het hoofd ziet

1. (jij kent mij niet........................):

2. als ik 'vreemde' mensen opeens dingen hoor beweren hier op de Helpmij, dan ga ik altijd eens uitgebreid postings van ze doorlezen en Ja, óók van wat langer geleden. Ik heb al zóveel onzin voorbij zien komen dat ik daar min of meer een gewoonte van heb gemaakt -> eerst een klein beetje research doen en dán pas wat roepen.

Samengevat?
3. Je bericht voegt helaas weinig nieuws toe (voor TS), alles is eigenlijk al geschreven en mogelijk is mijn modus operandi aan te bevelen?

1. Dat klopt
2. Daar is een spreekwoord over: ouwe koeien uit de sloot halen :P
3. De (wel getelde) 12 onzin-berichten van jou en Tythor voegde ook niet echt iets toe, dus met deze+jou toekomstige+mijn vorige post+jou reactie daarop zijn er 12+4=16 onzin berichten :D

EDIT: de TS kan beter op vraag opgelost klikken, aangezien hij al een pc heeft aangeschaft

Laatst bewerkt:
Ik wil graag ontopic blijven als je het goed vindt?
Lees de laatste paar berichten van mij eens goed door / bekijk de linkjes en geef dáár een reactie op svp. Dát voegt wat toe aan het topic. Met name die van gisteren van 15.43 uur. Je gelooft in alle ernst toch niet dat een multinational als Nvidia anno 2009 zo 'dom' is om een product op de markt te brengen dat 'vuilnisbak' rijp is?
Pragmatisch beschouwd en doctrine vrij? Het is handig om op een computerforum wat te roepen na wat reasearch gedaan te hebben.

Laatst bewerkt:
Ik heb een paar kreten van het w w w geplukt over de december pc van de Aldi:

1.
Naar jaarlijkse gewoonte komt Aldi met een knaller van een aanbieding in november: de scherp geprijsde multimediapc. En het is een werkpaard met een core i5 processor, heeft een respectabele videokaart (GT 240), HDMI en Windows 7. We zien ook de standaard DVD brander, Wlan n-draft, gigabit lan, 4 GB DDR3, 1000GB harddisk, kaartlezer, draadloos toetsenbord en muis - met 3 jaar garantie.

De Core i5 750 processor is 30% krachtiger dan de Q8200 die vorig jaar in de novemberaanbieding stak. En zoals steeds is de videokaart een middenklasser die up to date is voor moderne toepassingen, en je kunt er een stevig potje mee gamen.

Vanaf woensdag 25 november bij Aldi België en 2 december in Nederland voor 599 euro.

2.
Conclusie
Nee, de Medion Akoya P7330 D (MD 8852) is geen top-of-the-bill computer, maar het is wel een veelbelovend toestel dat in zijn prijsklasse (599 euro) met kop en schouders boven de grijze middenmoot uitsteekt. Vanaf 25 november in de Belgische vestigingen van Aldi te koop, Nederlandse lezers moeten nog even wachten tot 2 december.

Wat kán ik in vredesnaam nog meer schrijven..................

Laatst bewerkt:
Ik heb een paar kreten van het w w w geplukt over de december pc van de Aldi:

1.[/B][/COLOR]Naar jaarlijkse gewoonte komt Aldi met een knaller van een aanbieding in november: de scherp geprijsde multimediapc. En het is een werkpaard met een core i5 processor, heeft een respectabele videokaart (GT 240), HDMI en Windows 7. We zien ook de standaard DVD brander, Wlan n-draft, gigabit lan, 4 GB DDR3, 1000GB harddisk, kaartlezer, draadloos toetsenbord en muis - met 3 jaar garantie.

De Core i5 750 processor is 30% krachtiger dan de Q8200 die vorig jaar in de novemberaanbieding stak. En zoals steeds is de videokaart een middenklasser die up to date is voor moderne toepassingen, en je kunt er een stevig potje mee gamen.

Vanaf woensdag 25 november bij Aldi België en 2 november in Nederland voor 599 euro.
[/B]

2.
Conclusie
Nee, de Medion Akoya P7330 D (MD 8852) is geen top-of-the-bill computer, maar het is wel een veelbelovend toestel dat in zijn prijsklasse (599 euro) met kop en schouders boven de grijze middenmoot uitsteekt. Vanaf 25 november in de Belgische vestigingen van Aldi te koop, Nederlandse lezers moeten nog even wachten tot 2 december.

Wat kán ik in vredesnaam nog meer schrijven..................
Stevig potje mee gamen. Hahaha, laat me niet lachen. Ga nou maar een review met benchmarks lezen.

@dirkie00 én Tythor Zeth: de link van 1 december 19.56 uur. Die heb je vast nog niet gelezen? ;) :D :D :D :D :D
(Ik doe vooraf écht wel mijn huiswerk, zoals ik dat in de meeste van mijn ruim 25.000 berichten heb gedaan ;) )

@Tythor Zeth: je vindt het hopelijk niet erg dat ik vanaf nu verder ga met échte Helpmij berichten, i.c. mensen helpen?

Laatst bewerkt:
Bovendien zijn de quotes die jij hebt gebruikt afkomstig van sites die niet hoog aangeschreven staan.

Ik dacht dat we klaar waren met discussiëren, maar jij begon weer. Ga nou niet doen alsof ik dat was... Wat is er? Geen argumenten meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan