Ram uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiper94

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Ik wil graag mijn ram geheugen uitbreidden maar ik gehoord dat niet alle ram geheugen past bij elke pc.

informatie over me pc:

ACER ASPIRE T180-GB7Z

NVIDIA GeForce 6100 nForce 405

ER ZAT STANDAARD WINDOWS VISTA HOME PRENIUM EROP MAAR NU HEB IK WINDOWS XP PRO SP3

AMD Athlon 64 X2 4000+

250GB SATA

DWD RW DUAL, DOUBLE LAYER

RAM DAT IK NU HEB IS EIGENLIJK 1GB DAT SAAT OP DE STICKER MAAR MIJN VIDEOGHEUGEN GEBRUIKT RAM DUS HEB IK 767MB RAM.

HOEVEEL RAM GEHEUGEN KOPEN ZAL GESCHIKT ZIJN?
WAT VOOR RAM GEHEUGEN MOET IK KOPEN?

HOE/WAAR PLAATS IK RAM GEHEUGEN EN IS HET MAKKELIJK VOOR IEMAND DIE DAT NOG NOOIT HEEFT GEDAAN?

** Sorry voor de hoofdletters **

Laatst bewerkt:
@Hiper94: enven offtopic:

mij boeit het niet, maar ik weet dat velen zich eraan storen als iemand op het w w w schreeuwt. Jij schreeuwt voortdurend (omdat je in hoofdletters typt)
Misschien had je er nog niet eerder van gehoord?

Laatst bewerkt:
Ok ik heb dat PC Wizard 2009 geinstaleerd en ik heb screenshots gemaakt maar hoe voeg ik die toe?

Laatst bewerkt:
Oké, heldere screenshots. Ik moet bekennen dat ik na 4 shots gestopt ben met openen. Reden hiervoor is niet dat ze niet goed / verhelderend zijn, maar is meer omdat ik denk dat jij met uitbreiding van het RAM weinig op zal schieten.
Daarvoor heb ik twee argumenten:

XP werd indertijd gelanceerd met een aanbevolen hoeveelheid RAM van 256. Daarbij werd opgemerkt dat XP op 512 al heel soepel zou draaien. Met 1 gig RAM zou een user dus al een heel luxe hoeveelheid hebben. Ik denk niet dat er veel MBtjes boven de 750 nodig zullen zijn / gebruikt worden door XP, laat staan uitbreiding naar 2 gig.

Het tweede argument betreft mijn visie op het systeem: met name de videokaart is zodanig verouderd, dat ik aan welke aanpassing dan ook (behalve de kaart zelf) geen euro meer zou willen besteden aan een upgrade.

Mogelijk is de rest van je hardware van een zodanige aard dat een upgrade kit zoals bijv. Alternate die nog wel eens aanbiedt, aan te bevelen is. Zo'n kit bestaat uit een nieuw mobo, processor + geheugen. Plaats er dan nog een andere videokaart in en je kan er weer heel even tegen.
Maar zo'n upgrade heeft weer als nadeel dat de huidige voeding wel eens niet toereikend zou kunnen blijken te zijn en als die dan óók nog moet worden vervangen dan kom je op een upgradeprijs uit die het bijna zou rechtvaardigen aan een geheel nieuw systeempje te gaan denken.

Samengevat: enige pluspunt dat geheugenuitbreiding zou rechtvaardigen is wanneer jij heel veel aan multitasking zou doen, dán heb je met XP Pro en véél RAM baat bij RAM uitbreiding. Echter, het multitasken wordt in jouw systeem weer de nek omgedraaid door de processorsnelheid en videokaart, m.a.w. of je nu door de hond of door de kat wordt gebeten, ik denk dat je wórdt gebeten. De processor is nu ook niet direct een snelheidsmonstertje.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar voor een honderd of 8 koop je een compleet nieuw systeem dat qua snelheid het huidige verplettert!

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor je informatie maar hoeveel kost zo een upgrade kit + videokaart (niet een hele goede gewoon een redelijke) en is het makkelijk te plaatsen

Laatst bewerkt:
Lees svp de laatste paar regels van mijn vorige bericht nog eens door, ik heb ze zojuist toegevoegd.

Tussen de twee- en vierhonderd voor een fatsoenlijke kit. Tel daarbij 80 tot 140 euro voor een fatsoenijke videokaart en je zit al gauw (gemiddeld) op vierhonderd euro. Tel dáár dan weer bij op dat de voeding mogelijk niet toereikend is en je schiet met de prijs alweer 40 tot 80 euro omhoog.

Ik zou niets meer doen aan dit systeem, zeker niet als je de bereidheid al hebt om er een honderd of 4 aan te verspijkeren. Dan maar even doorsparen voor een geheel nieuw systeempje.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt zoveel geld heb ik op dit momment niet :D ben nog 16 :) Ik heb volgend jaar een laptop nodig voor mijn opleiding dan koop ik wel een goede laptop en doe ik niks met deze computer ;)

Ok bedankt zoveel geld heb ik op dit momment niet :D ben nog 16 :) Ik heb volgend jaar een laptop nodig voor mijn opleiding dan koop ik wel een goede laptop en doe ik niks met deze computer ;)
Oh? Hoe moeten we dat dan rijmen met hetgeen we in jouw profielschets zien?'
Eén ding is zeker, één van de twee klopt niet....................... en ik denk te weten welke.........................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Ik ben nog gewoon 16 ik heb dat volgens mij verkeerd getypt de dag en de maand kloppen wel :) Haha ik weet al wat er verkeerd was ik heb 1984 getypt in plaats van 1993 (heb het veranderd)

Laatst bewerkt:
Da's nog eens heel waarschijnlijk ook ja, want naast de 9 zit op het (normale) keyboard de 8 en naast de 4 de 3 en omdart je dus uit het bouwjaar 1993 bent ;) :D

Verder allemaal niet belangrijk hoor, ik vond het wel leuk om te te ontdekken dat je profiel anders was dan je in je bericht schreef.

Een paar voorbeeldjes van upgradekits zie je hier. (klik op upgradekits, 4e van onder links in beeld)

Laatst bewerkt:
bedankt voor de site met de upgrades nog een vraagje kan ik al die upgrade kits gebruiken?

In principe wel ja, want je doet weinig anders met zo'n kast als deze leegmaken en een nieuw moederbord met daarop nieuw geheugen en een nieuwe processor plaatsen, alleen, omdat je nogal een sprongetje maakt, zou je alle oude hardware even moeten checken of deze wel naar het nieuwe mobo kan. Ik denk daarbij aan IDE schijven op een SATA moederbord, een voeding die niet toereikend meer is, kortom, ik zou er niet aan beginnen.

Da's nog eens heel waarschijnlijk ook ja, want naast de 9 zit op het (normale) keyboard de 8 en naast de 4 de 3 en omdart je dus uit het bouwjaar 1993 bent ;) :D

Verder allemaal niet belangrijk hoor, ik vond het wel leuk om te te ontdekken dat je profiel anders was dan je in je bericht schreef.

Een paar voorbeeldjes van upgradekits zie je hier. (klik op upgradekits, 4e van onder links in beeld)

Bouwjaar? xD Is hij een bouwpakket?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan