.pst gegevens importeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan300

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Ik ben van plan windows 7 te installeren maar nu zit ik met een probleem. Ik wil mijn email gegevens mee nemen maar outlook werkt niet onder windows 7. Dus mijn email/addresenlijst van outlook in .pst formaat moet ik in een ander programma gaan importeren. Ik heb thunderbird geprobeerd maar het is me niet gelukt. Kan iemand me helpen mijn .pst gegevens in een email programma te importeren? maakt niet uit in welk programma.

Eerst even het volgende:
Over welk mailprogramma hebben we het nu eigenlijk, want je vraag staat in Outlook Express... Noem (als het tóch Microsoft Outlook is en niet Outlook Express) ook even welke versie Outlook, want zover ik weet werkt Outlook 2003 gewoon in Windows 7 en van Outlook 2007 weet ik zéker dat het gewoon werkt in Windows 7.

Tijs.

Eerst even het volgende:
Over welk mailprogramma hebben we het nu eigenlijk, want je vraag staat in Outlook Express... Noem (als het tóch Microsoft Outlook is en niet Outlook Express) ook even welke versie Outlook, want zover ik weet werkt Outlook 2003 gewoon in Windows 7 en van Outlook 2007 weet ik zéker dat het gewoon werkt in Windows 7.

Tijs.
Sorry dat is een beetje onduidelijk idd. Ik wil mijn gegevens van outlook express naar outlook 2003 of outlook 2007 kan dat?

PST bestanden zou je kunnen importeren, maar voor zover ik weet werkt Outlook Express daar niet mee.

WAB voor je adresboek en DBX bestanden voor je mail.

Je wilt Outlook Express gaan overzetten naar Microsoft Outlook.
Microsoft Outlook werkt met .pst bestanden.
Outlook Express werkt met .dbx bestanden (dus niet met .pst bestanden).

Kortom: Je moet nu op zoek naar de .dbx bestanden, niet naar .pst bestanden.
Omdat je XP blijkbaar niet meer opstart (want je moet die ERD gebruiken om toegang te krijgen, schrijf je) moet je bladeren naar C:\Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities
Daaronder staat een map die eruit ziet als {xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}. Open die map
Dan bladeren naar Microsoft
Dan bladeren naar Outlook Express
Kopieer de hele inhoud van die map naar memory-stick of externe harde schijf.

Adresboek staat in: C:\Documents and Settings\[jouw_gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Address Book
Stel ook daar alle bestanden veilig (als je wat in je Outlook Express adresboek hebt, momenteel)

Installeer daarna Windows 7, en installeer in Windows 7 ook Windows Live Mail (hier te downloaden).
Importeer de mailgegevens van de memory-stick in Windows Live Mail d.m.v. deze informatie, in het stuk "E-MAILDATABASE OVERZETTEN NAAR WINDOWS 7"
Zodra dat gedaan is Outlook installeren en configureren, en dan schijn je via Windows Live Mail de mails te kunnen exporteren naar Outlook via "Export" wat (naar ik aanneem) Bestand -> Exporteren zou kunnen zijn in Windows Live Mail (zie hier waar dat wordt beweerd/gedaan).
Het kan in je Outlook onder een aparte mailmap komen te staan (dus niet (direct) in Postvak IN etc.), dus kijk goed of je alle mailmappen in beeld hebt (zoals in de link gezegd: Klik in Outlook op de knop Mappenlijst om alle mailmappen te zien).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Microsoft Office Outlook werkt prima onder windows 7.
Anders krijg je Windows Live Mail, en importeer je de mails van Windows Outlook Express.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan