3d windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Styklo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
goede dag,

ik heb een nieuwe notebook aangeschaft, een asus G60VX met daarin de videokaart Geforce GTX 260m 1 GB.
nu heb heb ik als het goed is de nieuwste driver erop zitten maar ik heb nog wel een aantal vragen. wanneer ik wat oudere spellen speelt zoals counter-strike 1.6 of battlefield 2 dan kan ik niet volledig scherm doen, komt dat door mij driver of doordat de spellen niet zijn geschikt voor windows 7 ?
ik wil ook spellen spelen in 3d (het was mij verteld dat het mogelijk is ) welke driver moet ik daarvoor downloade en hoe kan ik dat aanzetten ?

alvast bedankt

mvg jur

De game´s is oud , toen waren er nog geen grote schermen
en dus geen grotere resolutie

Heb alleen het antwoord op het 3D gedeelte. Helaas heb ik hier windows in het Engels, dus hopelijk snap je de weg.

Rechtermuisknop bureaublad -> NVIDIA Control Panel ->

Daar staat het ergens onder. Omdat ik de 3D Display Driver (Die automatisch word geinstalleerd met de driver van de kaart/chip) niet draaiend heb, staat het niet bij mij in de lijst.

Volgens mij was het iets met "Configure 3D Display" o.i.d.

@ Appelfaq,

Waarom draai ik BF2 @ 1600x1200?

De game´s is oud , toen waren er nog geen grote schermen
en dus geen grotere resolutie

Wat een onzin vertel je hier. Ik ga je niet aanvallen op game's is maar in dit geval op het "oude games" verhaal. Je kan oude games makkelijk full screen spelen alleen het kan wel zijn dat het aantal pixels beperkt is. Dit kan je natuurlijk via je driver aanpassen maar anders wordt het spel gewoon opgerekt. Het ziet er dan dus minder mooi uit (via je driver niet).

goede dag,

ik heb een nieuwe notebook aangeschaft, een asus G60VX met daarin de videokaart Geforce GTX 260m 1 GB.
nu heb heb ik als het goed is de nieuwste driver erop zitten maar ik heb nog wel een aantal vragen. wanneer ik wat oudere spellen speelt zoals counter-strike 1.6 of battlefield 2 dan kan ik niet volledig scherm doen, komt dat door mij driver of doordat de spellen niet zijn geschikt voor windows 7 ?
ik wil ook spellen spelen in 3d (het was mij verteld dat het mogelijk is ) welke driver moet ik daarvoor downloade en hoe kan ik dat aanzetten ?

alvast bedankt

mvg jur

Bedoel je met volledig spel: zonder zwarte balken, of zonder de Windows desktop naast je game?

Als je kijkt naar oudere game´s zijn er redelijk veel die hoogstens 1280 x 768 kunnen
Maar dat is idd niet altijd zo..

het hangt ook af van je scherm..
je kan wel de frivers van je videokaart geinstaleerd hebben
maar nieuwre schrermen hebben een drivers nodig

( Had mijnes altans wel Philips 220e 22")

Dus vraag je dat eens af, heb je die drivers geinstaleerd.
kan ook zijn dat je de game maximaal hebt afgesteld op 800 x 600

Als je kijkt naar oudere game´s zijn er redelijk veel die hoogstens 1280 x 768 kunnen
Maar dat is idd niet altijd zo..

Dan spreken we over games van ver voor 2003. (Carmageddon, ReVolt, Tank Racer, etc.)

maar nieuwre schrermen hebben een drivers nodig

Vind je het erg om een link op te geven waar de driver staat? Ik ben nog nooit schermen tegen gekomen die drivers nodig hadden om te functioneren

Dus vraag je dat eens af, heb je die drivers geinstaleerd.
kan ook zijn dat je de game maximaal hebt afgesteld op 800 x 600

Zou mogelijk zijn, maar ik neem aan dat als hij een beetje gamer is dat hij de resolutie omhoog schroeft?

Zou kunnen,, maar hier gaat het over een laptop. Ik denk dat je scherm die drivers nodig had voor extra ingebouwde features....

Laatst bewerkt:

Zou kunnen,, maar hier gaat het over een laptop. Ik denk dat je scherm die drivers nodig had voor extra ingebouwde features....

Enigste waar ik op het moment op kan komen is het resolutieinstellen. Maar dat gaat via de firmware van het scherm.... (Dus o.a. het menu'tje dat je kan krijgen).

Heb bij mijn Philips 220e Standaart dc drivers mee gekregen..
nog niet geinstaleerf want hij doet het zo ook, maar ik weet dat ze er zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan